  • 171. Data: 2014-05-29 09:03:31
    Temat: Re: jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    news:6bf1010d-6b1b-4d47-ab9d-f1fcc8b84ae8@googlegrou
    ps.com...
    >Możesz jeszcze zapytać księdza, dlaczego Al. Prymasa 1000-lecia w Warszawie
    >wiedzie przez środek gazowych komór zagłady (całkiem nieźle zachowanych)
    >byłego obozu koncentracyjnego KL Warshau...

    Akurat nie ma pełnej zgody na to, czy i gdzie taki obóz istniał, oraz czy
    miał komory gazowe.
    Jak widać, pewne "legendy" łykasz chętnie, ale inne nie.
    A.

  • 172. Data: 2014-05-29 09:58:16
    Od: news <c...@b...ba>

    W dniu 2014-05-29 01:06, Robert Tomasik pisze:
    > mniejszych społecznościach 100% katolików będzie. W drugą stronę
    > trzebaby było wymyślić, co zrobić z kasą niewiernych. PCK? Jakaś
    > fundacja? Tak, by uniknąć z kolei deklaracji niewierności z przyczyn
    > materialnych.

    ze co ? a niby czemu zadeklarowani niewierni mieliby cokolwiek placic ???

  • 173. Data: 2014-05-29 10:18:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 28 May 2014 16:32:31 +0000, Dominik & Co napisał(a):

    > Poczytaj Kanon 525 KPK.

    Kan. 525

    W okresie wakansu stolicy lub przeszkody w działaniu, do administratora
    diecezjalnego albo innego tymczasowego jej zarządcy należy:

    1° udzielać nadania lub zatwierdzać kapłanów, którzy zgodnie z prawem
    zostali na parafię prezentowani lub wybrani;
    2° mianować proboszczów, gdy stolica wakuje lub ma przeszkodę w
    działaniu od roku.

    I co z tego wynika?

  • 174. Data: 2014-05-29 10:26:03
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.05.2014 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał/a:

    > Kan. 525
    > I co z tego wynika?

    Wynika, żeby nie pisać na newsy z telefonu z macalnym ekranem,
    bo o literówkę (tu: "cyfrówkę") nietrudno.

    Miało być:
    Kan. 535 -

    § 1. W każdej parafii należy prowadzić księgi parafialne, a mianowicie ochrzczonych,
    małżeństw, zmarłych oraz inne,
    zgodnie z przepisami Konferencji Episkopatu lub biskupa diecezjalnego. Proboszcz ma
    czuwać nad tym,
    by księgi były właściwie spisywane i przechowywane.

    § 2. W księdze ochrzczonych należy odnotować bierzmowanie, jak również to, co ma
    związek ze stanem kanonicznym wiernych
    z racji małżeństwa, z zachowaniem wszakże przepisu kan. 1133, z racji adopcji, jak
    również przyjęcia święceń wyższych,
    profesji wieczystej złożonej w instytucie zakonnym oraz zmiany obrządku; adnotacje
    muszą być zawsze uwidocznione w metryce chrztu.

    Stąd wynika wprost, że księga ochrzczonych jest koszernym miejscem na adnotacje
    omawiane
    w niniejszym wątku.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 175. Data: 2014-05-29 11:02:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.05.2014 16:18, Robert Tomasik pisze:

    > Jakiego? sięga chrztów nie jest zbiorem danych osobowych.

    Wypowiedź uzasadnij.

  • 176. Data: 2014-05-29 11:06:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.05.2014 18:40, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał
    > w wiadomości news:lm539i$sra$2@node1.news.atman.pl...

    > Księga chrztów nie jest dokumentem w świetle polskiego prawa. Księga
    > wieczysta jest. Jakby ksiega chrztów była dokumentem w rozumieniu prawa,
    > to odmowa uczynienia stosownej wzmianki byłaby przestępstwem jej
    > fałszowania.

    Art. 91 § 3, KK ,,dokument jest to każdy przedmiot, stanowiący dowód
    prawa, stosunku prawnego lub okoliczności mogącej mieć znaczenie prawne".

    Przynależność do danego klubu/związku wyznaniowego jest stosunkiem prawnym.

