  • 1. Data: 2002-06-04 07:02:42
    Temat: jak wynając bezpiecznie mieszkanie?
    Od: "Rise" <r...@i...pl>

    Witam grupę,

    Zamierzam po raz pierwszy wynając komus mieszkanie, spoldzielcze
    wlasnosciowe. Chcialabym wiedziec co zawrzec w zawieranej z najemcą umowie,
    zeby sie ustrzec przed ewentualnymi długami z jego strony. Posrednik z biura
    nieruchomosci mówil, ze jego biuro to ma specjalnie skonstruowane umowy
    przez prawnika, ktore chronią wlasciciela i przy czasie najmu (jakos
    obchodzą tę ustawe o 3-letnim okresie najmu) i zabezpieczają przed
    zadłuzeniem. A do mnie zgłosili sie chetni z ogłoszenia w prasie, wiec sama
    musze taką umowe przygotowac. Mieszkanie jest umeblowane, wiec zamierzam tez
    pobrac kaucje.
    I pytanie drugie: co sie dzieje, jesli umowy takiej nie zglaszam w
    urzedzie skarbowym? Czy ewentualnie moge po zakonczeniu okresu wynajmu
    zgłosic ten fakt. Choc szczezre mowiac, wolalabym nie ;)

    Dziekuje z góry za odpowiedz
    pozdrawiam
    rise

  • 2. Data: 2002-06-04 10:53:07
    Temat: Re: jak wynając bezpiecznie mieszkanie?
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl>

    "Rise" wrote:
    > I pytanie drugie: co sie dzieje, jesli umowy takiej nie zglaszam w
    > urzedzie skarbowym? Czy ewentualnie moge po zakonczeniu okresu wynajmu
    > zgłosic ten fakt. Choc szczezre mowiac, wolalabym nie ;)

    Jest to ryzykowne o tyle, że w przypadku nie wywiązania się najemcy z
    zaciągniętych zobowiązań nie będziesz miała żadnych środków prawnych do ich
    dochodzenia, co więcej, zdarza się, że najemca w takim przypadku straszy
    powiadomieniem urzędu skarbowego. Kwestia obywatelskiej uczciwości jest już
    zupełnie inną kwestią ;)

    spider

  • 3. Data: 2002-06-06 10:20:09
    Od: "666" <p...@p...com>

    No i na papierze IMHO lepiej wynająć część mieszkania (np. pomijając jeden pokój),
    zawsze Ci będzie łatwiej wejść do swojego jakby co, a i w spółdzielniach zwykle
    przepisy są łagodniejsze o podnajmie części niż wynajmie całości...
    Dżek

  • 4. Data: 2002-06-08 21:27:42
    Od: "geronimo" <g...@K...com>

    Slyszalem ze prosisz tego ktory wynajmuje o podpisanie wypowiedzenia in
    blanco. Jak bedziesz chciala mu wymowic wpiszesz data jaka ci odpowiada.
    Poza tym pisemna umowa jest dla ciebie raczej niekorzystna bo jest dowodem
    ze faktycznie wynajmujesz, wic ulatwia np donos do US lub utrudnia pozbycie
    sie klopotliwych lokatorow w przyszlosci
    I jeszcze jedno. Obecna komunistyczna ustawa nie pozwala na eksmisje
    bezrobotych, chorych lub matki z dzieckiem/ w ciazy nawet jak przestana ci
    placic wiec .... lepiej dobrze wybrac lokatorow
    Rafal