  • 1. Data: 2003-03-12 14:20:34
    Temat: licencja oprogramowania
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Niedawno mialem okazje, zakupic w szkole slownik jezyka angielskiego po
    promocyjnej cenie, do slownika byla dolaczony cd-rom. Plyta byla w osobnej
    foliowej kopercie. Na kopercie z CD w miejscu otwarcia byla naklajka a na
    niej napis, ktory glosil ze wraz z przerwaniem naklejki godzie sie na
    warunki w licencji tego softu. Tylko jak ja mam wiedziec jakie sa warunki
    tej licencji jak jest umieszczona ona tylko na cd ?? Pozatym podczas
    instalcji, standardowo program zadaje pytanie czy zgadzam sie z warunkami
    liecencji.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 2. Data: 2003-03-12 16:34:53
    Temat: Re: licencja oprogramowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale gdzie problem? Nie zgadzasz się na warunku umowy, czy pytasz dla zasady.

  • 3. Data: 2003-03-12 21:11:10
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> pisze w

    > Nie zgadzasz się na warunku umowy, czy pytasz dla zasady.

    No problem jest wlasnie tutaj, bo nie wiem czy sie mam zgadzac czy nie bo
    nie moglem jej przeczytac bez otworzenia plyty, a jak juz otworzylem to
    zerwalem te nalepke z napisem, ze zerwanie rowna sie zgodzie na umowe.
    Wlasciwie to praktycznie rzecz biorac to problemu nie ma zadnego, normalnie
    kupilem slownik i sobie korzysytam i szczerze mowiac to niewiele mnie
    obchodzi na jakiej licencji jest ten program rozprowadzany, chodzilo mi o
    to czy mozna tak sprzedawac oprogramowanie, ze user musi sie zgodzic z
    umowa przed jej przeczytaniem co wydaje sie kuriozalne, ale tak sobie mysle
    ze pewnie ten koles co zalatwial slowniki "promocyjnie" to nie dal jakis
    papierow co byly do tego bo seriala do tego programu tez nie moglem znalezc
    ;)

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 4. Data: 2003-03-12 21:39:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem głupia jest nalepka. No bo tak rozsądnie rzecz ważąc, to jak
    nie rozerwiesz tej nalepki tylko wydłubiesz tego CD-romka z drugiej strony
    (rozbierzesz pudełko, połamiesz je tak, by nalepka była cała) to niby
    oznacza, że nie obowiązuje Cię umowa licencyjna, bo nie wyraziłeś na nią
    zgody? Przecież to po prostu głupie.

  • 5. Data: 2003-03-12 21:44:57
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Dla mnie to typowe sobiepanstwo producentów softu. Niestety wiele osób
    podziela poglad, ze jak Micromiekki czy ktos inny cos sobie tam napisze, to
    tak juz musi byc. Otóz tak nie jest.

    Depi.

  • 6. Data: 2003-03-13 12:53:59
    Od: huski <h...@p...onet.pl>