  • 1. Data: 2006-01-21 21:04:51
    Temat: nagrywanie rozmów a prawo autorskie
    Od: "Patryk" <p...@p...pl>

    Czesc
    Spotkałem się z opinią że nagrywanie woich rozmów (czyli tak jak Michnik
    nagrał Rywina) jest nielegalnie właśnie dlatego że nagrana osoba ma prawa
    autorskie do swojej wypowiedzi.
    Co o tym sądzicie ?

    Patryk

  • 2. Data: 2006-01-23 21:15:13
    Temat: Re: nagrywanie rozmów a prawo autorskie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Patryk [###p...@p...pl.###] napisał:
> [...]
    Michnik
    > nagrał Rywina) jest nielegalnie właśnie dlatego że nagrana osoba ma

    To prawda, pod warunkiem, że do tej słuchawki śpiewa albo gada
    wierszem. A poważnie, to prawo autorskie nie zabrania utrwalania
    dzieł, tylko ich rozpowszechnianie. Tak więc jeśli nawet uznać
    wypowiedź telefoniczną za dzieło (co załóżmy w niektórych wypadkach
    może by się dało zrobić), to i tak ochrona będzie polegała na
    ograniczeniu rozpowszechniania.

  • 3. Data: 2006-01-23 21:21:05
    Od: "Patryk" <p...@p...pl>

    > Tak więc jeśli nawet uznać
    > wypowiedź telefoniczną za dzieło (co załóżmy w niektórych wypadkach
    > może by się dało zrobić), to i tak ochrona będzie polegała na
    > ograniczeniu rozpowszechniania.

    a czy np. wykorzystanie tego w sądzie jako dowód jest już
    rozpowszechanianiem ?

    Patryk

  • 4. Data: 2006-01-23 21:53:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Patryk [###p...@p...pl.###] napisał:

    > a czy np. wykorzystanie tego w sądzie jako dowód jest już
    > rozpowszechanianiem ?

    Nie.

  • 5. Data: 2006-02-10 02:19:33
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    ?
    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 6. Data: 2006-02-10 02:26:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marta Wieszczycka napisał:
    > ?

    Tzn. że sycenie zmysłów utworem nie podlega prawu autorskiemu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 7. Data: 2006-02-10 14:58:53
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Arek napisał(a):

    > Tzn. że sycenie zmysłów utworem nie podlega prawu autorskiemu.

    To jest Twoim zdaniem definicja "utrwalania"?

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl