  • 21. Data: 2003-12-16 17:34:47
    Temat: Re: licencja OEM a używany komputer
    Od: kyniu <k...@p...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

    > Nalepki też nie potrzebuje ani żadnej "licencji".
    > Wystarczy oryginalna kopia egzemplarza programu.

    Tu sie nie moge z Toba zgodzic. Wymagane sa trzy rzeczy (certyfikat,
    nosnik orginalny oczywiscie i dowod zakupu) lecz w praktyce od
    egzekwowania tego trzecie odstepuja i nalezy posiadc dwa poprzednie.

    pozdr.
    kyniu

  • 22. Data: 2003-12-16 17:40:43
    Od: kyniu <k...@p...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

    > w...@p...onet.pl rzecze:

    > Wystarczającym dowodem legalności oprogramowania jest legalny egzemplarz
    > programu.

    oraz certyfikat

    > OEM w niczym się tu nie różni mimo zaklęć niektórych firm.

    Rozni sie gdyz jest do uzytku TYLKO I WYLACZNIE na komputerze z ktorym
    lub z czescia do ktorego zostala zakupiona i aktywowana pierwotnie.

    Wersja BOX natomiast moze byc instalowana na jakim kolwiek kompie pod
    warunkiem ze w danej chwili zainstalowana jest na jednym.

    > pozdrawiam
    > Arek

    pozdr.
    kyniu

  • 23. Data: 2003-12-16 17:42:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    kyniu rzecze:
    > Tu sie nie moge z Toba zgodzic. Wymagane sa trzy rzeczy (certyfikat,
    > nosnik orginalny oczywiscie i dowod zakupu) lecz w praktyce od
    > egzekwowania tego trzecie odstepuja i nalezy posiadc dwa poprzednie.

    Eno stary! M$ może sobie nawet wymagać umycia zębów, a mnie to ani ziębi
    ani grzeje bo obowiązuje prawo ustanowione przez Sejm, a nie rojenia
    pracowników M$ .

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 24. Data: 2003-12-16 17:43:10
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "kyniu" <k...@p...pl> wrote in message

    > Tu sie nie moge z Toba zgodzic. Wymagane sa trzy rzeczy (certyfikat,
    > nosnik orginalny oczywiscie i dowod zakupu) lecz w praktyce od
    > egzekwowania tego trzecie odstepuja i nalezy posiadc dwa poprzednie.

    Nie dyskutuj z Buzdyganem, bo to nie ma sensu.
    Przytaknij mu, że ma rację, tylko broń boże do jego rad się nie stosuj.

  • 25. Data: 2003-12-16 17:44:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    kyniu rzecze:
    > oraz certyfikat

    Nie. Nie istnieje w ustawie żadne pojęcie certyfikatu.

    > Rozni sie gdyz jest do uzytku TYLKO I WYLACZNIE na komputerze z ktorym
    > lub z czescia do ktorego zostala zakupiona i aktywowana pierwotnie.

    Nie. To "pobożne" życzenie niektórych firm, które chciałyby w ten sposób
    dodatkowo doić ludzi, mówiąc po ludzku - oszukać ich.

    > Wersja BOX natomiast moze byc instalowana na jakim kolwiek kompie pod
    > warunkiem ze w danej chwili zainstalowana jest na jednym.

    Tak samo wersja OEM.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 26. Data: 2003-12-16 17:51:24
    Od: kyniu <k...@p...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

    > Eno stary! M$ może sobie nawet wymagać umycia zębów, a mnie to ani ziębi
    > ani grzeje bo obowiązuje prawo ustanowione przez Sejm, a nie rojenia
    > pracowników M$ .

    Sugerujesz ze moge sobie w miejscu X ukrasc orginalny nosnik i bede
    posiadal w swietle prawa legalne oprogramowanie (nie bierzemy pod uwage
    zaistnienia przestepstwa -> kradziez) i M$ moze nam naskoczyc ?
    A co w tym momencie instalacji i aktywacji takiego produktu ? Nie majac
    certyfikatu nie masz tym amym s/n wiec nie jest mozliwe ani jedno ani
    drugie.

    > pozdrawiam
    > Arek

    pozdr.
    krasus

  • 27. Data: 2003-12-16 17:58:16
    Od: kyniu <k...@p...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

    > Tak samo wersja OEM.

    Nie jest to mozliwe chociazby z techniczenogo punktu widzenia gdyz
    ponowna aktywacja bedzie nie mozliwa chyba ze udowodnisz M$'owi
    (wyslanie kopi dowodu zakupy wraz ze zgloszeniem serwisowym w skutek
    ktorego zaistniala wymiana mobo) iz wymiana plyty glownej (gdyz do nie
    jest przypisana wersja OEM produktu po pierwotnej aktywacji) byla
    koniecznscia ostateczna zaistniala nie z twojej winy (awaria -> trwale
    uszkodzenie) i zdarzylo sie to w okresie trwania gwarancji na ta plyte.
    W przeciwnym razie owszem bedizesz mogl uzywac NIELEGALNIE tejze wersji
    OEM przez okres nie dluzszy niz 30 dni od daty instalacji.

    > pozdrawiam
    > Arek

    pozdr.
    kyniu

  • 28. Data: 2003-12-16 18:02:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    kyniu rzecze:
    > Sugerujesz ze moge sobie w miejscu X ukrasc orginalny nosnik i bede
    > posiadal w swietle prawa legalne oprogramowanie (nie bierzemy pod uwage
    > zaistnienia przestepstwa -> kradziez) i M$ moze nam naskoczyc ?

    Oczywiście! Tu nie ma co sugerować, to jasne jak słońce.
    Tak samo jak byś ukradł płytę z muzyką, DVD, czy kasetę z filmem, albo książkę.

    > A co w tym momencie instalacji i aktywacji takiego produktu?

    Jak dla mnie praktyki te są nielegalne i sprzeczne z polskim prawem.

    > Nie majac certyfikatu nie masz tym amym s/n wiec nie jest mozliwe
    > ani jedno ani drugie.

    Numer seryjny jest na płytce.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 29. Data: 2003-12-16 18:04:23
    Od: Arek <a...@e...net>

    kyniu rzecze:
    > Nie jest to mozliwe chociazby z techniczenogo punktu widzenia gdyz
    > ponowna aktywacja bedzie nie mozliwa chyba ze udowodnisz M$'owi

    A kto mówił o aktywacji. Kupiłem produkt i chcę go używać. Jeśli M$ mi go nie
    pozwala używać to idę do sądu i puszczam go z torbami. Proste jak drut, pytanie
    kiedy ludzie się tego nauczą i przestaną zachowywać się jak niewolnicy M$ ?

    > W przeciwnym razie owszem bedizesz mogl uzywac NIELEGALNIE tejze wersji
    > OEM przez okres nie dluzszy niz 30 dni od daty instalacji.

    Bzdura. Będę używał ją LEGALNIE.

    Dobrze, że zwróciłeś mi uwagę na te praktyki M$, dołączę do sądowego pozwu
    żądanie ich zaprzestania.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 30. Data: 2003-12-16 18:19:32
    Od: kyniu <k...@p...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

    > Numer seryjny jest na płytce.

    Jak jeszcze powiesz ze w pliku *.txt albo podobny to jest to z cala
    pewnoscia oginal :)