  • 41. Data: 2010-12-12 07:48:22
    Temat: Re: kosciol - zaklocanie ciszy nocnej
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin pwz

    > Tak jest. I powinni też zakazać grania hejnałów. I trzeba wygłuszyć
    > wszystkie zegary bijące albo grające głupie melodyjki na wieżach
    > ratuszowych. Bo na co to komu - i tak każdy wie, która godzina. I żeby
    > było cicho. Żeby nie było już niczego. pwz

    Bardzo dobry przykład. Hejnał jest tradycją, ale w konkretnym miejscu i
    czasie. Tak samo w wybranych kościołach, istniejacych od kilkuset lat
    używanie dzwonów (ale też nie bez przerwy, po nocach itp.) można uznać za
    tradycję.

    Jeśli jednak kupię sobie trąbkę i zacznę napieprzać hejnał z okna co
    godzinę po nocach to zgadnij co się stanie?

    --
    ignorance is bliss

  • 42. Data: 2010-12-12 07:52:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin witek

    > mniej wiecej po miesiącu mózg się przyzywczaja i przestaje na to
    > reagować.
    >
    > mam stojący głośno bijący zegar w pokoju. bije pełne godziny plus
    > połówki.
    > absolutnie go nie słyszę nie mówiąc o tykaniu mechanizmu

    Nie jesteś jedyny na świecie. Po za tym pomyśl logicznie. Ludzie
    generalnie w nocy śpią. Jednych dzwony obudzą, innych nie. Jeśli obudzą,
    to ŹLE, jeśli nie obudza, to jaka różnica czy dzwonią? Czyli w zależności
    od człowieka efekt nocnego dzwonienia będzie negatywny lub żaden.

    Ale kogo to obchodzi? Przecież chodzi tylko o to, żeby proboszcz
    zaznaczył swoją obecność i pokazał, kto rządzi i komu wolno więcej niż
    innym.

    --
    ignorance is bliss

  • 43. Data: 2010-12-12 09:20:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 08:46, to pisze:

    > Ma bardzo dużo, pokazuje katolicką "tolerancję".

    Albo 'niekatolicką' nietolerancję. :)

    --
    spp

  • 44. Data: 2010-12-12 09:43:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Nie jesteś jedyny na świecie.

    Ale ludzkie organizmy funkcjonują w podobny sposób, pomijając chorych
    i jakieś pojedyncze nietypowe przypadki.

    Nie wszyscy śpią wtedy kiedy śpisz ty.

  • 45. Data: 2010-12-12 11:42:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.12.2010 15:58, witek pisze:

    > mniej wiecej po miesiącu mózg się przyzywczaja i przestaje na to reagować.
    >
    > mam stojący głośno bijący zegar w pokoju.
    > bije pełne godziny plus połówki.
    > absolutnie go nie słyszę nie mówiąc o tykaniu mechanizmu

    A ja mam dobry słuch i mnie takie bimbające złomy wkurzają.

  • 46. Data: 2010-12-12 11:45:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.12.2010 15:25, Alek pisze:
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > A dziś są elementem dziedzictwa, tradycji, kultury. Nie spełniają
    > funkcji praktycznej ale mają prawo dzwonić bo jest to zwykły element
    > akustycznego pejzarzu miasta.

    W nocy?

  • 47. Data: 2010-12-12 17:50:10
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    wiadomości news:ie1rkd$gii$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał

    > W poście otwierającym wątek mowa przede wszystkim o dzwonach i o melodyjce
    > granej na dodatek, rzadziej. Ja bronię dzwonów, tych melodyjek też nie
    > trawię, ale ze względów estetycznych bo to straszny kicz.

    Te dzwony też są z tego samegu układu, który emituje melodyjki. Normalnie
    dzwony w kościołach biją 2-3 razy dziennie nawołując do mszy, a po
    zamontowaniu systemu z melodyjkami biją co godzinę, ale to już nie są
    autentyczne dzwony z damego kościoła... jedno i drugie jest kiczem na
    maksa... :/ Budowanie sztucznej tradycji...

    Przemek

  • 48. Data: 2010-12-12 18:55:45
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    W dniu 2010-12-11 19:55, Krzysztof pisze:
    > Przyzwyczajenie to kwestia pośrednia - nie do
    > wszystkiego da się przyzwyczaić, nie zawsze w krótkim czasie, nie każdy
    > potrafi.

    Zwłaszcza, jeśli ktoś np. mieszka tylko w tygodniu i wyjeżdża na
    weekendy.

    Ale to i tak dyskusja nie na tę grupę.

    > K.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 49. Data: 2010-12-13 09:31:11
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:ie01ki$8d7$...@n...onet.pl...

    > A dziś są elementem dziedzictwa, tradycji, kultury. Nie spełniają funkcji
    > praktycznej ale mają prawo dzwonić bo jest to zwykły element akustycznego
    > pejzarzu miasta.

    chyba cie bog opuscil

  • 50. Data: 2010-12-13 09:34:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:ie25fm$b5g$...@n...onet.pl...

    > Ale ludzkie organizmy funkcjonują w podobny sposób, pomijając chorych i
    > jakieś pojedyncze nietypowe przypadki.

    co nie zmienia postaci rzeczy, ze mam prawo miec oddmienne zdanie w kwestii
    dzwonienia
    jak myslisz czy jak w trakcie mszy podjade pod brame koscielna z dobrym
    audio i odpale jakiegos no slayera, to probosze bzedzie rownie tolerancyjny?

    > Nie wszyscy śpią wtedy kiedy śpisz ty.

    zapominasz o dzieciach, szczegolnie malych, szczegolnie takich z problemami
    z zasypianiem, gdzie rodzice musza sie sporo natrudzic aby je polozyc,
    klecha nie jest pepkiem swiata