  • 177. Data: 2014-05-29 11:13:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.05.2014 01:06, Robert Tomasik pisze:

    > rozwiazanie. Ale kategorycznie pod warunkiem, że związek wyznaniowy nie
    > dostanie informacji kto personalnie co zadeklarował. Bo inaczej, to w
    > mniejszych społecznościach 100% katolików będzie. W drugą stronę

    Niekoniecznie. W wielu przypadkach nawet gorliwie wierzący (i to w
    stopniu każącym wątpić w fakt ewolucji) są silnie antyklerykalni.

    > trzebaby było wymyślić, co zrobić z kasą niewiernych. PCK? Jakaś
    > fundacja? Tak, by uniknąć z kolei deklaracji niewierności z przyczyn
    > materialnych.

    Przepraszam bardzo, ale dlaczego kasa, która u wierzących idzie na
    organizację podającą się za przedstawicieli ich wymyślonego bytu, w
    przypadku niewierzących czyli niemających takiej orgranizacji miałaby
    być w ogóle pobierana?

    Chcesz mieć kościół - płać. Nie chesz kościoła - masz tu swoją kasę i
    wydaj na coś innego.

  • 178. Data: 2014-05-29 11:21:55
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu sobota, 24 maja 2014 01:22:45 UTC+2 użytkownik news napisał:
> [...]
    >
    > przez meke....
    >

    > przeczytalem dwa ostatnie wyroki wsa w tej sprawie (a wlasciwie w
    >
    > sprawie urzedu i przepisow, w oparciu o ktore mozna się z tej sekty
    >
    > skutecznie wypisac, bo innego bata w tym kraju nie ma)
    >

    > http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/1BE9F7FF11
    >

    > http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/CC97ABDD31
    >

    > wyglada na to ze giodo ma jakiegos gotowca i tym gotowcem odwala
    >
    > wszystkie wnioski zainteresowanych wystapieniem z kosciola.
    >

    > czy jest zatem jakis sposob na szefa giodo ? bo wyglada to troche jak
    >
    > znany cytat "sad sadem a sprawiedliwośc musi byc po naszej stronie"

    Są dwie możliwości:

    - rynek przestanie kupować produkt o nazwie KK

    - zmienić system, wyborczy i wybrać osobę,
    która będzie zainteresowana zdrowymi umysłowo
    obywatelami (na razie większość to dzieciaki
    wierzący w bajki a koledzy KK, czyli politycy,
    są cały czas zainteresowani tworzeniem takiego
    elektoratu bo łatwo ich dymać).

    Andrzej.

  • 179. Data: 2014-05-29 13:54:26
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 28 May 2014 16:14:45 +0200
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Tak, bo jak chcesz znaleźć, czy Kowalski był ochczony, to musisz jechać od
    > deski do deski księgę.

    uporządkowana jest po datach, kowalski mógł zmienić nazwisko, ale znając datę
    urodzenia możesz go odnaleźć, nikt nie napisał, że musi być uporzadkowana
    alfabetycznie po nazwiskach

    > Kartowanie książki telefonicznej też?

    w myśl ustawy jak najbardziej tak, przeglądasz dane

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 180. Data: 2014-05-29 16:52:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Jak sobie spiszę nazwiska kolegó z adresami, to też będzie to zbiór danych
    > osobowych, ale osobę domagającą sie wykreślenia z tego spisu mogę spokojnie
    > spuścić ze schodów.

    Robert, zajrzyj może do tej ustawy o której mowa.
    Ja rozumiem, że czytanie "wstępniaków" z listami definicji jest
    wkurzające, ale bywa pożyteczne, szczególnie jak jakiś przepis brzmi
    "nie stosuje się", w stylu art.3a ;>

    > Ale to sprawa księdza i Kościoła, a nie instytucji świeckich.

    Tu bym się zgodził, pod warunkiem, że umie udzielić odpowiedzi na
    pytanie: "w jaki sposób zapewnia zaprzestanie przetwarzania danych,
    w tym przypadkowego i nieumyślnego".
    Art.26 wymaga "szczególnej staranności". Całkiem jak przy cofaniu
    samochodem.
    BTW:
    Art.27 wprost odnosi się do takiego przypadku, zapisem "pod warunkiem,
    że przetwarzanie danych dotyczy wyłącznie członków tych organizacji lub
    instytucji albo osób utrzymujących z nimi stałe kontakty[...]"

    pzdr, Gotfryd