  • 21. Data: 2007-09-06 16:45:28
    Temat: Re: kradzież sygnału telewizji kablowej
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Sądzę że w przyszłości zrobią to inaczej i wszystkie te funkcje zostaną.
    > Każdy telewizor będzie miał wbudowany tani dekoder nowszej generacji który
    > będzie szybko przełączał. Numer sprzętowy dekodera operator wpisze do
    > swojego rejestru, żeby było wiadomo że on ma uprawnienia do odbioru.

    Żebyś się nie zdziwił :-). Nie wiem czy wiesz, że jest bardzo wiele systemów
    kodowania. Każdy z nich prócz tego różni się w zależności od wersji.
    Spokojnie kilkadziesiąt różnych rodzajów kodowania :-)

  • 22. Data: 2007-09-06 16:48:31
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Mój wujek ma kablówkę z TOY'i, zrobił małe przemeblowanie i postanowił
    > podłączyć telewizor w sypialni. Poszliśmy do specjalistycznego sklepu,
    > kupiliśmy specjalny nisko stratny trójnik oraz również nisko stratny
    > kabel. Całość montowana na tzw wtykach typu F (nakręcane). Podłączyliśmy,
    > wszystko działa bez problemu, oba TV odbierają bardzo ładnie. Mija 15
    > minut!!! Telefon z kablówki z pytaniem co grzebaliśmy przy instalacji.

    Trochę nie chce mi się w to wierzyć :-). Sam jestem operatorem, pracuję w
    tej branży 15 lat. Nie jesteś w stanie w "normalnej" sieci stwierdzić spoza
    mieszkania, czy klient założył sobie rozgałęźnik. Oczywiście jeśli zrobił to
    prawidłowo i zastosował dobry rozgałęźnik (czyt. nie jakiś twór na
    opornikach).

  • 23. Data: 2007-09-06 16:51:01
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Jeśli faktycznie sygnał tak słabnie przy rozdzielaniu, to może daj jakiś
    > wzmacniacz antenowy?

    Jeśli tak się dzieje to na 100 % coś spieprzył :-). Rozgałęźnik tłumi max. 4
    dB, a to na obrazie naprawdę ciężko stwierdzić...

  • 24. Data: 2007-09-06 17:30:56
    Temat: Re: kradzież sygnału telewizji kablowej [OT]
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 06-09-2007 o 18:51:01 Robert J. <r...@w...pl> napisał(a):

    > Je?li tak si? dzieje to na 100 % co? spieprzy? :-). Rozga?? 1/4 nik t?umi
    > max. 4 dB, a to na obrazie naprawd? ci??ko stwierdziae...

    Wez pod uwage, ze sygnal dzielisz na dwa, wiec juz masz spory spadek.
    Dobrze zrobiony rozgaleznik powinien miec ok. 3dB spadku. Jak "efy" sa
    kiepsko zamontowane na kablu i kabel tez cienki to spokojnie dojdzie do
    10dB.

    I tak zrobie to aktywnie :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 25. Data: 2007-09-06 20:12:55
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > Dobrze zrobiony rozgaleznik powinien miec ok. 3dB spadku. Jak "efy" sa
    > kiepsko zamontowane na kablu i kabel tez cienki to spokojnie dojdzie do

    A jakie znaczenie ma tu "cienki" kabel?
    Czyzbys chcial tym kablem dostarczac bardzo duzy prad? Sygnaly z kabla
    antenowego sa niskiego napiecia oraz niskiego natezenia, sa natomiast
    wysokiej czestosci i wazne jest by o to zadbac aby nie spowodowac za duzych
    zaklucen. Czy pociagniesz to kablem "cienkim" czy "grubym" ma to male
    znaczenie, zwlaszcza jesli mowily o odcinkach kilku metrowych.
    ja na twoim miejscu, bym raz jeszcze wszystko rozebral i jeszcze raz to
    dokladnie polaczyl. Najprawdopodobniej ekran kabla nie zostal polaczony z
    wtykiem, lub zwiera z zyla sygnalowa.

    > I tak zrobie to aktywnie :)

    I wzmocnisz rowniez zaklucenia... ewfekt marny.
    Najpierw wyeliminuj ewentualne bledy, bo naprawde sygnal z kablowki powinien
    byc na tyle dobrej jakosci i mocny, ze rozgalezienie go na dwa, trzy
    gniazdka nie powinno w zaden widoczny golym okiem sposob zmniejszyc jakosc
    odbioru.

