  • 11. Data: 2007-06-19 05:40:06
    Temat: Re: muszę zakładać firmę?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >A jak je wpiszesz (np. działalnośc bankowa) to nie dostaniesz wpisu.
    >Można jednak wpisać wszystko na co nie trzeb koncesji, pozwoleń etc.

    to lekki bezsens. Powinienem moc wybrac gdyz zanim zarejestruję DG nie moge
    sie starac chyba o koncesje wiec najpierw rejestruje a pozniej staram się o
    koncesję (tak na chlopski rozum)

    logicznym byloby ze nie moge wykonywac DG bez koncesji. Dla przykladu
    sprzedaz alkoholu. Rejestruje DG, wpisuje co trzeba a koncesje dostaje na
    okreslony czas. Czyli wg wyzej wymienionego rozumowania gdy skonczy mi sie
    koncesja to wyrejestruja mi DG ?

    Icek

  • 12. Data: 2007-06-19 14:24:50
    Od: Arek arkadoo <a...@o...pl>

> [...]
    > okreslony czas. Czyli wg wyzej wymienionego rozumowania gdy skonczy mi sie

    Nie wyrejestrują tylko będziesz musiał zrobić zmiany (o ile pamiętam,
    nie jestem pewien). Jednak z sensem, bo przecież osoba fizyczna nie
    może założyć banku, a czasem ludzie wpisywali wszystko, łącznie z
    działalnością bankową.

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 13. Data: 2007-06-19 15:40:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jun 2007, Arek arkadoo wrote:

    > A jak je wpiszesz (np. działalnośc bankowa) to nie dostaniesz wpisu.
    > Można jednak wpisać wszystko na co nie trzeb koncesji, pozwoleń etc.

    Stawiasz raczej sprawę na głowie.
    Po prawdzie podawano przykłady kiedy odmawiano wpisu *do KRS*, sąd
    tłumaczył że "ta firma nie może", ale dyskusje były ;) i dotyczyło
    to przypadku kiedy z założenia nie może (rzeczony bank się
    nadaje, jak chce go prowadzić spzoo to nie może bo przepis
    jawnie zabrania - musi być SA).

    Ale zasada jest inna: chcesz np. zostać dostawcą internetu.
    Musisz dostarczyć "organowi" (PAR czy jak tam się teraz nazywa)
    aktualnego wpisu z ... no właśnie, z czym? :)

    Samo "wpisanie do ewidencji" przecież nie uprawnia do prowadzenia
    danej działaności - dajmy na to, jak ktoś nie jest aptekarzem
    (nie pamietam czy to obowiązuje) albo nie ma prawa jazdy, to apteki
    albo samochodu prowadzić NIE MOŻE.
    Co mu nie przeszkadza, aby PO uzyskaniu potrzebnych "papierków"
    (a kwalifikacji niekoniecznie osobiście - przecież kierowcę może
    zatrudnić) rozpocząć *faktycznie* działalność w danej dziedzinie.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-06-19 20:31:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 18 Jun 2007 10:02:44 +0200, Wrak Tristana napisał(a):
    [...]
    > Tak się zastanawiam na ile legalne byłoby uruchomienie działalności typu
    > ,Firmujemy Twoje działania za 10%'

    To sie bodajze nazywa 'firmanctwo' i jest zabronione (nie pamietam
    namiarow na przepis).

    p. m.