  • 21. Data: 2006-03-04 12:36:06
    Temat: Re: komornik pilne!
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Artur Golanski napisał(a):

> [...]
    > pobiera od dłużnika opłatę stosunkową.
    > 3. Wszczęcie postępowania o dokonanie zabezpieczenia roszczenia
    > pieniężnego uzależnione jest od uiszczenia przez wierzyciela opłaty
    > stosunkowej w wysokości 2 % wartości roszczenia, nie mniej jednak niż
    > 3 % przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, i nie więcej niż
    > pięciokrotność tego wynagrodzenia.
    > 4. Przepis ust. 3 stosuje się także do zabezpieczenia roszczeń
    > pieniężnych Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego, nie
    > wyłączając egzekucji prowadzonej na polecenie sądu albo prokuratora.

    jej, to ja chce byc komornikiem, co trzeba zrobic ?

    sg

  • 22. Data: 2006-03-04 12:37:56
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    sg napisał(a):

    > jej, to ja chce byc komornikiem, co trzeba zrobic ?
    >
    > sg

    ech, znalazlem ;-(

  • 23. Data: 2006-03-04 13:02:48
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    > Art. 45. 2.

    Art. 49. 1. Cała opłata stosunkowa wynosi 15 % wartości egzekwowanego
    świadczenia, jednak nie może być niższa niż 1/10 i wyższa niż
    trzydziestokrotna wysokość przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego.
    Opłatę ustala się w wysokości odpowiedniej do poniesionych przez
    komornika wydatków, nakładu jego pracy oraz wartości wyegzekwowanej
    części świadczenia zgłoszonego do egzekucji. Opłatę tę komornik pobiera
    również w wypadku umorzenia postępowania na wniosek wierzyciela oraz na
    podstawie art. 823 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks
    postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz. 296, z późn. zm. ). W tym celu
    komornik wydaje postanowienie, w którym wzywa dłużnika do uiszczenia
    należności z tytułu opłat w terminie 14 dni od dnia doręczenia
    postanowienia. Postanowienie po uprawomocnieniu podlega wykonaniu w
    drodze egzekucji bez zaopatrywania w klauzulę wykonalności. Podstawą
    ustalenia wysokości opłaty są egzekwowane należności według stanu na
    dzień wyegzekwowania lub umorzenia postępowania egzekucyjnego.

    2. W wypadkach szczególnie uzasadnionych sąd może zmniejszyć wysokość
    opłaty, o której mowa w ust. 1.

  • 24. Data: 2006-03-04 14:07:23
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Goomich <g...@u...to.wp.pl> napisał:

    >Art. 49. 1. Cała opłata stosunkowa wynosi 15 % wartości egzekwowanego
    >świadczenia, jednak nie może być niższa niż 1/10 i wyższa niż
    >trzydziestokrotna wysokość przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego.
    Ma do ściągnięcia 130 zł (50+80). Wg powyższego 15% od 130=19,50 zł
    i nie jest nizsze niż 1/10.
    Koszty egzekucji komornik naliczył 190 zł, a nie 19,50 zł.

    --
    Artur Golański

  • 25. Data: 2006-03-04 14:32:25
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]

    > i nie jest nizsze niż 1/10.
    > Koszty egzekucji komornik naliczył 190 zł, a nie 19,50 zł.

    Teraz widzisz?

  • 26. Data: 2006-03-04 16:13:30
    Od: buraxta <b...@g...com>

    sg wrote:
    > jej, to ja chce byc komornikiem, co trzeba zrobic ?

    Polecam film Komornik :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 27. Data: 2006-03-04 16:34:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    M.G. wrote:

    > pelne gacie to moze ty masz, a ja nie chce dac mu zarobic. proste...

    Było o tym myśleć zaraz po świętach.
    Teraz to już o tym nie myśl, tylko biegaj zapłać w całości, bo jutro
    napiszesz, jak ominać odsetki od komornika.

  • 28. Data: 2006-03-04 18:18:15
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    M.G.caros.... wrote:
    > grzywne dostalem, koszta sadowe tez i zadnego
    > wezwania tylko pismo o zajecie. zadnej wizyty w domu kompletnie nic.

    Było w wyroku że masz zapłacić? Było. Czyli było "wezwanie" jak to
    nazywasz. A zadaniem komornika nie jest przypominanie o wyrokach, tylko
    ich egzekwowanie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 29. Data: 2006-03-05 00:49:48
    Od: "Zbyszek" <zipast(usun)@gazeta.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i nie jest nizsze niż 1/10.
    > Koszty egzekucji komornik naliczył 190 zł, a nie 19,50 zł.

    witam. chyba trochę pomyliłeś się w rachunkach.
    Sam podajesz, że nie może być mniejsze niż 1/10 i wyższa niż
    trzydziestokrotna wysokość przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego. w tej
    chwili nie pamiętam dokładnie, ale przeciętne miesięczne wynagrodzenie może
    być w granicach około 2000 zł, więc 1/10 to około 200 zł. Chyba, że to ja
    mylę się w rachunkach.
    ZiPi,

  • 30. Data: 2006-03-05 08:49:35
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Zbyszek" <zipast(usun)@gazeta.pl> napisał:

    > chyba trochę pomyliłeś się w rachunkach.
    Nie w rachunkach tylko pominąłem podstawę (wysokość przeciętnego
    wynagrodzenia) do której stosuje się 1/10.

    > około 2000 zł, więc 1/10 to około 200 zł.
    Tak, to jest własciwe obliczenie.

    --
    Artur Golański