    From: "Pawel" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kodeks wykroczeń, a kolizja samochodowa
    Date: Mon, 5 Jan 2004 18:53:23 +0100

    Właśnie, był wypadek, policja, sprawca odjechał z miejsca wypadku. W
    czasie
    spisywania protokołu na miejscu wypadku `sprawca ` zmądrzał i wrócił.
    Policant orzekł ucieczkę z miejsca wypadku i skierował sprawę do sądu
    grodzkiego. Były oczywiście dyskusje ze strony sprawcy itd., lecz spisano
    zeznania i sprawa miała trafić do sądu. Właśnie przyszło mi zawiadomienie
    że sprawa o ukaranie nie zostanie skierowana do sądu na podstawie art 54
    paragrafu 2.
    Do sedna sprawy:

    Jak się zapewne domyślacie mnie interesuje bardziej czy w związu z tym nie
    będzie problemu z wypłatą odszkodowania. To znaczy czy nie ma możliwosci
    aby
    sprawca się jakoś wykpił. Mam 14 dni na odwołanie.
    Czy jeśli nie złożę odwołania to cała sprawa 'przyschnie'?? Policja
    jednoznacznie określiła winnego.

    Sprawcą była paniusia która wjechała w tył mojego samochodu.

    Treść paragrafów:

    Jeżeli czynności wyjaśniające nie dostarczyły podstaw do wniesienia
    wniosku
    o ukaranie, zawiadamia się o tym ujawnionych pokrzywdzonych oraz osobę, o
    której mowa w art. 56a, wskazując przyczynę niewniesienia wniosku o
    ukaranie.