  • 1. Data: 2004-09-27 16:29:35
    Temat: jaki rodzaj spółki wybrać
    Od: "Souad" <s...@p...fm>

    Witam,
    zamierzamy ze znajomą uruchomić działalność gospodarczą. Mamy dobry
    pomysł, lokum w świetnym miejscu, plan działania, potencjalnych klientów
    ale nie mamy żadnego kapitału na start.
    Mało tego, znamy się dobrze na swojej branży, ale zielonego pojęcia nie
    mamy o prowadzeniu firmy :) Czy ktoś z Was mógłby nam doradzić jaki rodzaj
    spółki byłby najkorzystniejszy? Z całą pewnością nie będzie to spółka z
    o.o., gdyż tu wymagany jest spory kapitał. Ważne są dla nas kwestie
    podatkowe, czy wysokość opłat jest uzależniona od rodzaju działalności?
    Czy Urząd Pracy ułatwia w jakiś sposób osobom bezrobotnym uruchomienie
    owej działalności?

    Wybaczcie, że aż tyle pytań :) za kilka dni wybieram się do urzędów, żeby
    dokładnie się zorientować, ale może chociaż odrobinę Wasze odpowiedzi
    pomogą nam w podjęciu rozsądnej decyzji.

    Pozdrawiam
    Dorota

  • 2. Data: 2004-09-27 21:17:44
    Temat: Re: jaki rodzaj spółki wybrać
    Od: "> mAnDeLbRoT <" <mandelbrot@t_l_e_n.p_l>

    Użytkownik "Souad" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatkowe, czy wysokość opłat jest uzależniona od rodzaju działalności?
    > Czy Urząd Pracy ułatwia w jakiś sposób osobom bezrobotnym uruchomienie

    Jezeli chodzi o forme prawna to z tanich rozwiazan masz do wyboru spolke
    cywilna badz spolke jawna. Spolka cywilna jest tansza przy rejestracji,
    niemniej jednak jest tworem wymierajacym i po jakims czasie bedzie wymagala
    przeksztalcenia w spolke jawna. Koszty rejestracji spolki cywilnej wynosza
    ilosc wspolnikow * koszty wpisu do ewidencji w Urzedzie Gminy (tutaj wiec:
    200 zl). Rejstracja spolki jawnej kosztuje w KRS z tego co pamietam 1000 zl
    + 500 zl za ogloszenie w Monitorze. Nalezy jeszcze doliczyc podatek od
    czynnosci cywilnoprawnych, ktory trzeba uregulowac przy podpisywaniu umowy
    spolki, nie wiem (nie pamietam :) ile wynosi, ale byly to kwoty rzedu 1% od
    majatku spolki zapisanego w umowie spolki. W zadnej z tych dwoch spolek nie
    jest wymagane prawem wniesienie okreslonego kapitalu zalozycielskiego jak to
    ma miejsce w spolkach z o.o. i S.A. Rozliczanie z fiskusem przedsiebiorców
    bedacych osoba fizyczna badz spolka jawna (spolka cywilna nie jest
    przedsiebiorca w rozumieniu prawa) jest najprostsze z mozliwych i przy
    otwieraniu dzialalnosci powinno sie zwrocic uwage na te wlasnie formy prawne
    dzialania przedsiebiorstwa. Co do UP, to sa regiony (te biedniejsze) gdzie
    sa udzielane preferencyjne kredyty dla bezrobotnych zamierzajych podjac
    dzialalnosc gosp. - wymagaja biznesplanu i roznych zabepieczen, ale o
    szczegoly nalezy pytac w miejscowym UP.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-10-02 06:46:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, > mAnDeLbRoT < wrote:
    [...]
    >+ cywilna badz spolke jawna. Spolka cywilna jest tansza przy rejestracji,
    >+ niemniej jednak jest tworem wymierajacym

    ..eche... "od zawsze" (jest "tworem wymierającym" :>)

    >+ i po jakims czasie bedzie wymagala
    >+ przeksztalcenia w spolke jawna.

    Ile szacujesz ? 5 lat czy 50 ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd