  • 1. Data: 2006-10-14 13:18:32
    Temat: kupno domu -- dzialka tescia
    Od: "irweasel" <i...@p...pl>

    Witam,

    Mam pytanie, ktore juz bylo wczesniej poruszane -- jednak nie w dokladnie
    interesujacej mnie "konfiguracji." Z gory wiec przepraszam tych co czuja
    sie juz zmeczeni tym tematem :-).

    Zamierzam kupic dom i w zwiazku z tym wykorzystac "klejnoty rodzinne" w
    postaci dzialki tescia. Tesc nie ma nic przeciwko temu, zastanawiam wiec
    jak najtaniej i w miare szybko "rozegrac" te sprawe. Rozumiem, ze on ma
    sprzedac dzialke i potem podpisac akt notarialny o darowiznie. Moje pytania
    sa takie:

    -- Czy to planowane zwolnienie od podatku od darowizn dla I grupy
    pokrewienstwa jest juz sprawa przesadzona i lepiej poczekac z darowizna do
    2007?

    -- Rozumiem, ze taki akt darowizny bedzie podpisywany z zona jako I grupa.
    Ale czy nie bedzie to jakos negatywnie rzutowalo pozniej na sprawy kredytowe
    (zona nie pracuje, a kredyt hipoteczny bedzie oczywiscie na mnie)?

    -- Czy sa jakies inne podatki ktore bede musial zaplacic do US od tej
    darowizny?

    Bede bardzo wdzieczny z podpowiedzi lub do skierowanie mnie do odpowiednich
    zrodel informacji.

    Pozdrawiam,

    lasic