  • 1. Data: 2005-12-07 18:25:45
    Temat: kremacja ciała
    Od: "lars" <l...@o...pl>

    jakie przepisy reduluja kremacje zmarlego i dalsze postepowanie z jego
    prochami? czy jest obowiazek zlozenia takiej urny do grobu, czy tez mozna
    np. nie dokonac pochowku?
    larysa

  • 2. Data: 2005-12-07 18:50:17
    Temat: Re: kremacja ciała
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    Użytkownik "lars" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jakie przepisy reduluja kremacje zmarlego i dalsze postepowanie z jego
    > prochami? czy jest obowiazek zlozenia takiej urny do grobu, czy tez mozna
    > np. nie dokonac pochowku?
    > larysa

    Napewno wolno legalnie i zgodnie z prawem rozsypać skremowane prochy w
    Bałtyku.
    W rzekach i innych wodach śródlądowych już nie.

  • 3. Data: 2005-12-07 19:05:02
    Od: Greta <n...@s...eu>

    Użytkownik bubu napisał:

    > Napewno wolno legalnie i zgodnie z prawem rozsypać skremowane prochy w
    > Bałtyku.
    > W rzekach i innych wodach śródlądowych już nie.

    A co z górami?
    Można spełnić ostatnią wolę zmarłego i rozsypać jego prochy nad Rysami?

  • 4. Data: 2005-12-07 19:17:38
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    > A co z górami?
    > Można spełnić ostatnią wolę zmarłego i rozsypać jego prochy nad Rysami?

    Legalnie i z orkiestrą na zamówienie to raczej nie.
    Pewnie ,że sobie rozsyp.

  • 5. Data: 2005-12-07 19:28:19
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

> [...]
    > jakie przepisy reduluja kremacje zmarlego i dalsze postepowanie z jego
    > prochami? czy jest obowiazek zlozenia takiej urny do grobu, czy tez mozna

    Prochy można albo rozsypać albo wrzucić w specjalnej urnie. To ekologiczny
    produkt z tektury obciążony solą, który w przeciągu 1,5 godz. całkowicie się
    rozpuszcza. Morskie pogrzeby to w Polsce wciąż nowość. Bardzo popularne są
    natomiast w Niemczech. Helena Kłos podpisała w tym roku umowę z jedną z
    tamtejszych firm pogrzebowych, która przesyła pocztą prochy niemieckich
    gdańszczan.

  • 6. Data: 2005-12-07 19:35:05
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    Skoro morskie pogrzeby powoli się przyjmują także wśród szczurów lądowych,
    może być niedługo tak, że ktoś zapragnie, by jego prochy zostały rozsypane
    na wodzie z samolotu. - Nie ma problemu - deklaruje szefowa Navimoru. - Mam
    dobrego znajomego, który od dawna lata na szybowcach. Wszystko da się
    zorganizować.

    Również z wyborem morza nie ma problemu. Morski pogrzeb może równie dobrze
    odbyć się na Bałtuku jak i na Morzu Karaibskim. Dokładnie u wybrzeży gorącej
    Jamajki.

  • 7. Data: 2005-12-08 05:13:55
    Od: "serpik" <s...@o...pl>

    > Napewno wolno legalnie i zgodnie z prawem rozsypać skremowane prochy w
    > Bałtyku.
    > W rzekach i innych wodach śródlądowych już nie.

    a moglbys podac jakies przepisy? mi sie wydaje, ze chyba trzeba pochowac w
    grobie, ale moze sie myle

  • 9. Data: 2005-12-14 16:48:29
    Od: "Kasia" <s...@o...pl>

    Możesz sobie schować prochy do urny i postawić np. na półkę.