  • 1. Data: 2007-10-27 17:12:17
    Temat: jak zwrócić uszkodzoną pamieć RAM
    Od: "ES" <e...@o...pl>

    Witam,
    jak oddac kupiną pamieć RAM (w wersji OEM) która okazała się popsuta są na
    niej błędy, to uniemożliwia mi normalną pracę na komputerze. W sklepie
    powiedziano mi że nie mogą mi zwrócić pieniędzy tylko wymienią na drugą. Tak
    zrobiłam ale na tej nowej również są błędy. Nie chce ciągle wymieniać i
    sprawdzać tych pamięci. Najlepszym dla mnie wyjściem jest zwrot tej pamięci
    aby dostać pieniądze i zakup jakiejś pamieci formowej za dopłatą. Czy jest
    jakiś przepis na który mogę się powołać. Pamięć była zakupiona w sklepie
    osobiście nie przez internet.
    pozdrawiam
    ES

  • 2. Data: 2007-10-27 17:58:43
    Temat: Re: jak zwrócić uszkodzoną pamieć RAM
    Od: "MT" <s...@d...null>

    A jak zdiagnozowales te bledy?

  • 3. Data: 2007-10-27 20:37:00
    Od: "ES" <e...@o...pl>

    Użytkownik "MT" <s...@d...null> napisał w wiadomości
    >A jak zdiagnozowales te bledy?

    ---
    podłączając do komutera wyciągająć te stare aby wyeleminować
    niekompatybilność pomiędzy nimi.
    test był przeprowadzony programami do tego napisanymi takimi jak MEMTEST,
    GoldMemory pod DOS

  • 4. Data: 2007-10-27 21:55:28
    Od: KsZZysiek <kszysiek@__tlen.pl>

    > test był przeprowadzony programami do tego napisanymi takimi jak MEMTEST,
    > GoldMemory pod DOS

    Nie moze byc tak, ze dwa rozne egzemplarze pamieci sa uszkodzone.

    Raczej uszkodzoną masz płyte główną albo procesor.

    --
    Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 5. Data: 2007-10-27 22:13:28
    Temat: Re: jak zwrócić uszkodzoną pamieć RAM [OT]
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    ES pisze:
> [...]
    > niekompatybilność pomiędzy nimi.
    > test był przeprowadzony programami do tego napisanymi takimi jak MEMTEST,

    jezeli nowe kosci pamieci maja wieksza pojemnosc niz stare to byc moze
    twoja plyta glowna nie obsluguje ich (np moj stary komputer dzialal
    bezproblemowo z 256MB, a po wlozeniu 512MB uruchamial sie, ale programy
    testujace pokazywaly bledy a windows resetowal sie w losowych momentach;
    natomiast na innym komputerze wszystko dzialalo OK)

  • 6. Data: 2007-10-28 07:21:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:MPG.218dd23911825313989d1a@news.task.gda.pl
    użytkownik *KsZZysiek* napisał(a):

    > Nie moze byc tak, ze dwa rozne egzemplarze pamieci sa uszkodzone.

    Ja dopuszczam prawdopodobieństwo takiej sytuacji

    --
    Big Jack
    //////

  • 7. Data: 2007-10-28 10:38:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "ES" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niekompatybilność pomiędzy nimi.
    > test był przeprowadzony programami do tego napisanymi takimi jak MEMTEST,
    To jeszcze proponował bym wejść do biosu i jeśli jest to pamięć np. CL3,
    to ręcznie ustawić ten parametr w biosie, rezygnując z ustawień
    automatycznych. W teorii BIOS powinien zczytywać informacje z pamięci, ale
    nie zawsze to działa i wtedy BIOS ustawia jakieś księżycowe parametry. Inna
    teoria mówi o tym, że te tańsze pamięci, to np. moduły CL2.5, które nie
    trzymały parametrów i zostały odrzucone przy kontroli jakości. Później jakaś
    firma odkupuje je za grosze i sprzedaje jako CL3, pech w tym, że one dalej
    identyfikowane są przez komputer jako CL2.5. Oczywiście przy pamięciach DDR2
    te wartości będą inne, ale idea pozostaje ta sama.

  • 8. Data: 2007-10-28 11:02:11
    Od: "Bob" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@__tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Nie moze byc tak, ze dwa rozne egzemplarze pamieci sa uszkodzone.
    >
    > Raczej uszkodzoną masz płyte główną albo procesor.
    >
    > --
    > Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl
    ----------
    Dokładnie może tak być że będą uszkodzeone różne egzemplaże. Wielokrotnie
    przy składaniu komputerów z pamięciami OEM wybranymi przez klienta tak się
    zdarzało i czasami nawet 12 pamięci nie działało prawidłowo!!!
    Tak to już jest z OEM. Najczęściej sa to pamięci które nie przeszły testów w
    dziale kontroli i potem sie je odsprzedaje taniej.

  • 9. Data: 2007-10-28 20:09:58
    Od: KsZZysiek <kszysiek@__tlen.pl>

    > Tak to już jest z OEM. Najczę?ciej sa to pamięci które nie przeszły testów w
    > dziale kontroli i potem sie je odsprzedaje taniej.

    Nie rob sobie jaj ... OEM to taki sam egzemplarz tylko pozbawiony
    "bajerow" typu pudełko, instrukcja, wsparcie. Kazdy egzemplarz musi byc
    ok.

    --
    Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 10. Data: 2007-10-29 07:07:23
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu KsZZysiek porozsypywal nastepujace haczki:
    > Nie rob sobie jaj ... OEM to taki sam egzemplarz tylko pozbawiony
    > "bajerow" typu pudełko, instrukcja, wsparcie. Kazdy egzemplarz musi byc
    > ok.

    *musi*? A jak nie jest, to co - koniec swiata? Jak koles ma pecha to
    moze sie okazac ze kilka pamieci z rzedu bedzie popsutych. Moze sie tez
    okazac ze dana pamiec nie wspolpracuje z dana plyta glowna - widzialem
    juz przypadki typu pamiec goodram wlozona do plyty asusa powodowala
    restart kompa, wlozona do kompa z inna plyta glowna dzialala poprawnie,
    pamiec kingston wlozona do kompa z plyta asusa dzialala poprawnie.
    --
    badzio