  • Data: 2003-06-03 11:27:53
    Temat: kodeks pracy - urlop wypoczynkowy - przedłużanie umowy
    Od: "PEnzym" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jedn
    ostka&akt=nr16799360&ver=-1&jedn=-1
    Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem 6
    miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługującego mu po
    przepracowaniu roku.
    § 2. (72) Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej
    części urlopu przysługującego mu po przepracowaniu roku.
    § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym roku
    kalendarzowym.

    Nie rozumiem tego artykułu. Pracuję od poczatku lipca 2002. Ile dni urlopu
    przysługuje mi za okres od 1 lipca 2002 do 31 grudnia 2003 ? Należy dodać 8
    lat za studia. Umowę miałem początkowo do końca roku i przedłużona do końca
    kolejnego roku.
    Czy ktoś mógłby mi to przetłumaczyć na polski ? Nie wiem jak ugryźć § 3.

    --
    Pozdrawiam - Przemek