  • 121. Data: 2006-08-17 15:28:44
    Temat: Re: multikino - zagrzali mnie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.08.2006 Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał/a:
    > I na dobrym dvd, czyli Viva, Manta i pewnie podobne.

    O tym też jakoś na pudełku nie pisali.

    --
    Marcin

  • 122. Data: 2006-08-17 16:35:12
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-17, Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał

    > Nie.

    > Praktycznie tak.

    Znów przypominam, że mówimy o aspektach prawnych.

    > Nie jest w porządku bo zostało dokonane przestępstwo kradzieży.

    To może z tym kinem też nie wszystko jednak jest w porządku?

    > A dla kin nie ma takich regulacji więc nie ma sprawy. Najwyżej klienci lub
    > konkurencja mogą wymusić zmianę tej praktyki.

    Jestem klientem, przychodzę do kina i mówię, że chcę bilet na Piratów
    o 15. W jaki sposób mam wymusić na kinie wywiązanie się z umowy?

    Renata

  • 123. Data: 2006-08-17 16:40:42
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-17, Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał

    > Jeśli są to kary _umowne_ to nie jest to kwestia zwyczaju lecz konkretnej
    > umowy między konkretnymi stronami.

    Ale o czym ty piszesz? Jest umowa, jest powszechny obyczaj, a mimo to
    te kary są niezgodne z prawem, więc o co ci chodzi, bo nie bardzo
    rozumiem?

    > Żartujesz? Na szczęście normalizacja tak daleko jeszcze nie zaszła.

    A ty swoje. Mowa o prawie i o podstawie prawnej.

    > A faktycznie jest na odwrót, to przepisy prawa odwołują się do panujących
    > obyczajów.

    Kiedyś powszechnym zwyczajem było palenie i plucie praktycznie
    wszędzie, nawet w komunikacji miejskiej (jest ktoś na grupie, kto
    pamięta publiczne spluwaczki?:)). Jakoś szczęśliwie prawo
    odwołało te zwyczaje, a nie odwołało się do nich.

    Renata

  • 124. Data: 2006-08-18 09:39:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Możesz ich przechytrzyć i nie patrzeć. Siłą oczu ci nie otworzą ;)
    > Ewentualnie zapamiętaj reklamowane produkty i przestań je kupować.

    a jak ktos ci nasra na buty to mozesz go oszukac i nie wachac...
    Ja juz ostatnio przychodze do kina notorycznie 20 minut po rozpoczeciu
    seansu, akurat zobacze ostatnie reklamy KK i film. Tylko moja druga polowa
    sie denerwuje - dalej, idziemy, bo nie zdazymy...jak to kobiety.

    "Nic na to nie można poradzić. To byłby
    dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw

  • 125. Data: 2006-08-19 09:54:14
    Od: robin <k...@o...pl>

    Dnia 14-08-2006 o 08:13:16 Szerszen <s...@t...pl> napisał:

    > automatycznie godzicie sie na regulamin tego miejsca,
    > regulamin ten w multipleksach zabrania wnoszenia i spozywania wlasnego
    > jedzenia
    Zakupione w Multikinie też staje sie moim własnym

    Zgodził bym się z całkowitym zakazem wnoszenia żywności i zakazem
    konsumpcji w kinie, ale regulamin (wywieszka raczej z informacją)
    zakazująca mi wejść z napojem innym niż kupiony w Multikinie dla mnie jest
    jaskrawym przejawem dyskryminacji, a to już poważna sprawa.

  • 126. Data: 2006-08-19 10:05:15
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Mon, 14 Aug 2006 22:48:57 +0200, Andrzej Lawa w wiadomości
    <news:p647r3-cj9.ln1@ncc1701.lechistan.com> napisał(a):

    > Naskoczyć.

    Jak zinterpretować w takiej sytuacji poniższy przepis Rozporządzenia Rady
    Ministrów z dnia 30 czerwca 1998 r.w sprawie szczegółowych warunków i
    sposobów użycia przez pracowników ochrony środków przymusu bezpośredniego?

    § 3
    1. Siłę fizyczną stosuje się(...) w związku ze zmuszeniem jej [osoby] do
    wykonania polecenia(...)

    --
    Sz.

  • 127. Data: 2006-08-19 10:22:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "robin" <k...@o...pl> napisał

    > Zakupione w Multikinie też staje sie moim własnym

    Ale ty go nie wnosisz, jest juz wniesione ;)

    > Zgodził bym się z całkowitym zakazem wnoszenia żywności i zakazem
    > konsumpcji w kinie,

    Przydałoby się.

    > ale regulamin (wywieszka raczej z informacją)
    > zakazująca mi wejść z napojem innym niż kupiony w Multikinie dla mnie
    jest
    > jaskrawym przejawem dyskryminacji, a to już poważna sprawa.

    Poważna sprawa to by była gdyby był np. zakaz wstępu dla Żydów lub
    Murzynów. A tak to sprawa jest duperelna.

  • 128. Data: 2006-08-19 10:46:28
    Od: robin <k...@o...pl>

    Dnia 19-08-2006 o 12:22:34 Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    napisał:

    > Ale ty go nie wnosisz, jest juz wniesione ;)
    ograniczenie nie jest egzekwowane przy wejściu (wniesieniu jedzenia) do
    samego obiektu Multikina lecz dopiero w przejściu do jego strefy (części)
    gdzie jest świadczona podstawowa w kinie usługa (sala projekcyjna), w
    części (strefie) gdzie zawieram umowę (kupuje bilet i kozystam z innych
    ofert) mimo że jest to już Multikino, nikt zakazu nie przestrzega, mogę
    sie tam poruszać z bigmackiem, sprzedadzą mi bilet, będą sie do mnie
    usmiechać i takie tam różne. W związku z powyższym zawsze do strefy
    objętej zakazem wnoszę jedzenie czy to kupione w Multikinie czy
    gdziekolwiek indziej.

    > Poważna sprawa to by była gdyby był np. zakaz wstępu dla Żydów lub
    > Murzynów. A tak to sprawa jest duperelna.
    waga powodu dyskryminacji, czy to będzie cecha osobnicza przyrodzona, czy
    skłonność, przekonanie (chamska autokreacja) do noszenia odzieży w
    konkretnym kolorze (o ile nie narusza dobrego obyczaju, nie sieje
    zgorszenia itp.), nie zmienia faktu że dochodzi do aktu dyskrynminacji a
    każdy taki akt należy bezlitosnie tępić.

  • 129. Data: 2006-08-19 17:58:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerr wrote:

> [...]
    >
    > § 3
    > 1. Siłę fizyczną stosuje się(...) w związku ze zmuszeniem jej [osoby] do

    Zupełnie inaczej. Przede wszystkim w całym kontekście, a nie powycinane
    jak list po sowieckiej cenzurze.

  • 130. Data: 2006-08-19 18:41:21
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Sat, 19 Aug 2006 19:58:27 +0200, Andrzej Lawa w wiadomości
    <news:330kr3-u99.ln1@ncc1701.lechistan.com> napisał(a):

    > Zupełnie inaczej. Przede wszystkim w całym kontekście, a nie powycinane
    > jak list po sowieckiej cenzurze.

    Ale rozwiń rozumowanie. Też padłem ostatnio ofiarą ochroniarza i drążę
    temat.

    --
    Sz.