  • Data: 2003-08-22 14:27:33
    Temat: mieszkanie spół-wł a grunt pod budynkiem
    Od: "promyczek" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich,
    chciałbym prosić o wasze opinie w pewnej kwestii.
    Zaproponowano mi nabycie mieszkania, jest z nim jednak pewien kłopot.
    Mieszkanie ma status spółdzielczo-własnościowy, nie ma na nie założonej
    księgi wieczystej. Grunt na którym stoi budynek jest "użytkowany wieczyście"
    przez spółdzielnię od gminy. Spółdzielnia wszczęła w ostatnim czasie
    procedurę przekształcania użytkowania w prawo własności. Jak mnie
    poinformowano, w przyszłości - zakończywszy procedurę - mają być zakładane
    księgi wieczyste.
    Zastanawiam się, jakie to może mnieć konsekwencje dla mnie jako
    potencjalnego nabywcy. Ja dopatruję się co najmniej kilku:
    1. brak księgi wieczystej skutkuje w tym momencie koniecznością
    ubezpieczenia kredytu, który najprawdopodobniej będzie brany na zakup
    lokalu,
    2. nie wiem czy przypisanie owego kawałka gruntu do mojego mieszkania
    nastąpi niejako "z urzędu", czy też ja będę zmuszona do składania wniosków,
    i - w późniejszym etapie - zakładania księgi we własnym zakresie;
    3. zastanawiam się, czy jest możliwe założenie księgi w tym momencie na samo
    mieszkanie, niezależnie od statusu gruntu? Jakie koszty się z tym wiążą?

    Oczywiście, zamierzam jeszcze informować się w tej sprawie w spółdzielni,
    ale bardzo proszę o opinie szanownych grupowiczów.

    Czy ktoś kupował lub rozważał kupno takiego mieszkania? Czy waszym zdaniem
    opłaca się takie coś? Dodam, że cena jaką proponuje sprzedawca, jest
    zachęcająca (co ma stanowić istotną motywację, ale z drugiej strony - może
    zastanawiać), a rzecz dzieje się w Warszawie.

    Przepraszam, jeśli ten temat jest już "obgadany", ale dla mnie nie końca
    jest wszystko jasne.

    Pozdrawiam, Marta