  • Data: 2007-09-26 17:05:57
    Temat: monopol na import spoza UE a znaki towarowe
    Od: Łysiejący <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam - mam prośbę o sprawdzenie poprawności mojej interpretacji
    przepisów Prawa Własności Przemysłowej:

    "Używanie znaku towarowego polega w szczególności na:
    1) umieszczaniu tego znaku na towarach objętych prawem ochronnym
    lub ich opakowaniach, oferowaniu i wprowadzaniu tych towarów do
    obrotu, ich imporcie lub eksporcie oraz składowaniu w celu oferowania
    i wprowadzania do obrotu, a także oferowaniu lub świadczeniu usług
    pod tym znakiem;"
    oraz:
    "Art. 155.
    1. Prawo ochronne na znak towarowy nie rozciąga się na działania
    dotyczące towa-
    rów ze znakiem, polegające w szczególności na ich oferowaniu do
    sprzedaży lub dalszym wprowadzaniu do obrotu towarów oznaczonych tym
    znakiem, jeżeli towary te zostały uprzednio wprowadzone do obrotu na
    terytorium Rzeczypo- spolitej Polskiej przez uprawnionego lub za jego
    zgodą.
    2. Nie stanowi również naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy
    import oraz inne działania, o których mowa w ust. 1, dotyczące
    towarów oznaczonych tym znakiem towarowym, jeżeli towary te zostały
    uprzednio wprowadzone do obrotu na terytorium Europejskiego Obszaru
    Gospodarczego przez uprawnionego lub za jego zgodą."

    Moim zdaniem znaczy to że np. nie mogę w ramach działalności
    gospodarczej kupić sobie w USA w sklepie (100% pewności że nie
    podróbki - ten problem odpada) 100 par butów Adidas(R) celem sprzedaży
    tutaj bo wyłączny dystrybutor na Polskę powiadomiony przez UC o
    nadejściu towaru z zastrzeżonymi znakami stwierdzi że nie mam jego
    pozwolenia na imoprt fantów z tym znakiem (nawet jak udowodnię że to
    oryginały z wiarygodnego źródła), czyli że łamię powyższe przepisy
    i odpowiadam nie tylko z powództwa cywilnego ale i karnie - zgadza się?

    W archiwum znalazłem np.
    http://tinyurl.com/2497bw
    ale jak to co pisze Robert Tomasik się ma do cytowanej ustawy? Chyba
    jednak jest ten monopol prawnie usankcjonowany? Pozdrawiam i proszę o
    rozwianie wątpliwości :|

    --
    Łysiejący z dymiącą czachą