-
1. Data: 2006-06-10 11:10:28
Temat: koszty przed datą rozpoczęcia DG
Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>
Czy koszty ewidentnie związane z rozruchem DG, ale poniesione przed
deklarowaną przy rejestracji DG datą jej rozpoczęcia, można ująć w kosztach?
-
2. Data: 2006-06-10 11:48:29
Temat: Re: koszty przed datą rozpoczęcia DG
Od: BartekK <s...@d...org>
Piotr Wozniacki napisał(a):
> Czy koszty ewidentnie związane z rozruchem DG, ale poniesione przed
> deklarowaną przy rejestracji DG datą jej rozpoczęcia, można ująć w kosztach?
Czytalem tutaj/na .podatki ze samo zalorzenie DG (wpis do ewidencji,
pieczatki itd) juz jest kosztem w DG, ale napewno nie bedzie nim zakup
narzedzi/towaru/itp
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
3. Data: 2006-06-10 12:08:11
Temat: Re: koszty przed dat? rozpoczęcia DG
Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
"Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał:
>Czy koszty ewidentnie związane z rozruchem DG,
Tak, są to koszty.
--
Artur Golański
-
4. Data: 2006-06-10 12:12:37
Temat: Re: koszty przed datą rozpoczęcia DG
Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
BartekK <s...@d...org> napisał:
>zalorzenie DG
I założenie :-)
> napewno nie bedzie nim zakup narzedzi/towaru/itp
Na pewno to umrzemy. W ustawie NIE ma warunku związanego z wyznaczoną
datą rozpoczęcia DG, choćby dlatego, że tak przed, jaki w ogóle bez
rejestracji pewne czynności są uznawane za działalność godpodarczą.
--
Artur Golański
-
5. Data: 2006-06-10 19:40:05
Temat: Re: koszty przed datą rozpoczęcia DG
Od: a...@t...pl (Bartek)
>> napewno nie bedzie nim zakup narzedzi/towaru/itp
> Na pewno to umrzemy. W ustawie NIE ma warunku związanego z wyznaczoną
> datą rozpoczęcia DG, choćby dlatego, że tak przed, jaki w ogóle bez
> rejestracji pewne czynności są uznawane za działalność godpodarczą.
Czy wydatek poniesiony przed rozpoczęciem dzialanosci mozna zaliczyc w
koszty uzyskania przychodu zalezy od związku przyczynowo-skutkowego wydatku
z działalnoscią.
Technicznie to mozna to zrobic tak:
1. Koszty zw. z rozpoczeciem dzialanosci np. koszt wpisu do ewidencji,
rejestracji vat, koszt pieczatek, koszty zw. z uzyskaniem pozwolen na
prowadzenie dzialanosci takiej a nie innej itd. najlepiej spisac sobie i na
podstawie dowodu wenętrznego zaliczyc w koszty dzialanosci.
2. Inne przedmioty takie jak towary czy tez materialy zakupione przed
rozpoczeciem dzialanosci lub inne srodki obrotowe nabyte w celu
wykorzystania ich w działalnosci mozna przyjac na stan za pomoca remanentu
poczatkowego. Stana sie one kosztem w momencie zamkniecia roku podatkowego i
sporzadzenia remanentu rocznego. Wartosc kosztów za rok podatkowy wyniesie:
koszty działanosci - wartosc remanentu na koniec roku + wartość remanentu
poczatkowego.
Pozdrawiam
-----------------------------------
BN
www.adekus.pl
www.dom.adekus.pl
www.auto.adekus.pl
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo