  • 1. Data: 2003-07-25 14:57:57
    Temat: łapówka i obcokrajowiec
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Mamy nowelizację prawa w kwestii łapówek. A co miałby zrobić obcokrajowiec,
    który podczas pobytu w Naszym Pięknym Kraju padł ofiarą kontrolera biletów,
    który wymusił od niego łapówkę w wysokości 20 Euro. Czy jest sens robić
    sprawę z uwagi na dużą odległość jego miejsca stałego pobytu. Czy zwolnienie
    z opowiedzialności dającego łapówkę nie koliduje z prawem zagranicznym
    (konkretnie niemieckim)? Jaka obowiązywałaby procedura ?

  • 2. Data: 2003-07-25 18:17:07
    Temat: Re: łapówka i obcokrajowiec
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
    > który wymusił od niego łapówkę w wysokości 20 Euro

    co znaczy wymusił? przystawił pistolet do głowy i zażądał łapówki?
    nie ma tak, że wymusił
    Twój kolega gdyby nie chciał, to by nie dał..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-07-28 14:09:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > co znaczy wymusił? przystawił pistolet do głowy i zażądał łapówki?
    > nie ma tak, że wymusił
    Zagroził wystawieniem kary, chyba, że dostanie łapówkę.
    Inna sytuacja: uzależnił wykonanie czynności do której jest zobowiązany,
    jeśli dostanie pieniądze (np. wypełnienie listu przewozowego itp)

    > Twój kolega gdyby nie chciał, to by nie dał..
    Nie oczekuję komentarza moralnego do zachowań "kolegi", bo moje rozważania
    na tej grupie
    są zwykle abstrakcyjne. Precyzuję problem: Jest nowy kodeks, jest zwolnienie
    od odpowiedzialności.
    W Polsce obowiązuje polski kk, chyba, że umowy międzynarodowe stanowią
    inaczej.
    Obcokrajowiec jest w ojczystym kraju, chciałby zgłosić przestępstwo
    popełnione w Polsce, czy
    może ? Czy w Niemczech też jest zwolnienie od dopowiedzialności karnej, czy
    nie narazi siebie na
    odpowiedzialność karną ?