  • 26. Data: 2007-09-06 20:21:29
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Sam to wymyśliłeś? Idealny rozgałęźnik tłumi 3dB, a taki "twór" o jakim
    > piszesz dużo więcej, poza tym w wyniku niedopasowania falowego pojawią się
    > odbicia.

    I jak to stwierdzisz nie majac zgloszenia o problemach?
    By wykonac instalacjie kablowa na 100% idealna trzeba by to zrobic w
    warunkach laboratoryjnych i toi raczej niemozliwe, bo materialy nie beda
    "idealne".
    W sytuacji polozenia kablowki na osiedlu, czy to w blokach czy domkach
    jednorodzinnych - po drodze jest dziesiatki miejsc ktore moga dodatkowo
    tlumic sygnal, nawet zle niedbale wykane polaczenia,, kabel za bardzo
    skrecony itp.

    > Tak, ale jeśli "poszkodowany" jest uczciwy to natychmiast zgłosi
    > operatorowi, że nagle pojawiły mu się wszystkie programy. Dokładnie taki
    > przypadek mieli moi teściowie.

    No tak, tylko co w sytuacji jak np. ja ogladam wylacznie TVP1, TVP2 i np.
    Polsat? I nie wyszukuje nowych kanalow?
    Inaczej takie operacjie nalezalo by przeprowadzac najmniej z raz dziennie.

  • 27. Data: 2007-09-07 02:36:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert J. wrote:

    > Tak, ale jeśli "poszkodowany" jest uczciwy to natychmiast zgłosi
    > operatorowi, że nagle pojawiły mu się wszystkie programy.

    Niby dlaczego ma zgłaszać? Promocje się nie zdarzają? Polsat Cyfrowy co
    jakiś czas puszcza mi na parę dni/dzień pełen pakiet, mimo że mam tylko
    pakiet familijny...

  • 28. Data: 2007-09-07 07:50:37
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > ...taki "twór" o jakim
    >
    > I jak to stwierdzisz nie majac zgloszenia o problemach?

    Ale zgłoszenie będziesz miał, bo delikwent psuje nie tylko sobie, ale np.
    całej klatce :-).

    > By wykonac instalacjie kablowa na 100% idealna trzeba by to zrobic w
    > warunkach laboratoryjnych i toi raczej niemozliwe, bo materialy nie beda
    > "idealne".

    Nie mówię o instalacji idealnej, ale o prawidłowo wykonanej. A to, uwierz,
    nie jest mi obce :-). Przy dużej ilości sąsiadujących ze sobą w paśmie
    kanałów prawie każdy brak dopasowania falowego powoduje od razu pogorszenie
    odbioru w części instalacji za wyjściem danego wzmacniacza, czyli z reguły
    na całym budynku.

    > W sytuacji polozenia kablowki na osiedlu, czy to w blokach czy domkach
    > jednorodzinnych - po drodze jest dziesiatki miejsc ktore moga dodatkowo
    > tlumic sygnal,

    Oczywiście że tak, ale tłumienia "planowe" uwzględnia się licząc instalację.
    Natomiast wszelkie "nieplanowane" pogarszają już parametry sieci.
    Ale dajmy już na wstrzymanie, w końcu to NTG.

  • 29. Data: 2007-09-07 07:56:16
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Wez pod uwage, ze sygnal dzielisz na dwa, wiec juz masz spory spadek.
    > Dobrze zrobiony rozgaleznik powinien miec ok. 3dB spadku

    Nie wierz reklamom na Allegro ;-). Nie mniej jak 3,4 dB. Ale nie ma szansy
    żeby przez rozgałęzienie sygnału "uciekło" nagle 75 kanałów. Najwyżej będą
    leciutko szumiały, ale nie znikną.

    > Jak "efy" sa kiepsko zamontowane na kablu i kabel tez cienki to spokojnie
    > dojdzie do 10dB.

    To ile masz tego kabla? Załóż porządny, np. RG6, i będzie dobrze.

    > I tak zrobie to aktywnie :)

    Wbrew pozorom możesz pogorszyć sytuację. Jeśli piszesz prawdę o ilości
    programów to weź pod uwagę, że te aktywne rozgałęźniki są z reguły kiepskie,
    przy dużej ilości kanałów łatwo je przesterować.

  • 30. Data: 2007-09-07 08:04:46
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > A jakie znaczenie ma tu "cienki" kabel?
    > Czyzbys chcial tym kablem dostarczac bardzo duzy prad?

    gdyby nie to, że to NTG, to bym się zaśmiał ;-). Ma znaczenie, i to bardzo
    duże :-)