  • 1. Data: 2006-01-04 21:35:04
    Temat: macierzynskie?
    Od: "ar" <a...@i...pl>

    Prosze mi powiedzieć ile wynosi na dzień dzisiejszy liczba dni urlopu
    macierzyńskiego oraz od kiedys jest on liczony,czy od dnia porodu ? bo
    słyszałem że liczy się go wcześniej..

    za pomoc z góry dziękuje

    ar

  • 2. Data: 2006-01-05 13:03:37
    Temat: Re: macierzynskie?
    Od: "Syla" <s...@x...pl>

    Użytkownik "ar" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Prosze mi powiedzieć ile wynosi na dzień dzisiejszy liczba dni urlopu
    > macierzyńskiego oraz od kiedys jest on liczony,czy od dnia porodu ? bo
    > słyszałem że liczy się go wcześniej..
    >
    > za pomoc z góry dziękuje

    z własnego doświadczenia: termin miałam na 30.09, urodziłam 28.09.
    Macieżyński liczony od dnia porodu czyli od 28.09. W przypadku przenoszenia
    ciąży macieżyński niestety liczy się od wyznaczonej daty porodu. Czasami
    lekarze wypisują również macieżyński już na 2 tyg przed wyznaczoną datą
    porodu, jak nie chcą dać chorobowego. Ponoć mają do tego prawo.

  • 3. Data: 2006-01-05 16:21:43
    Od: "Macko" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Prosze mi powiedzieć ile wynosi na dzień dzisiejszy liczba dni urlopu
    > macierzyńskiego oraz od kiedys jest on liczony,czy od dnia porodu ? bo

    jeśli się urodzi dziecko przed 38 tygodniem ciąży to liczy się od dnia
    porodu, jeśli po 38 tygodniu to urlop maierzyński liczy się od 38 tygodnia
    ciąży (zależy czy lekarz wystawi chorobowe ale zgodnie z "prawem zus-owskim"
    chorobowego juz nie mogą wystawić)
    czas trwania 16 tygodni przy urodzeniu pierwszego dziecka oraz 18 przy
    urodzeniu drugiego dziecka - przed zapowiadaną nowelizacją ustawy