  • 131. Data: 2023-06-14 01:47:52
    Temat: Re: marsz opozycji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Tue, 13 Jun 2023 17:08:09 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Zaraz tam mordercow ... wykonawców rozkazów.
    > Był rozkaz zlikwidować, to widać była stosowna podstawa prawna,
    > wszak Niemcy to państwo prawa.
    >
    > Przy czym SS-mani faktycznie Zyklon wrzucali, ale Żydów do komór
    > prowadzili inni Żydzi ... doskonale wiedząc po co ..

    Dobrowolnie ich tam nie prowadzili.

    --
    Marcin

  • 132. Data: 2023-06-14 06:37:57
    Temat: Re: Doprowadzanie do Niemieckiego Gazu [Was: marsz opozycji]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Dobrowolnie ich tam nie prowadzili.

    I jest to _prawnie_ skutecznym usprawiedliwienie bez względu na liczbę
    "prowadzonych do Niemieckiego Gazu"? Czyż Proces Norymberski nie jest
    "precedensem" na to że jest granica od której zwykle reguły prawa
    przestają obowiązywać a nawet prawo zaczyna działać wstecz?

    W praktyce _prawnej_ jest skutecznie jak nikogo za to nie skazali AFAIK.
    Kwestia oceny moralnej to całkiem inna para kaloszy.
    Skoro zagrożenie karą śmierci dla Polaków za pomoc Żydom w okupowanym
    przez Niemców Generalnym Gubernatorstwie ma nie stanowić
    usprawiedliwienia za "chęć przeżycia" to biby dlaczego ta zasada/logika
    nie ma być stosowania _w pełni konsekwentnie szerzej_ ?

    --
    A. Filip

  • 133. Data: 2023-06-14 10:26:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Jun 2023 17:08:09 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > To nie moralność, a matematyka. Jeśli włada chce mieć ORMO w sile 1.000
    > ludzi (przykładowo)), to nie trzeba być profesorem, by pojąć, że jeśli
    > żaden "mądry" i "uczciwy" się nie zgodzi, to trafi tam 1.000
    > "niemądrych" i "nieuczciwych. To nie wina ORMO, a tych 1.000 mądrych,
    > którzy powinni tam przyjść i swoją mądrością wspierać ojczyznę.

    Aha, czyli poszedłeś do MO/SB, żeby zbawić świat - a przynajmniej ojczyznę
    - naprawiając te formacje od środka i nikt tego nie docenił, a teraz
    zabrali jeszcze ubecką emeryturę.
    Podłość ludzka nie ma granic.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 134. Data: 2023-06-14 13:24:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jun 2023 23:47:52 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Dobrowolnie ich tam nie prowadzili.

    Można by też rzec, ze dobrowolnie.

    Ale ... za niewykonanie rozkazu w czasie wojny grozi egzekucja,
    wiec ci SS-mani też nie dobrowolnie?

    J.

  • 135. Data: 2023-06-14 13:46:22
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 14.06.2023 o 06:37, A. Filip pisze:

> [...]
    > "precedensem" na to że jest granica od której zwykle reguły prawa
    > przestają obowiązywać a nawet prawo zaczyna działać wstecz?

    Jest granica której ty nie rozumiesz.
    Co wcale mnie nie dziwi.

    > W praktyce _prawnej_ jest skutecznie jak nikogo za to nie skazali AFAIK.
    > Kwestia oceny moralnej to całkiem inna para kaloszy.

    Zapewne część osób odmawiało takiego prowadzenia, co kończyło się dla
    nich najprawdopodobniej natychmiastową karą śmierci wykonaną podkutymi
    butami strażników, albo zagryzieniem przez psy tychże strażników, albo
    jeszcze inaczej, na co akurat strażnicy wpadli żeby się zabawić.

    Serio chciałbyś karać tych ludzi, którzy chcieli uniknąć własnej śmierci
    poprzez zagryzienie poszczutymi psami?

> [...]
    > usprawiedliwienia za "chęć przeżycia" to biby dlaczego ta zasada/logika
    > nie ma być stosowania _w pełni konsekwentnie szerzej_ ?

    Znowu nie potrafisz napisać prostego tekstu w języku polskim, ale
    (chyba?) udało mi się zrozumieć do czego "pijesz".

    Dziecko drogie, bo tu nie chodzi o usprawiedliwianie tych Polaków,
    którzy nie pomagali, lecz udawanie przez pseudopatriotów, że nie
    istnieli tacy, którzy donosili z własnej woli (bo tak samo "nie lubili"
    Żydów jak hitlerowcy, albo dla zysku). Donosili i na ukrywających się
    Żydów i na Polaków, którzy ich ukrywali. Dla takich nie ma żadnego
    usprawiedliwienia.

    Z jakiegoś powodu pisanie/mówienie o tym prawdy (że tak właśnie było)
    podnosi wam ciśnienie, czerwienienie twarzy i ślinotok.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 136. Data: 2023-06-14 13:48:23
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 14.06.2023 o 13:24, J.F pisze:

    > Można by też rzec, ze dobrowolnie.

    Nie, nie można.
    Tak może rzec tylko idiota.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 137. Data: 2023-06-14 16:24:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > Nie, nie można.
    > Tak może rzec tylko idiota.

    Wykonanie rozkazu nie stanowi (czasem) usprawiedliwienia
    *nawet jak za jego niewykonanie grozi kara śmierci* ?

    Wysil swój mały rozumek i wystękaj wprost *dlaczego* tak nie można,
    gdzie *dokładniej* ma leżeć granica *twoim zdaniem* .
    Nie wystękasz widać problem przerasta twe skromne możliwości umysłowe.

    Jak "PiS" mówi "Tak nie można" to Babia Kasia słucha? Nie zauważyłem.

    --
    A. Filip

  • 138. Data: 2023-06-14 18:23:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2023 o 13:46, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > Z jakiegoś powodu pisanie/mówienie o tym prawdy (że tak właśnie było)
    > podnosi wam ciśnienie, czerwienienie twarzy i ślinotok.

    Nikt temu nie zaprzecza. Natomiast dalej nie robi to z polaków narodu
    sprawców, jak to się usiłowało na choćby pręgu przedstawiać. Wśród żydów
    też tacy byli i jakoś nikt nie robi fikołków że żydzi to naród sprawców
    (tak nie wszyscy żydowcy współpracownicy byli zmuszani siłą).
    Przeliteruj "żagiew";)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 139. Data: 2023-06-14 18:27:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2023 o 10:26, Olin pisze:

    > Aha, czyli poszedłeś do MO/SB, żeby zbawić świat - a przynajmniej ojczyznę
    > - naprawiając te formacje od środka i nikt tego nie docenił, a teraz
    > zabrali jeszcze ubecką emeryturę.

    A już myślałem, że robert osiągnął szczyt i wyżej dupy nie podskoczy a
    jednak! Ci co nie poszli do zomo to tchórze i antypatrioty;)

  • 140. Data: 2023-06-14 18:46:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 czerwca 2023 o 18:27:19 UTC+2 Shrek napisał(a):
    > A już myślałem, że robert osiągnął szczyt i wyżej dupy nie podskoczy a
    > jednak! Ci co nie poszli do zomo to tchórze i antypatrioty;)

    Hmm, a jakby to jeszcze połączyć z jarusiowym "oni stoją tam, gdzie stało zomo",
    oj, może lepiej nie, bo się wszechświat skończy ;>