  • Data: 2006-08-22 13:33:04
    Temat: który prawnik ma rację ?
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo Was proszę o rozjaśnienie mi sytuacji.
    Dostałam od 2 prawników różne informacje odnośnie warunków i skutków złożenia
    wniosku o zabezpieczenie na poczet podwyżki alimentów na czas trwania sprawy
    ( mam nadzieję, ze nie przekręciłam terminu prawniczego: chodzi o wypłatę
    części przewidywanej podwyżki przed wyrokiem).
    Pozew złożyłam blisko rok temu. Odbyły się 4 rozprawy, znów mamy odroczenie
    o 2 miesiące.Rozstrzygnięcie ( sądzę jest proste, alimenty o które występuję
    nie przekraczają 10 %dochodu pozwanego, wszystkie potrzeby dziecka mam
    udokumentowane rachunkami i zaświadczeniami lekarskimi, zeznania świadka-
    strony przeciwnej właściwie są korzystne dla mojego dziecka)jest ciągle
    odraczane z powodu stosowania różnych wybiegów prawnych przez adwokatkę
    pozwanego. Jeden świadek zeznawał, w kolejce czekają następni, sąd i ja
    chcemy zakończyć. Strona przeciwna nie . Boję się, że dalsze poczynania będą
    szły w tym samym kierunku i sprawa potrwa jeszcze długo. Potrzebne mi są
    środki na specjalistyczne leczenie dziecka.Po roku trudno mi dalej wysupłać
    pieniądze na konieczną terapię. Mój prawnik powiedział, że na rozprawie nie
    można ustnie złożyć takiego wniosku, trzeba to zrobić pisemnie dopiero po
    rozprawie oraz, że to dodatkowo skomplikuje sprawę , słowem zniechęcał mnie.
    Skonsultowałam to z innym. Drugi prawnik powiedział, że można to zrobić na
    rozprawie oraz, że nie widzi żadnej komplikacji. Co najwyżej mi nie
    przyznają , albo późno rozpatrzą ten wniosek.
    Kto ma rację?