  • 31. Data: 2021-10-21 13:33:30
    Temat: Re: nareszcie jest
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Oct 2021 08:40:19 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

    > Cały dowcip polega na tym że to się znacząco zmienia z wariantem kowida

    Bardzo mozliwe, choc byly optymistyczne doniesienia, ze na razie na
    nowsze tez szczepionki dzialaja.

    > *a będą kolejne*

    A tu ponoc juz u nas dominuje delta, ktora jest mocno zarazliwa (stad
    dominacja), a jak robili szczepionki, to jeszcze nie byla znana.

    > oraz tym że nie wiadomo czy szczepienia dają (znaczącą)
    > odporność *przynajmniej* na jeden sezon grypowy.

    No coz, powtarzac szczepienia mozemy dlugo, koncerny zarobia :-)

    > IMHO Tak naprawdę solidniejsze i w miarę wiarygodne oszacowania
    > skuteczności szczepionek będą *po* sezonie grypowym 2021/2022.

    Jak na razie, to niepokojace doniesienia widac juz dzis.
    Ciekawym - tylko z Polski, czy na swiecie podobnie?

    J.

  • 32. Data: 2021-10-24 13:30:48
    Temat: Re: nareszcie jest [Olin za (przymusowymi?) szczepieniami na kowid]
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Mon, 18 Oct 2021 18:34:23 +0200, użytkownik Kviat napisał:

    > Od dawna wiadomo, że policjanci najlepiej się znają na medycynie,
    > więc skoro takie medyczne autorytety protestują, to zapewne mają rację.

    Tylko, że tam to nie jest dyskusja o medycynie, a o prawach człowieka. A
    na tym, jak wiadomo, w Hameryce zna się każdy. Jeśli przez
    dziesięciolecia będziemy wmawiać ludziom, że najważniejszym elementem
    praw człowieka są prawa LGBT, to nie dziwmy się później takim skutkom.

    > Powrotu do zdrowia życzę.
    > Piotr

    Kultury osobistej życzę

    Jureq

  • 33. Data: 2021-10-24 14:16:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    jureq <j...@n...no> pisze:

> [...]
    > dziesięciolecia będziemy wmawiać ludziom, że najważniejszym elementem
    > praw człowieka są prawa LGBT, to nie dziwmy się później takim skutkom.

    Jak rozumiem świeże precedensy orzeczeń sądów (pierwszej instancji) z
    USA lecą po linii że *pracodawca* ma prawo zwolnić pracowników jak się
    nie zaszczepią po nachalnym zachęceniu "bo cię zwolnimy" [chyba że
    podpadniesz pod zapewniony wyjątek medyczny lub religijny]. Ja się
    niespecjalnie czepiam takiej logiki prawnej w przypadku szpitali ale to
    szło po linii *KAŻDY* pracodawca tak może a przeszło nawet w przypadku
    wymagania od studentów uniwersytetu.

    Czyli w praktyce USA: dopóki nie będzie to się podobać garstce pracowników
    wielu pracodawców będzie tego wymagać. Jak się kilku+ pracodawców
    nadzieje na masowe protesty albo masowe rezygnacje pracowników
    _wykwalifikowanych_ to może reszta "nieco otrzeźwieje".

    Tak jak pisałem: *Na grupie prawo* ta dyskusja o szczepieniach ma sens w
    zakresie *zmuszania* do szczepień obywateli przez państwo lub pracowników
    przez pracodawcę.

    --
    A. Filip

  • 34. Data: 2021-10-24 14:31:36
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 24.10.2021 o 13:30, jureq pisze:

    > Tylko, że tam to nie jest dyskusja o medycynie, a o prawach człowieka. A
    > na tym, jak wiadomo, w Hameryce zna się każdy.

    Czy to ci sami policjanci, którzy równie licznie szykowali się do
    "buntu", gdy ich koledzy strzelali bez powodu do obywateli z
    ciemniejszym kolorem skóry?

    > Jeśli przez
    > dziesięciolecia będziemy wmawiać ludziom, że najważniejszym elementem
    > praw człowieka są prawa LGBT, to nie dziwmy się później takim skutkom.

