  • 31. Data: 2006-04-08 07:53:21
    Temat: Re: kradziez hasla dostepu do internetu-help!!
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    komorowa napisał(a):

    > W dalszym ciągu nie wiem, czy muszę płacić tak ogromny rachunek? Nawet jeśli
    > te pieniądze są do odzyskania, to mrożenie takiej sumy jest dla mnie
    > przerażające. Czy dogadanie się z operatorem na mniejsze pieniądze nie
    > umniejszy wielkości sprawy?

    Chyba najlepiej jest w tej chwili skorzystać z rady Roberta Tomasika.
    Oczywiście cała wymiana uprzejmości z Twojej strony musi odbywać się
    listami poleconymi.

    > W sumie po przeczytaniu regulaminu świadczenia usług, nie znalazłam ani
    > jednego zapisu w stylu "podstawą naliczania ruchu jest login i hasło
    > dostępowe do sieci". Jest jedynie "operator nie ponosi odpowiedzialności za
    > ujawnienie loginu i hasła osobom trzecim".

    Nie znamy ani cennika ani regulaminu, więc trudno coś wnioskować.

    M.

  • 32. Data: 2006-04-08 07:53:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Maciej Bebenek* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Akurat nigdy nie słyszałem takiej tezy od Piotra, ale obawiam się, że
    > nie ma racji. W takim przypadku 99,99% samochodów jest
    > niezabezpieczonych, bo jak "usunąć" zabezpieczenie z szyby samochodu
    > chyba każdy wie :-P

    Jego pogląd był wyrażony oczywiście w kontekście przełamywania
    zabezpieczeń w internecie etc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 33. Data: 2006-04-08 08:37:17
    Od: jedrus <j...@n...psst.pl>

    Użytkownik komorowa napisał:
    [...]

    > normalnie siec wykorzystuje sie u mnie w domu do
    > przegladania stron, stad rachunki wynosily ok 40 zl. sasiad naciagnal ma
    > moje konto baaardzo duzo danych, stad rachunek wyniosl ponad 3000 zł. o
    [...]

    A co to za lacze (dostawca)...??
    Zeby "nabic" taka kwote/miesiac za transfer, to musisz miec cholernie
    szybkie lacze w co watpie, bo radio to tylko radio:-))

    --
    jedrus
    ICQ UIN:29696116 To co napisalem to MOJE zdanie, co wcale nie oznacza ze

  • 34. Data: 2006-04-08 10:25:34
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > IMHO ani 267, ani 285 nie ma tutaj zastosowania.
    >
    > 267 - nie, bo raczej nie nastąpiło tu otwarcie zamkniętego pisma,
    > podłączenie do przewodu ani przełamanie innych zabezpieczeń.
    > Nie sądzę też, żeby ów "13-letni gówniarz" założył urządzenie
    > podsłuchowe, wizualne lub inne specjalne.

    wymog hasla to zabezpieczenie

    P.

  • 35. Data: 2006-04-08 12:21:56
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> napisał
    w wiadomości
    > W reklamacji zatem należy ustalić w logach, kiedy komputer był
    > podłączony i udowodnić, że nikogo nie było - ewidencja czasu pracy,
    > dzienniki szkolne etc.

    No ale przecież do tego, żeby ściągać dane, nikt
    nie musi akurat w tym czasie fizycznie siedzieć
    przed komputerem...

    Piotr

  • 36. Data: 2006-04-08 12:30:01
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Ściąganie nie. Ale ściąganie w sytuacji, gdy płacisz za ruch - jak
    > najbardziej. Podobnie może być w sytuacji łącza limitowanego, np.
    > nerwostraty - tu też zajmując łącze, działasz na szkodę właściciela. A
    > dodatkowo masz przełamanie zabezpieczenia.

    Ja to widzę inaczej: przyszedł do mojego mieszkania
    sąsiad (czy tam syn sąsiada) i z mojego telefonu podzwonił
    sobie pod różne 0-700.
    Czy w takiej sytuacji operator by mi anulował rachunek
    za to? To raczej jest sprawa między mną a owym sąsiadem,
    żeby od niego wyciągnąć kasę za te połączenia.

    Poza tym - skąd operator ma mieć pewność, że to nie
    abonent sobie te dane pościągał, pracując na innym komputerze?
    Bynajmniej nie twierdzę, że tak było w tej sytuacji,
    ale przypadki "cwaniaczenia" wśród abonentów się zdarzają...

    Piotr

  • 37. Data: 2006-04-08 13:31:02
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    PiotRek napisał/a:
    >No ale przecież do tego, żeby ściągać dane, nikt
    >nie musi akurat w tym czasie fizycznie siedzieć
    >przed komputerem...
    Owszem, ale zazwyczaj trzeba przed wyjściem się zalogować do sieci,
    zainicjować transmisję etc.
    Poza tym tutaj jest jeszcze kwestia, że na konto autorki wątku logowano
    się z komputera sąsiada, co operator potwierdził.
    Zresztą ona już wyjaśniła parę szczegółów.
    W ogóle to operator mógł zapewnić większe bezpieczeństwo i np.
    wprowadzić listę komputerów, z których można się na dane konto logować -
    wtedy nawet kolega brata, który podejrzał hasło (na kartce przy
    monitorze) niewiele by wskórał. :-)

  • 38. Data: 2006-04-08 13:51:42
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Owszem, ale zazwyczaj trzeba przed wyjściem się zalogować do sieci,
    > zainicjować transmisję etc.

    To wszystko można spokojnie załatwić jakimś skryptem.

    > W ogóle to operator mógł zapewnić większe bezpieczeństwo i np.
    > wprowadzić listę komputerów, z których można się na dane konto logować -

    Przypuśćmy, że akurat zepsuł mi się komputer, a muszę pilnie
    coś ściągnąć / wysłać / odebrać pocztę / etc. Idę do sąsiada,
    loguję się swoim hasłem i cały generowany akurat ruch
    idzie na moje (a nie sąsiada) konto. W Twoim rozwiązaniu
    takie coś by nie było możliwe...

    > wtedy nawet kolega brata, który podejrzał hasło (na kartce przy
    > monitorze) niewiele by wskórał. :-)

    Haseł trzeba po prostu dobrze pilnować, a nie trzymać
    je w takim miejscu, żeby ktoś niepowołany mógł je
    łatwo podejrzeć :-)

    Piotr

  • 39. Data: 2006-04-08 13:56:34
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Haseł trzeba po prostu dobrze pilnować, a nie trzymać
    > je w takim miejscu, żeby ktoś niepowołany mógł je
    > łatwo podejrzeć :-)

    fakt ze ktos nie potarfi sie bronic nie uprawnia nikogo do popelniania
    przestepstw na jego szkode, tyle w temacie.

    P.

  • 40. Data: 2006-04-08 14:20:45
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> napisał w wiadomości
    > fakt ze ktos nie potarfi sie bronic nie uprawnia nikogo do popelniania
    > przestepstw na jego szkode, tyle w temacie.

    To jest oczywiste, tyle że IMHO dostawca Internetu nie jest stroną
    w tym sporze. Niech inicjatorka wątku dochodzi należności
    od sąsiada.

    Piotr