  • 1. Data: 2002-11-13 11:16:09
    Temat: kwestie sporne z dostawca zagranicznym
    Od: "ArtG" <g...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Jako ze jestem totalnym ignorantem w sprawach prawnych, wybaczcie jesli
    moje pytanie bedzie zawieralo bledy merytoryczne.

    Mam nastepujacy problem:

    Zagraniczna firma (dla ustalenia uwagi nazwe ja A)
    dostala od firmy(B) zamowienie na
    czesci zamienne.
    Firma (A), zrealizowala je, ale polski urzad celny
    wstrzymal dostawe ze wzgledu na bledy w dostaczonej
    wraz z rzeczonymi czesciami dokumentacji (bledny byl adres
    faktury, oraz brak wymaganej przy specjalistycznych
    czesciach dokumentacji). Czesci przelezaly na granicy kilka
    dni i zostaly odeslane przez przewoznika spowrotem do
    firmy (A).
    Firma (A) otrzymala od (B) informacje przed realizacja zamowienia
    o polskich wymogach prawnych, jak i poprawny, aktualny adres firmy (B).
    Firma (B) natomiast otrzymala od (A) fakture na 10% wartosci towaru, ktory do
    niej niedotarl :)
    Sprawe komplikuje fakt, ze nie jest to jedyne zamowienie, a firma
    (A) kazdorazowo odlicza sobie od zaplat sporna kwote.
    Dodam, iz firma (B) jeste skazana na wspolprace z firma (A) (jedyny
    dostawca tego typu czesci). Problem ciagnie sie od kilkunastu miesiecy
    i zadna ze stron nie zamierza ustapic.

    w jaki sposob reguluje to prawodawstwo?
    Jak mozna naciskac na ustepstwa firme (A) (umorzenie
    roszczonej kwoty = efekt docelowy)?
    Z gory dzieki za pomoc.
    ArtG