  • 1. Data: 2007-08-15 07:42:55
    Temat: mała wspólnota- konflikt
    Od: "argonn" <a...@v...pl>

    Witam grupę,
    mam pewien problem z którym nie mogę sobie poradzić dlatego zwróciłem się do
    Was o pomoc. Mieszkam w budynku trzy rodzinnym w Poznaniu. Nie mamy zarządcy
    (jest to współłasność)każdy sam dba o to aby było czysto wokół niego,
    dogadujemy sie co do odświeżenia klatki schodowej itd. Ostatnio jednak pojawił
    sie poważny problem wymiany instalacji elektrycznej w całym budynku, gdyż,-
    jak to stwierdził w protokóle pracownik Energii Pro -grozi to przepaleniam sie
    instalacji i poważniejszymi konsekwencjami. Jest na to zgoda 2 włascicieli ,
    niestety ostatni (ten trzeci współwłasciciel) nie wyraża zgody i utrudnia nam
    przeprowadzenie remontu. Podejrzewamy. że ma niezły burdel w instalcji i
    mnóstwo samoróbek w mieszkaniu i dlatego nie wpuszczea nikogo do mieszkania.
    Jak wybrnąć z tej nieszcześliwej sytuacj, jak przymusić go do wymiany, jak
    odzyzkać pieniądze które zapewne wyłożymy za niego??? Prosze o pomoc w
    rozwiązanieu problemu za co z góry dziękuje.

    Pozdrawiam,
    Argonn

  • 2. Data: 2007-08-15 10:26:02
    Temat: Re: mała wspólnota- konflikt
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    argonn <a...@v...pl> napisal:
    [ ciach ]

    A co Energia Pro ma do instalacji wewnetrznych?
    Oni co najwyzej rzadza sie do skrzynki, a z uwagi na trzy skrzynki
    to moga sugerowac wymiane WLZ. Instalacje domowe sa poza ich jurysdykcja.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2007-08-15 13:36:28
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jacek_P" <W...@c...edu.pl> wrote in message
> [...]
    > Oni co najwyzej rzadza sie do skrzynki, a z uwagi na trzy skrzynki
    > to moga sugerowac wymiane WLZ. Instalacje domowe sa poza ich jurysdykcja.

    Ale dobre rady mogą udzielać też po za skrzynką.

  • 4. Data: 2007-08-15 14:48:43
    Od: a...@v...pl

    Więc co, instalacja według protokołu człowieka z Energii Pro grozi
    przepaleniem, pewnie i pożaerm, i nic się nie da zrobić??? Mamy czekać aż
    budynek spłonie ? Czy nie można sąsiadów w jakiś sposób przymusić do wymiany
    przewodów stwarzających zagrożenie zdrowia i życia ?

    Pozrawam,
    Argonn

  • 5. Data: 2007-08-15 17:14:28
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <a...@v...pl> napisał

> [...]

    wymiany
    > przewodów stwarzających zagrożenie zdrowia i życia ?

    Jeśli chodzi o remont instalacji w części wspólnej to potrzebna jest
    zgoda wszystkich. Jeśli jeden współwłaściciel się nie godzi to możecie
    zwrócić się o rozstrzygnięcie do sądu (art. 199 k.c.).
    Jeśli sąd uzna, że remont należy przeprowadzić to finansujecie
    to proporcjonalnie do posiadanych udziałów. Jeśli jeden nie chce
    płacić to reszta może tymczasowo pokryć te koszty za niego a potem
    pozwać go o zapłatę.