  • Data: 2010-12-09 14:18:14
    Temat: koszty windykacji
    Od: "Volver" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich!

    Mam pytanie - czy wolno mi wystawić dłużnikowi fakturę z tytułu poniesionych
    przeze mnie kosztów windykacji?
    Konkretnie chodzi o to, że aby ściągnąć zaległe płatności od klienta
    musiałem zatrudnić firmę windykacyjną, która oczywiście nie działa
    charytatywnie. A ponieważ skasowali mnie na ok. 14% kwoty odzyskanej, to
    chciałbym teraz móc te pieniądze odzyskać. Odestki karne nie pokrywają tych
    kosztów, zresztą nie o to chodzi, bo odsetki karne są z tytułu
    przetrzymywania należnej mi kasy.
    I teraz rodzi się pytanie - wolno mi wystawić taką fakturę? We wszystkich
    wezwaniach do zapłaty uprzedzałem klienta, że wszelkie poniesione przeze
    mnie koszty związane z odzyskaniem długu zostaną przerzucone na niego (w tym
    koszty sądowe, ale akurat nie doszło do tego etapu). Czy to wystarczy?
    Czy klient może się wypiąć na taką fakturę i nic nie będzie można mu zrobić?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Sławek