  • Data: 2003-11-25 13:58:11
    Temat: kupno i uzyczenie samochodu
    Od: "Ga-ga" <G...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam po raz pierwszy i od razu prosze o porade :)
    Zalozmy, ze chcialabym kupic uzywany samochod i zaraz po kupnie uzyczyc go
    innej osobie (umowa pomiedzy dwoma prywatnymi osobami, nie na firme).
    Samochod i osoba, ktora bedzie nim jezdzic znajduja sie w innym miescie,
    gdzie ja sie nie wybiore - czyli wszystko musimy zalatwic na odleglosc. Jak
    najprosciej przeprowadzic taka operacje krok po kroku?
    Wiadomo - musi byc umowa sprzedazy/kupna samochodu podpisana przeze mnie.
    Potem musze zarejestrowac auto w swoim miescie i zaplacic podatek w US -
    tak? Do tego chyba fizycznie samochod nie jest potrzebny?
    Jak samochod bedzie zarejestrowany na mnie to moge juz spisac umowe
    uzyczenia? A co z OC? Czy ubezpieczyc moze juz osoba, ktorej uzyczylam
    samochod?
    Jeszcze jedno - co jesli samochod bedzie uczestniczyl w jakims
    wypadku/przestepstwie/czymkolwiek - czy ja za to odpowiadam jako wlasciciel
    czy osoba, ktora uzytkuje w tym czasie pojazd?
    Ostatnie pytanie - czy ja lub osoba ktorej uzyczam auto ponosi jakies koszty
    w zwiazku z umowa uzyczenia?
    Z gory dziekuje za porady,
    Ga--ga