  • 1. Data: 2008-02-14 20:37:56
    Temat: nadanie obywatelstwa- o co chodzi/
    Od: "tdq" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Siostra na stale przebywa we Wloszech. Ma dziecko. Ojcem jest Wloch. Dziecko
    posiada obywatelstwo wloskie. Siostra bedac latem w Polsce postanowila
    wyrobic dziecku obywatelstwo polskie. Jednak w naszym USC madre panie
    powiedzialy, ze to nie tak - Ze trzeba jechac do Wloch do ambasady lub
    konsulatu i tam wyrabiac.
    Koniec wizyty w USC.
    Powrot do Wloch. Wizyta w konsulacie.
    Kolejne 'madre panie' (w konsulacie) mowia, ze to tez nie tak - mosi jechac
    do Polski i w swoim USC wyrobic dziecku obywatelstwo....

    No comment.

    Ale jest moze ktos troche madrzejszy od tych pan ?
    Niestety zadnych decyzji na pismie nie ma.
    Moze ktos pomorze.
    mile widziana podstawa prawna.

    Pozdrawiam, TDQ

  • 2. Data: 2008-02-14 20:41:09
    Temat: Re: nadanie obywatelstwa- o co chodzi/
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 14 Lut, 21:37, "tdq" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale jest moze ktos troche madrzejszy od tych pan ?
    > Niestety zadnych decyzji na pismie nie ma.
    > Moze ktos pomorze.
    > mile widziana podstawa prawna.
    >
    > Pozdrawiam, TDQ

    Obywatelstwo we wloszech potweirdza konsulat,potem tenze sam wyrabia
    paszport. I tyle. Jakie jest jej w polsce USC skoro mieszka we
    wloszech?

  • 3. Data: 2008-02-14 20:44:47
    Od: "tdq" <s...@p...onet.pl>

    . I tyle. Jakie jest jej w polsce USC skoro mieszka we
    > wloszech?

    Byla, tu zameldowana ,etc . Prawde mowiac nie wiem czy nie jest nadal
    zameldowana. Ale to chyba wydzial meldunkowy.
    Ale co ma do tego USC to nie wiem.

    Dzieki za reakcje. TDQ

  • 4. Data: 2008-02-14 22:02:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tdq" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zaglądając do ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu
    cywilnego znalazłem, że polski akt urodzenia można by było wydać dziecku, o
    ile jego urodzenie nie zostało by wpisane we włoskie akta. (art. 70). Ale
    pewnie jego urodzenie zarejestrowano.

    Moim zdaniem należało by się zwróci.ć do naszego przedstawicielstwa we
    Włoszech o wydanie dziecku polskiego paszportu na podstawie art. 4 ust. 5
    Ustawy o Paszportach. Dziecko nabywa obywatelstwo polskie na mocy art. 6
    Ustawy o obywatelstwie polskim, o ile rodzice nie złożyli oświadczenia o
    nabyciu przez dziecko innego obywatelstwa. Jeśli wybrano dla niego obce
    obywatelstwo, to samo dziecko może to jeszcze wyprostować, po ukończeniu 16
    roku życia, a przed 18,5 rokiem składając odpowiednie oświadczenie. Z tym,
    że ta granica 18,5 nie jest pewna, bo gdyby to była dziewczyna i wstąpiła w
    związek małżeński przed ukończeniem lat 18-tu, to wówczas termin upłynie w
    6 miesięcy od daty ślubu.

    Organem właściwym do przyjęcia wniosku o nadanie obywatelstwa jest konsul
    we Włoszech, albo wojewoda w Polsce.

  • 5. Data: 2008-02-15 14:17:55
    Od: "tdq" <s...@p...onet.pl>

    Dzieki Wielkie.
    Juz mam jasniej.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-02-15 14:20:32
    Od: "tdq" <s...@p...onet.pl>

    > Ustawy o obywatelstwie polskim, o ile rodzice nie złożyli oświadczenia o
    > nabyciu przez dziecko innego obywatelstwa. ...

    Czy dziecko nie moze miec roznych (kilku) obywatelstw?

  • 7. Data: 2008-02-15 19:01:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy dziecko nie może mieć rożnych (kilku) obywatelstw?

    To bardzo skomplikowane pytanie. Generalnie może, choć teoretycznie nie.
    Przy czym państwa na wzajem o sobie niekoniecznie muszą oficjalnie
    wiedzieć. No i w różnych krajach różne bywają unormowania tych kwestii.
    Odnoszę wrażenie, że w obszarze Schengen walka o podwójne obywatelstwo nie
    ma większego sensu.

  • 8. Data: 2008-02-15 19:27:39
    Od: "tdq" <s...@p...onet.pl>

    ma większego sensu.