  • Data: 2007-09-26 21:17:28
    Temat: Re: monopol na import spoza UE a znaki towarowe
    Od: Łysiejący <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 26 Sep 2007 20:28:11 +0200, Robert Tomasik spłodził(a):

> [...]

    > 155. Zgodnie z pkt. 2 tego artykułu nie stanowi naruszenia prawa ochronnego
    > na znak towarowy import towarów oznaczonych chronionym znakiem towarowym,
    > jeżeli towary te zostały uprzednio wprowadzone do obrotu na terytorium
    > Europejskiego Obszaru Gospodarczego przez uprawnionego lub za jego zgodą. I
    > teraz różnie jest to interpretowane. Spotkałem się z interpretacją, że
    > jeśli przykładowo dany model butów wprowadzono na obszarze EOG, to już
    > można go bez zgody uprawnionego importować. Inni twierdzą, że zgoda ma

    Wydaje mi się, że aby to wyjaśnić wystarczy sprecyzować co oznacza
    "import" w tym stwierdzeniu. Czy przywiezienie towaru z innego kraju EOG
    to też 'import' czy już nie jak dowodził tego np. senator Grzegorz
    Niski (określił to jako "dokonujący wewnątrzwspólnotowego nabycia" -
    http://www.senat.gov.pl/k5/kom/ksz/2003/139szie.htm - wiem że to tylko
    "pogawędka" była, ale może rzeczywiście rozróżnia się na 'import'
    (z krajów trzecich) i "wewnątrzwspólnotowe nabycie"?
    Jeżeli tak to trafna byłaby tylko pierwsza (korzystna dla mnie
    interpretacja) - nie dałoby się bowiem "importować" czegoś co już
    jest w EOG

    > Tak, czy siak przestępstwem takie działanie nie będzie moim zdaniem,
    > bowiem nie ma przepisu karnego w tej materii.

    Art 305 nie stosowałoby się tu? Nie byłaby to sytuacja, gdzie nie
    miałbym prawa używać danego znaku tow. na danym produkcie (bo mimo że
    z legalnego źródła towar, ale bez pozwolenia na użycie przeze mnie
    znaku w tej sytuacji)?
    Łysiejący