  • Data: 2008-03-26 10:55:58
    Temat: kredyt hipoteczny a stan cywilny
    Od: " " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    w czasie kiedy byłem kawalerem kupiłem mieszkanie z pomocą kredytu hipotecznego.
    Jestem jedynym właścicielem i kredytobiorcą.
    Doszedłem do wniosku, że chciałbym zmienić bank (refinansowanie kredytu).
    Jestem obecnie w małżeństwie, wspólnota majątkowa.
    Czy jeśli będę chciał wziąć kredyt w nowym banku, to żona musi również być
    kredytobiorcą?
    Jak wygląda sytuacja w tej chwili, czy żona pomimo tego, że nie była
    kredytobiorcą również odpowiada za ten kredyt z racji wspólnoty majątkowej,
    czy z uwagi na to, że kredyt był zaciągnięty przed ślubem żona nie odpowiada
    za ew. długi i roszczenia spłaty?
    pozdrawiam