    From: "M...@p...onet.pl" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: komornik
    Date: 18 Sep 2003 13:14:09 +0200

    Mam problem i licze na porade. Mój mąż podżyrował kredyt, ktorego ów gośc nie
    spłaca. Drugi zyrant również jest niewypłacalny. Obaj nie pracują, nie mają
    nic swojego itp. W tej sytuacji tylko z mojego męża komornik ściąga dług. Po
    500 zł miesięcznie ( laskawie pozowlono nam na 500 zł, zamiast polowy
    zarobkow, czyliokoło 650 zł ). W tym jednak problem, że zostaje nam okolo 700
    zł, ktore w calości ida na opłaty ( mieszkanie, prąd, gaz, woda) , ktore
    wynajmujemy, bo nie mozemy mieszkać z rodzina w kawalerce. Na zycie zostaje
    mój zasiłek wychowawczy, ktory jednak przysługuje mi tylko do konca tego roku.
    Ja nie mogę zrezygnować z urlopu wychowawczego ( to nie podlega dyskusji,
    niestety ). Mąż dorabia na umowę - zlecenie,ale jest to praca niepewna i boję
    się, że z powodu tego komornika nie bedziemy mieli nawet na jedzenie. Dodam
    jeszcze, że kwota długu wynosi obecnie 26 tyś. To, co spłacamy, starcza w
    zasadzie na pokrycie odsetek. Nie wiem, co robić w takim wypadku. Ten kredyt
    to wg mnie ewidentne wyłudzenie, bo facet ma takich jeszcze z 5, ale prawnik
    powiedział, że jedyne, co możemy zrobić, to zaskarzyć faceta z powódźtwa
    cywilnego - co jest kosztowne i długotrwałe. Ale z drugiej strony - mam 6 -
    miesięcznego synka i moge nie mieć co mu dać do jedzenia....