  • Data: 2002-11-15 18:42:27
    Temat: kruk systemy inkaso - co to za firma?
    Od: "SylwekXL" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam

    na wstepie bije sie w piers - jestem dluznikiem

    ale do rzeczy. okolo miesiaca temu dostalem wezwanie do zaplaty od firmy
    wymienionej w topicu. firma owa informowala mnie iz specjalizuje sie w
    skutecznej egzekucji dlugow i dzialajac w imieniu swojego klienta (jednej z
    kablowek), wzywa mnie do natychmiastowej zaplaty wymienionej w pismie kwoty.
    nie zdziwil mnie ten list, gdyz jak napisalem wczesniej jestem dluznikiem.
    moje zdziwienie wywolal fakt, ze kwota zadana przez kruka jest nizsza o ok.
    20% od mojego dlugu w kablowce. pismo przyslane zostalo _zwyklym_ listem_
    wiec postanowilem je zignorowac. dzisiaj w skrzynce czekala na mnie
    niespodzianka w postaci nastepnego pisemnka z kruka (tez zwyklym listem).
    tym razem tytul brzmial "ostateczne wezwanie do zaplaty". i wlasnie w
    pierwszym zdaniu tego pisma uderzylo mnie takie oto stwierdzenie (napisane
    boldem i wielkimi literami): "pomimo wezwan do zaplaty, ktore dluznik - tu
    podkreslenie - _otrzymal_ (co potwierdzone jest przez poczte polska upp
    wroclaw 2 umowa z dn. 25.05.98. zobowiazania w obec naszego klienta nie
    zotaly wykonane" w dalszej czesci jest straszenie sadem i informacja, ze z
    ich doswiadczenia sad w ciagu 3 tygodni rozstrzygnie sprawe i wtedy zostane
    obciazny dodatkowymi kosztami, ktore juz znaja i laskawie mi je podaja - co
    do grosza (990,21). jednoczesnie chyba dla powiekszenia wrazenia dolaczony
    jest wypelniony pozew do sadu. w owym pozwie poza moim nazwiskiem - ktore
    jest prawidlowe - pozostale dane adresowe sa bledne, gdyz jako adres jest
    podany adres mieszkania ktore wynajmuje, a nie zameldowania.
    powiedzcie jak postapic? nie mam zamiaru sie uchylac od splacenia dlugu,
    tylko w tym akurat momencie nie moge go uregulowac, bo mam inne, bardziej
    priorytetowe wydatki. czy postepowanie kruka jest prawidlowe? czy wysylanie
    wezwan do zaplaty zwyklym listem jest zgodne z prawem?

    pozdrawiam

    sylwek