  • 21. Data: 2016-12-30 10:07:27
    Temat: Re: kradziez dowodu
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.12.2016 14:42, Liwiusz pisze:

    > Masz barrrdzo starą wiedzę.

    To jak sąd ustali? Z meldunku? Czy posiadacz skradzionego dowodu może
    przemeldować osobę widniejącą w dowodzie pod inny adres?

    MJ

  • 22. Data: 2016-12-30 10:24:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-30 o 10:07, Michał Jankowski pisze:

    > To jak sąd ustali? Z meldunku?

    Tak.

    > Czy posiadacz skradzionego dowodu może
    > przemeldować osobę widniejącą w dowodzie pod inny adres?

    Nie, bo nawet jakby próbował, to w urzędzie wyda się, że to jest
    fake'owy dowód (pomijając już takie niuanse jak podobieństwo do zdjęcia).

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2016-12-30 11:25:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-29, m <m...@g...com> wrote:

    > Ty weź głupio nie podpowiadaj. Ten rząd i tak ma nadmierne tendencje do
    > centralnych systemów i rejestrów.

    System który pozwoli po wpisaniu nr dokumentu wyświetlić flagę
    "zastrzeżony/nie zastrzeżony" uważałbyś za głupi pomysł?

    + odpowiednie API żeby banki mogły to w swoich systemach zintegrować.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 24. Data: 2016-12-30 11:39:02
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    m <m...@g...com> writes:

    > Ty weź głupio nie podpowiadaj. Ten rząd i tak ma nadmierne tendencje do
    > centralnych systemów i rejestrów.

    Przecież baza pesli i dowodów i tak jest centralna. Kwestia API i prawa,
    jeśli chodzi o dostęp prywatnych podmiotów.
    KJ

    Old soldiers never die. Young ones do.

  • 25. Data: 2016-12-30 12:10:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > System który pozwoli po wpisaniu nr dokumentu wyświetlić flagę
    > "zastrzeżony/nie zastrzeżony" uważałbyś za głupi pomysł?
    >
    > + odpowiednie API żeby banki mogły to w swoich systemach zintegrować.

    Wystarczyłoby postawić bazę, którą banki dla siebie robią na jakimś
    serwerze państwowym, albo wręcz skorzystać juz z istniejącej
    infrastruktury bankowej. Banki posiadają własny rejestr dokumentów
    zastrzeżonych (ponieważ nigdy nie mogły się doprosić innego)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 26. Data: 2016-12-30 18:40:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-30 o 10:24, Liwiusz pisze:

    > Tak.

    > Nie, bo nawet jakby próbował, to w urzędzie wyda się, że to jest
    > fake'owy dowód (pomijając już takie niuanse jak podobieństwo do zdjęcia).

    Skradziony dowód jest fakeowy ?
    Wytłumaczysz dlaczego i od kiedy ?

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2016-12-30 20:46:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-30 o 18:40, RadoslawF pisze:

    > Skradziony dowód jest fakeowy ?
    > Wytłumaczysz dlaczego i od kiedy ?

    Dlatego, że nigdy nie został wydany właścicielowi - w urzędzie powinno
    się wydać.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2016-12-30 23:36:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-30 o 20:46, Liwiusz pisze:

    > Dlatego, że nigdy nie został wydany właścicielowi - w urzędzie powinno
    > się wydać.

    Nieprawda.
    I potwierdza to fakt że na takie dowody kilka kredytów czy zakupów
    ratalnych wzięto. Czyli dla pracownika banku czy sklepu były ok.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2016-12-31 00:14:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-30 o 23:36, RadoslawF pisze:

    > Nieprawda.
    > I potwierdza to fakt że na takie dowody kilka kredytów czy zakupów
    > ratalnych wzięto. Czyli dla pracownika banku czy sklepu były ok.

    Skup się, może wtedy załapiesz - mówimy o urzędzie, który by dokonywał
    meldunku, a nie o prywatnym podmiocie, który ocenia dowód tylko po
    wyglądzie, a nie po państwowej bazie.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2016-12-31 00:59:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-12-16 o 00:14, Liwiusz pisze:

    > Skup się, może wtedy załapiesz - mówimy o urzędzie, który by dokonywał
    > meldunku, a nie o prywatnym podmiocie, który ocenia dowód tylko po
    > wyglądzie, a nie po państwowej bazie.

    Wydaje mi się, że problem wynika z pewnego konfliktu interesów. Celem
    pracownika w sklepie jest sprzedaż towaru. Jemu jest obojętne, czy
    klient kredyt spłaci. jemu zależy na tym, by bank (albo inna instytucja)
    za towar zapłacili. Z czasem i pracownikom banku przestało zależeć, bo
    mają tzw. targety, czyli jakiś mądraliński z centrali wymyśla, ze mają
    sprzedać kredytów za tyle i tyle. Ostatecznie zatem wszyscy robią
    wszystko, by niby wszystko się zgadzało. Podpowiadają, jak obejść
    zabezpieczenia. Jeśli człowiek na zdjęciu w dowodzie będzie choć trochę
    podobny do zdjęcia w dowodzie, to o ile "bezpieczeństwo" kredyt puści,
    to wnioskujący go dostanie.