    Najważniejszym elementem praw człowieka, są prawa człowieka. Dla każdego
    człowieka.
    Jeśli przez dziesięciolecia będziemy wmawiać ludziom, że inni ludzie to
    nie ludzie i nie zasługują na prawa człowieka, bo jakiś oszołom cierpi
    na fobie, to nie dziwmy się później takim skutkom.

    > Kultury osobistej życzę

    Największą i najbardziej podłą manipulacją wszelkiej maści oszołomów
    jest twierdzenie, że ludzie homo domagają się jakichś szczególnych praw.
    To jest zaprzeczenie kultury. Również tej osobistej.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 35. Data: 2021-10-25 17:13:36
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 18.10.2021 o 23:08, n...@o...pl pisze:
    /../

    > Nie trzeba zmuszać. Wystarczy, że niezaszczepiony będzie się leczył na własny
    > koszt (najlepiej prywatnie). Po co normalsi mają sponsorować leczeni kretów?
    > W interesie społeczeństwa jest by Darwin posłał ich do piachu.

    A zaszczepiony na twój

  • 36. Data: 2021-10-25 17:42:01
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Smok Eustachy <s...@w...pl> pisze:
    > W dniu 18.10.2021 o 23:08, n...@o...pl pisze:
    > /../
    >>
    > A zaszczepiony na twój

    A dlaczego nie na koszt producenta szczepionki w ramach gwarancji
    produktu? Konsekwentnie rozwiń jego pomysł dalej niż chce, może go
    trochę otrzeźwi.

    --
    A. Filip

  • 37. Data: 2021-10-25 18:42:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 25.10.2021 o 17:42, A. Filip pisze:

    > A dlaczego nie na koszt producenta szczepionki w ramach gwarancji
    > produktu? Konsekwentnie rozwiń jego pomysł dalej niż chce, może go
    > trochę otrzeźwi.

    A jak ci zaszkodzi marchewka, to producent marchewki powinien ponieść
    koszty twojego leczenia? Jakiś stoperan kupić, albo coś... Przecież
    gwarantował, że marchewka zdrowa jest.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 38. Data: 2021-10-25 20:56:09
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > A dlaczego nie na koszt producenta szczepionki w ramach gwarancji
    > produktu? Konsekwentnie rozwiń jego pomysł dalej niż chce, może go
    > trochę otrzeźwi.

    Jak ci czy mleko zaszkodzi to biegasz po polu i ścigasz krowę?

    W sumie ty może tak...

  • 39. Data: 2021-10-26 08:09:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25.10.2021 o 17:42, A. Filip napisał:

    > A dlaczego nie na koszt producenta szczepionki w ramach gwarancji
    > produktu? Konsekwentnie rozwiń jego pomysł dalej niż chce, może go
    > trochę otrzeźwi.

    Tia, umowy jakie zostały podpisane z firmami produkującymi te
    szczepionki są takie, że nie tylko producent nie daje żadnych gwarancji,
    to za wszelkie skutki płacimy my. Tu trochę na ten temat:
    https://www.youtube.com/watch?v=-gNsLUsQDAA
    Inne umowy itp też są do przeglądnięcia na telegramie (od
    lipca-sierpnia), tyle, że inne w większości to wersje robocze (nie
    przeglądałem wszystkich, ale ta jest rzeczywiście podpisana.

    A dlaczego tak jest? Jak ktoś posłucha co ma do powiedzenia na ten temat
    dr Norman Pieniążek https://www.youtube.com/watch?v=N06_aBbcxH0 nie
    będzie miał złudzeń. Warto sprawdzić, czym się zajmuje/zajmował i jaki
    ma dorobek naukowy, by wiedzieć, że wie o czym mówi.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 40. Data: 2021-10-26 10:47:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Oct 2021 17:42:01 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > A dlaczego nie na koszt producenta szczepionki w ramach gwarancji
    > produktu?

    Producenci szczepionek i leków dają jakieś gwarancje?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl