  • 111. Data: 2013-04-18 12:05:13
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.04.2013 11:41, hiki o! pisze:

    > Powtorze: budzetowka ciagnie kase z tego, co placa podatnicy. wiec sie
    > nie kwalifikuje.
    >
    > Dlatego.

    A wiele firm prywatnych zarabia na kontraktach z budżetem. Czyli też się
    nie liczą. I ich pracownicy też.

    > Kombinuj.

    To ty kombinujesz jak koń pod górę. Ale koń jest usprawiedliwiony, bo to
    zwierzę. A ty nie rozumiesz tego, że pieniądz krąży po gospodarce, z
    budżetem państwa włącznie. I jest to ten sam pieniądz.

    > j.w

    No oczywiście, uniki. Typowe dla bezmyślnych pyskaczy, jak się ich
    "genialny" pomysł logicznie zanalizuje.

  • 112. Data: 2013-04-18 12:07:20
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 11:56, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > To nie jest wspólnota korzyści,

    A powinna byc,

    Bo tak od poczatku zawsze bylo. Neandertale gromadzili sie w stada, bo
    latwiej polowac. Osady powstawaly, bo latwiej sie bronic. Potem panstwa
    - mialy przede wszystkim dbac "o swoich".

    Zawsze wspolnota jest koegzystencją w symbiozie.

    Problem zaczyna sie wtedy, gdy pewna czesc (np. rzad) zaczyna dzialac
    jak tasiemiec.

    > I wynika to z tego, że np. nauczyciele nie mają prawa głosu, jak
    > postulujesz?

    Ale skoro u nas zachodnia demokracja sie nei sprawdza (bo przeciez nie
    wszedzie musi) to moze czas poszukac rozwiazania alternatywnego.

    zen.aspx

  • 113. Data: 2013-04-18 12:10:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.04.2013 11:50, hiki o! pisze:

    > LOL.
    >
    > Z bycia wlascicielem mieszkania mam wielka korzysc, przewazajaca
    > zdecydowanie nad niekorzysciami. Z samego bycia obywatelem juz nie ma tak.

    Dziecko drogie, rodzice ci fundują utrzymanie mieszkania?

    > Dlaczego?
    >
    > Bo muszę placic podatki, zusy i inne srusy.

    To jest odpowiednik utrzymania mieszkania i budynku.

    > A Panstwo wlasciwie... w zamian, nic nie MUSI mi zapewnić, jedynie może.

    Musi, bo inaczej się rozpadnie.

    > Może mi zapewnić lekarza, jak poczekam te kilka miesiecy na specjaliste.

    Widać jesteś dupa i nie potrafisz korzystać z systemu.

    Ja np. do stomatologa z NFZ czekałem "aż" tydzień.

    > Efekt: ide prywatnie, place ponownie za to co juz zaplacilem.

    A ja nie. I co mi zrobisz?

    > Powinno mi zapewnic pomoc urzednikow w urzedowych sprawach - w koncu ich
    > oplacam.

    Potrzebowałem pilnie pozwolenie na budowę... Kilka miłych słów i bez
    żadnych łapówek miałem PRAWOMOCNE pozwolenie na budowę w trzy tygodnie
    (dwa tygodnie się uprawomocnia) z mnóstwem pożytecznych porad po drodze.

    > Efekt: musze zatrudniac biuro ksiegowe, kancelarie prawna i inne firmy,
    > zeby bronily mnie przed urzednikami i ich zakusami spacyfikowania mnie.

    Z takim podejściem nic dziwnego, że nikt nie chce ci pomóc.

  • 114. Data: 2013-04-18 12:13:13
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 12:03, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Bo wykonuje wewnętrzne usługi na rzecz wspólnoty, której jest członkiem.

    No i? Jest za to oplacana. Nie musi dostawac nic wiecej.

    > Tak jak opisany przeze mnie cieć który jednocześnie mieszka w danym
    > bloku i jednocześnie wykonuje usługi ciecia w tymże bloku.

    Nie robi tego za darmo, nie robi tego dlatego, iz jest czlonkiem
    (obywatelem) tylko jest oplacany.

    > Jak będzie
    > krzyżowo zatrudnienie mieszkaniec ze wspólnoty A cieciuje we wspólnocie
    > B, a mieszkaniec ze wspólnoty B cieciuje we wspólnocie A, to nie będą
    > mieli głosu.

    Ten z A nie bedzie mial glosu w B.

    Ten z B nie bedzie mial glosu w A.

    > Głos nie zależy od wykonywanej funkcji we wspólnocie ale od
    > członkostwa w tejże..

    A ja postuluje, zeby zalezal od czlonkowstwa oraz podatkow jakie placi,
    pod warunkiem, ze jego podatki nie pochodza z oplat poniesionych przez
    kogos innego ze wspolnoty.

    > Wspólnota uznała, że zatrudnienie pracowników budżetowych z wnętrza
    > wspólnoty jest lepsze niż z obcej, więc pełnią oni podwójną rolę po prostu.

    Jako czlonek ma prawo glosu.

    Jako zatrudniony czlowiek nie.

    > To tak jak np. ty zamiast zatrudniać kogoś do prowadzenia domu ustalasz
    > z żoną że ona prowadzi dom, a ty idziesz do pracy do Pana Prezesa na
    > zewnątrz. Czy to oznacza, że twoja żona ma mniejsze prawa głosu, bo Ty
    > wnosisz kasę do Rodziny, a żona wyjada tę kasę?

    Czasem dokladnie tak to dziala - sila glosu zarabiajacego w sprawie
    wydatkow jest znaczaca lub decydujaca. Jak sie nie podoba - to powiem
    tak jak ty: kierunek Zimbabwe lub inna afryka.

    zen.aspx

  • 115. Data: 2013-04-18 12:17:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.04.2013 11:58, hiki o! pisze:

    > Ilościowo bez znaczenia, menel dostaje prawo glosu, nie menel traci.
    >
    > Wybory sa anonimowe, nie wazne czy zaglosuje menel za 500 tys i jego
    > mecenas za 2500 tys, na to samo
    >
    > Sila glosu - 3000

    Skoro uważasz, że nie ma znaczenia kto konkretnie głosuje, to mamy
    obecny system.

    > taka sama ajkby nie menel sam zaglosowal nie tworzac slupa.
    >
    > W obecnym systemie mozna kupic glosy.

    Bynajmniej. Jest to surowo wzbronione.

    > W moim - nie ma to sensu. Bo
    > placac za glosy zmniejszasz sile swojego.

    W obecnym też nie ma sensu, bo za dużo ludzi ma prawo głosu, żeby
    kogokolwiek było stać na stosowną zapłatę _i_ dopilnowanie
    wyegzekwowania tej nielegalnej umowy.

    Bo co, zapłacisz mi za zagłosowanie na twojego kandydata... a ja i tak
    zagłosuję jak chcę, bo ani mnie nie sprawdzisz, ani nie przymusisz.

    > j.w.

    j.w.

    > j.w. - to nie jest istotne, czy zaglosuje ten czy ten co jest nad nim. A
    > nawet obydwoje.

    To twój pomysł jest podwójnie kretyński.

    > popatrz na klawiatue i poszukaj w google co to literowka

    Ale ty generalnie jesteś niechlujny w pisaniu. To był tzw. wierzchołek
    góry lodowej.

    > alez ty glupi jestes (albo inaczej: starasz sie za glupiego uchodzic).

    Zaprzestań, proszę, projekcji swoich ułomności na mnie.

    > wiszisz, tobie sie wydaje moze, ze jestes panisko, ze tanie psycho
    > sztuczki na mnie podzialaja i ze sprawisz, ze ta lub inna droga zmienie
    > zdanie i pokaze niewiadomokomu to co on chce.

    No właśnie - jest foch.
    [ciach kłamstwa i wykręty]

    > podtrzymuje ;P

    Odwal się, peadale...

  • 116. Data: 2013-04-18 12:21:10
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 12:05, Andrzej Lawa wrote:

    > A wiele firm prywatnych zarabia na kontraktach z budżetem. Czyli też się
    > nie liczą. I ich pracownicy też.

    Nawet jesli tak ustalimy, to lux. Skoro pełnią rolę "budżetówki" to
    dokladnie tak.

    Jesli chca miec prawo glosu - niech nie podejmuja dzialan zwiazanych z
    oplacaniem z budzetu.

    Niektorych moze "walic" glosowanie, wiec to dla nich droga.

    Patologia zas byloby aby w sprawach budzetu decydowali ci, co zarabiaja
    na budzecie. Bo wtedy cisna tak, zeby zarabiac wiecej z budzetu.

    Znamy to i obecnie - choc pod inną nazwą. Lobbysci. Potrafia wplywac na
    ustawy tak, zeby im sie oplacalo.

    Moj model usuwa ten problem. Dbajac o kieszen obywateli, z ktorych kasy
    powstaje budzet.

    > To ty kombinujesz jak koń pod górę. Ale koń jest usprawiedliwiony, bo to
    > zwierzę. A ty nie rozumiesz tego, że pieniądz krąży po gospodarce, z
    > budżetem państwa włącznie. I jest to ten sam pieniądz.

    Inaczej traktowany.

    Budzet - ustala plan ile ma wplynac i... nie robi oszczednosci, tylko
    podnosi podatki.

    Biznes - jak nie ma skad nalac, to robi oszczednosci. A nie zaczyna
    łupić kogo popadnie (w sensie prawnym, tzn nie moze narzucic wyzszych
    cen bez ryzyka utraty klientow).

    A budzet po prostu mowi, to teraz placimy 23%VAT a wy sie martwcie skad
    na to wezmiecie.

    > No oczywiście, uniki. Typowe dla bezmyślnych pyskaczy, jak się ich
    > "genialny" pomysł logicznie zanalizuje.

    Jestem niczym przy twojej jasnosci umyslu. Przyznaje, ze jestes
    najinteligentniejszym bytem wszechswiata.

    heheheh

    zen.aspx

  • 117. Data: 2013-04-18 12:23:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 11:50, hiki o! pisze:

    > Z bycia wlascicielem mieszkania mam wielka korzysc, przewazajaca
    > zdecydowanie nad niekorzysciami. Z samego bycia obywatelem juz nie ma tak.

    No nieco inne warunki itp. ale zasady te same, jest wspólnota.

    > Dlaczego?
    > Bo muszę placic podatki, zusy i inne srusy.

    No. A we wspólnocie mieszkaniowej płacisz na różne fundusze remontowe,
    wywóz śmieci, ogrzanie klatki, windę, zarząd.

    > A Panstwo wlasciwie... w zamian, nic nie MUSI mi zapewnić, jedynie może.

    Państwo to TY i inni członkowie wspólnoty, zarządzane przez wybrany
    przez was zarząd. Te same zasady (choć w innej skali owszem) są dla
    dwóch rodzin mieszkających w jednym domu (np. teściowa i zięć), dla 10
    rodzin w kamienicy, 100 rodzin w betonioku, 1000 rodzin we wsi..... itd.

    > Może mi zapewnić lekarza, jak poczekam te kilka miesiecy na specjaliste.

    No cóż, twierdzisz, że wspólnota nie funkcjonuje tak, jakbyś chciał. I
    tu się mogę zgodzić i mogę nawet uznać, że wskazywane przez ciebie
    problemu nurtują również mnie. Pytanie zasadnicze -- czy np. biorąc pod
    uwagę wspomniany przykład lekarza, jest to wina złego zarządu czy np.
    niemożności lepszego działania. Przykładowo np. ja bym chciał, żeby moja
    wspólnota mieszkaniowa w moim bloku zapewniała mi masażystkę na każde
    wezwanie. Pytanie czy to, że nie zapewnia to wina złego zarządu, czy też
    po prostu warunki są jakie są i nie można tego zapewnić.

    > Efekt: ide prywatnie, place ponownie za to co juz zaplacilem.

    Nie. Płacisz za coś innego. Bo nie odpowiada ci to, co zapewnia ci
    wspólnota, a za co zapłaciłeś za pośrednictwem wspólnoty.

    jw.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 118. Data: 2013-04-18 12:25:52
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 12:10, Andrzej Lawa wrote:

    > Dziecko drogie, rodzice ci fundują utrzymanie mieszkania?

    Dziecko to chyba ja bym mogl tak do Ciebie pisac... hehehe

    > To jest odpowiednik utrzymania mieszkania i budynku.

    Nie.

    > Musi, bo inaczej się rozpadnie.

    Nie.

    > Widać jesteś dupa i nie potrafisz korzystać z systemu.

    Bo system powinien sluzyc i pomagac, a nie byc dostepny tylko dla sprytnych.

    > Ja np. do stomatologa z NFZ czekałem "aż" tydzień.

    A jakbys mial poczekac 3 miesiace?

    > A ja nie. I co mi zrobisz?

    Nic.

    > Potrzebowałem pilnie pozwolenie na budowę... Kilka miłych słów i bez
    > żadnych łapówek miałem PRAWOMOCNE pozwolenie na budowę w trzy tygodnie
    > (dwa tygodnie się uprawomocnia) z mnóstwem pożytecznych porad po drodze.

    Wyjatek potwierdza regule ;P

    > Z takim podejściem nic dziwnego, że nikt nie chce ci pomóc.

    Chcesz powiedziec, ze - zalozmy ze zarabiasz nie na etacie - wszystkie
    ksiegi czy co tam trzeba zalatwiasz sam? I nie korzystasz z ksiegowej?

    Czy to ty mnie pytales "pokasz pit"? Jak ty nic nie wiesz...

    Ech, z czym do ludzi... ;P

    zen.aspx

  • 119. Data: 2013-04-18 12:35:12
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 12:17, Andrzej Lawa wrote:

    > Skoro uważasz, że nie ma znaczenia kto konkretnie głosuje, to mamy
    > obecny system.

    No i jak rozmawiac z inteligentnym inaczej? Podpowiedz...

    > Bynajmniej. Jest to surowo wzbronione.

    No i co z tego?

    Uwazasz, ze jak cos jest zabronione to nie istnieje?

    Zlodzieje juz o tym wiedza?

> [...]
    >
    > Bo co, zapłacisz mi za zagłosowanie na twojego kandydata... a ja i tak
    > zagłosuję jak chcę, bo ani mnie nie sprawdzisz, ani nie przymusisz.

    Placi sie wyszkolonej trzodzie.

    "obiecuje, ze znise abo rtv"

    glosują ci, co im "doskwiera" oplata.

    kupilem glosy, czy nie?

    kupilem i glosy i zbiorowa lojalnosc pewnej grupy,, mamionej obietnica
    zaoszczedzenia (a wiec mozliwoscia wydania a cos innego) pewnej kwoty.

    i co lepsze - nie musze nikomu placic z mojej kieszeni.

    i co lepsze - nie musze dotrzymac slowa, a zdobylem glosy!

    > To twój pomysł jest podwójnie kretyński.

    Dlaczego?

    > Ale ty generalnie jesteś niechlujny w pisaniu. To był tzw. wierzchołek
    > góry lodowej.

    no i?

    > No właśnie - jest foch.
    > [ciach kłamstwa i wykręty]

    zwij se nawet fochuniem :)

    > Odwal się, peadale...

    co to paedal? niechluju ty jeden! hahahahahahaha

    (piekny przyklad, kto mieczem...)

    zen.aspx

  • 120. Data: 2013-04-18 12:36:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No. A we wspólnocie mieszkaniowej płacisz na różne fundusze remontowe, wywóz
    > śmieci, ogrzanie klatki, windę, zarząd.

    W kwestii formalnej - we wspólnocie nie dopłaca do lokali socjalnych.
    Jeśli takie we wspólnocie są, to owa dopłata pochodzi z podatków
    właśnie, więc jakaś różnica jest.
    Stwierdzam fakt, nie odnoszę się do "słuszności", a tym samym
    podważam porównanie konstrukcji, nie celów.

> [...]
    > mieszkających w jednym domu (np. teściowa i zięć), dla 10 rodzin w kamienicy,

    W kwestii formalniej - nieprawda, bo granica jest w ustawie ustalona
    na 7 (słownie siedem) lokali, mimo istnienia wspólnoty w budynku
    "niesiedmiolokalowym" zasady są inne.

    > 100 rodzin w betonioku, 1000 rodzin we wsi..... itd.

    W kwestii formalnej - czasy, kiedy cała wieś bywała traktowana
    jako jedna nieruchomość (do sprzedania za dobrą zbroję) były dość
    dawno, rozpędziłeś się!

    Nie odnoszę się do meritum, wolno mi :>

    pzdr, Gotfryd