    From: krystek <k...@p...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kwestie prawne (prawie) fotografowania zakladow
    Date: Sat, 15 Jan 2005 22:19:30 +0100

    witam
    sprawa wyglada nastepujaco. mam na obrzezach mojego miasta pewne zaklady
    chemiczne (panstwowe), polozone posrod interesujacych wzniesien.
    oczywiscie caly
    teren jest ogrodzony, pilnowany przez wewnetrzna straz ,a wszedzie
    wewnatrz sa zakazy fotografowania. w sumie blizej im do zandarmerii niz
    do strazy. w wakacje moi znajomi chcieli sie dostac na teren zakladow
    (nie pytajcie - nie wiem po co). po minucie podjechaly 3 suki i
    przywitalo ich 25~30osob z wymierzonymi ak47.
    tak wyszlo ze umyslilem sobie kilka zdjec na pobliskich wzniesieniach.
    nie chodzi mi tutaj o inwigilacje zakladu przez teleobiektyw, ale o
    wykorzystanie ich jako tla do portretow. fakt faktem jednak, iz jezeli
    ktokolwiek zauwazy kogos mierzacego w strone zakladow, nie bedzie
    dochodzil w jakim celu sa one robione. teren zakladow zajmuje polowe
    powierzchni calego miasta i po ostatnich akcjach greenpeace'u powaznie
    podchodza do bezpieczenstwa. zezwolenia dostac nie moge. pytanie wiec
    takie. co moze mi taka straz zrobic? dzialam za ogrodzeniem (w pon ide
    sprobowac sie dowiedziec czyje sa owe tereny wokol), czyli poza ich
    terenem. czy maja prawo mi zabrac aparat, gdy dzialam np na terenie
    panstwowym, albo tez innej instytucji?
    --
    krystek
    http://xboard.prv.pl