  • 1. Data: 2003-01-03 10:54:05
    Temat: jakie dokumenty przy wygasnieciu umowy o prace
    Od: "radxcell" <r...@...pl>

    witajcie,

    jakie dokumenty i w jakim terminie powinienem otrzymac przy wygasnieciu
    umowy o prace na czas okreslony?

    slyszalem ze jesli nie dostane swiadectwa pracy w przeciagu 7 (siedmiu?) dni
    od wygasniecia umowy to przysluguje mi roszczenie o odszkodowanie
    w wysokosci polowy pensji - ile to jest dni i jak to sie liczy np przy
    przesylkach poleconych?

    co jeszcze powinienem otrzymac?

    pozdr,
    rdx

  • 2. Data: 2003-01-03 13:40:35
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik radxcell <r...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3e156bd8$...@n...home.net.pl...
    > slyszalem ze jesli nie dostane swiadectwa pracy w przeciagu 7 (siedmiu?)
    dni
    > od wygasniecia umowy to przysluguje mi roszczenie o odszkodowanie

    wg. nowelizacji kodeksu nie ,nic ci sie nie nalezy

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-03 14:57:34
    Od: "radxcell" <r...@...pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote:
    > wg. nowelizacji kodeksu nie ,nic ci sie nie nalezy
    czyli moge po prostu nie otrzymac swiadectwa pracy i nic?

    rdx

  • 4. Data: 2003-01-03 14:58:19
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik radxcell <r...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...home.net.pl...
    > czyli moge po prostu nie otrzymac swiadectwa pracy i nic?

    cos pisza ,ze musisz sie chyba upomniec o nie ale moze ktos juz dokladniej
    to przesledził i mnie poprawi

    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-05 16:37:00
    Od: "adamza" <a...@w...pl>

> [...]
    > napisał:3...@n...home.net.pl...
    >
    > cos pisza ,ze musisz sie chyba upomniec o nie ale moze ktos juz dokladniej

    KODEKS PRACY
    Art. 97. § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
    pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy.
    Wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia
    się pracownika z pracodawcą.

    § 1[1]. W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę z
    pracownikiem, z którym dotychczasowy pracodawca nawiązuje kolejną umowę o
    pracę bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę,
    pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy, tylko na
    jego żądanie.

    § 2. W świadectwie pracy należy podać informacje dotyczące okresu i rodzaju
    wykonywanej pracy, zajmowanych stanowisk, trybu rozwiązania albo
    okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne
    do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia
    społecznego. Ponadto w świadectwie pracy zamieszcza się wzmiankę o zajęciu
    wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym. Na
    żądanie pracownika w świadectwie pracy należy podać także informację o
    wysokości i składnikach wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach.

    § 21. Pracownik może w ciągu 7 dni od otrzymania świadectwa pracy wystąpić z
    wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa. W razie nieuwzględnienia
    wniosku pracownikowi przysługuje, w ciągu 7 dni od zawiadomienia o odmowie
    sprostowania świadectwa pracy, prawo wystąpienia z żądaniem jego
    sprostowania do sądu pracy.