  • 11. Data: 2008-06-12 20:20:33
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 czerwiec 2008 21:45
    (autor Przemysław Bernat
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <18rsqxa0cxbb3$.11h97l8k7fm73$.dlg@40tude.net>):

    > Podstawę prawną podasz?

    Przepraszam, źle doczytałem. Faktycznie, rower tylko od zmierzchu do świtu.

    --
    Tristan

  • 12. Data: 2008-06-12 20:28:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:g2s0eg$179$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > wasz znak: <18rsqxa0cxbb3$.11h97l8k7fm73$.dlg@40tude.net>):

    > Przepraszam, źle doczytałem. Faktycznie, rower tylko od zmierzchu do świtu.

    I znowu jesteś w mylnym błędzie.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2008-06-12 21:03:57
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > trzeba mu było powiedziec ze masz tylko długie :D

    eeee... dobreO)

  • 14. Data: 2008-06-12 21:09:31
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Ale moglby sprawdzic, czy masz swiatlo max. 90 cm nad jezdnia, jak masz na
    > kierownicy (jak prawie wszyscy), to masz niezgodnie z przepisami.

    o rany, a gdzie to znalazłeś?

    ja wiem ze rower musi mięć jedynie odblask przedni biały i tylny czerwony,
    ale sam już nie wiem skąd to wiem, bo w kodeksie drogowym tego nie
    znalazłem:O(

  • 15. Data: 2008-06-12 21:17:01
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Na grupie rowerowej temat z oczywistych przyczyn się wcześniej przewinął.
    > Wnioski tam mamy takie, że rower z braku obowiązku posiadania świateł
    > mijania nie musi mieć ich włączonych cały dzień.

    zgadzam się, ale znasz moze w jakim kodeksie jest podane jakie światła i
    odblaski rower powinien mieć?

    > A, tak już realnie, to niewiele jest lampek rowerowych które dałoby się w
    > ogóle zauważyć w ciągu dnia :]

    haha, wcale takich lampek nie ma, no chyba że byś zamontował halogen i
    akumulator samochodowy na bagażniczku:O)

    światełka rowerowe śluzą jedynie do oświetlenia nieoświetlonej drogi, bo
    lampki rowerowej nie widać zarówno w dzień jak i w nocy, gdyż światła
    samochodowe są tak silne że przyćmią każde światełko rowerowe, dlatego rower
    musi mieć odblaski, bo tylko one będą dla samochodu widoczne:O)

  • 16. Data: 2008-06-12 21:20:51
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > I znowu jesteś w mylnym błędzie.

    on to jak widzę na tej grupie to jest zawsze w błędzie, ale mniejsza z nim

    mnie tak zastanawia co by było jakby ten strażnik wystawił ten mandat,
    ciekawe na jaki paragraf by się powołał, no i co wtedy, trza by się z nim
    sądzić?

  • 17. Data: 2008-06-12 21:25:05
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    gargamel wrote:

    > o rany, a gdzie to znalazłeś?

    Bylo o tym na tej grupie chyba rok temu w marcu oraz jest o tym na
    linku, ktory podalem w poprzednim poscie, tzn.
    http://www.rowery.org.pl/swiec.html - drugi akapit

    Ludek

  • 18. Data: 2008-06-12 21:33:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> writes:

    > Ale moglby sprawdzic, czy masz swiatlo max. 90 cm nad jezdnia, jak
    > masz na kierownicy (jak prawie wszyscy), to masz niezgodnie z
    > przepisami.

    Wydaje mi się, że _strażnik miejski_ to w ogóle nie ma uprawnień do
    zatrzymywania pojazdów jadących tam, gdzie mają prawo jechać...

    MJ

  • 19. Data: 2008-06-12 21:54:45
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...lina> napisał w wiadomości

    > o rany, a gdzie to znalazłeś?
    >
    > ja wiem ze rower musi mięć jedynie odblask przedni biały

    nie musi

  • 20. Data: 2008-06-13 09:51:09
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > nie musi

    no właśnie czytając aktualny kodeks drogowy można by dojść do takiego
    wniosku, ale widocznie nie jest on jedyną ustawą w tej materii, bo wiem że
    kiedyś odblaski były obowiązkowe jeśli rower poruszał się od drodze dla
    pojazdów samochodowych, tylko nie pamiętam skąd tą wiedzę posiadam:O(

    gdyby nie musiał to by nie był widoczny na drodze dla samochodów