  • 21. Data: 2008-12-01 22:28:28
    Temat: Re: jak uniknąć podatku?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2008, Jan Bartnik wrote:

    > 800 zl na miesiac. A taki sobie moze runem lesnym handlowac ile wlezie...

    Stop.
    Sprzedawać można tylko runo zbierane przez siebie lub "rodzinę".
    "Handlować" w tym kontekście źle brzmi :)

    pzdr. Gotfryd

  • 22. Data: 2008-12-01 23:22:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 01 grudzień 2008 11:39
    (autor Jan Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1whgk2i9kkv6k.1oxt00b1tz6q$.dlg@40tude.net>):

    > Nie. Na emeryturę za wcześnie a od stypendium nie odprowadzają ZUSu.
    > Ale tylko przez dwa lata.

    No to za dwa lata zamkniesz :D albo znajdziesz pracę. W końcu ile możesz żyć
    z zasiłku :D

    --
    Tristan

  • 23. Data: 2008-12-01 23:33:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 01 grudzień 2008 13:39
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gh0md9$ibm$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Wytłumacz mi proszę ekonomiczny sens prowadzenia firmy przynoszącej 500
    > plz miesięcznie obrotu albo nawet dochodu

    No obrotu pewnie żaden, ale dochodu, czemu nie? Czy 500zł jest gorsze od
    0zł? Zresztą żeby nie zauważać ZUSu, to by trzeba z 30 tysięcy zarabiać. Bo
    jak mam dochodu nawet 2000zł, to jest różnica pomiędzy 2000zł a 1300, bo
    700 poszło na haracz. A już np. jak masz dochód 1200zł to jest różnica
    pomiędzy 1200, które jest w niską, ale częstą pensją, a 300zł pozostałości
    po ZUSach.

    Nie każdy przedsiębiorca od razu musi być korporacją. Sprawdź sobie ile
    zarabiają budki z warzywami, proszkami etc. po wsiach i małych
    miasteczkach. Właśnie takie kwoty...

    --
    Tristan

  • 24. Data: 2008-12-02 06:54:03
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Jan Bartnik napisał:

    > Wyjście z szarej strefy? Chciałem wyjść z szarej strefy i udzielać
    > korepetycji legalnie. Albo czasem zrobić jakąś stronę i wystawić na to
    > fakturę :)

    > Czasem człowiek chciałby sobie dorobić na czymś co lubi robić. A w moim
    > przypadku to nauczanie, robienie stron, hosting etc :)

    A jaka jest Twoja obecna sytuacja? Pracujesz gdzieś? Jeśli pracujesz, to
    będziesz płacił tylko część składki ZUS, tak w okolicach 200 zł
    miesięcznie. Jeśli nie pracujesz, to myślę, że mógłbyś obecnie
    skorzystać z "promocji", czyli składki w wysokości 250 zł, rozwinąć
    działalność i za 2 lata zarabiać więcej niż te 500 zł... np. 5 tysięcy
    złotych na miesiąc. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 25. Data: 2008-12-02 19:01:17
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 02 Dec 2008 07:54:03 +0100, Tapatik napisał(a):

> [...]
    > skorzystać z "promocji", czyli składki w wysokości 250 zł, rozwinąć
    > działalność i za 2 lata zarabiać więcej niż te 500 zł... np. 5 tysięcy

    Szykuję się do studiów doktoranckich, które troszkę czasu zajmą. Jest wtedy
    wypłacana pensja... w postaci stypendium. Niby własną działalność można
    sobie rozwinąć... ale nie wiem czy można się samozatrudnić na pół etatu (na
    tyle pozwala uczelnia). Można?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 26. Data: 2008-12-03 13:11:09
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

> [...]

    > sobie rozwinąć... ale nie wiem czy można się samozatrudnić na pół etatu (na

    Nie bardzo rozumiem co to znaczy samozatrudnienie na pół etatu. Jeśli
    zakładasz działalność gospodarczą, to przecież nie podpisujesz umowy sam
    ze sobą, więc nie można powiedzieć, że pracujesz na pół etatu albo cały
    etat. To obostrzenie z uczelni to raczej zakaz podpisywania umowy o
    pracę na cały etat z inną uczelnią, firmą...

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 27. Data: 2008-12-03 17:41:32
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 03 Dec 2008 14:11:09 +0100, Tapatik napisał(a):

> [...]
    > etat. To obostrzenie z uczelni to raczej zakaz podpisywania umowy o
    > pracę na cały etat z inną uczelnią, firmą...

    No właśnie nie wiedziałem czy samozatrudnienie wiąże się z jakimś etatem.
    Dzięki za odpowiedź. Nie zmienia to jednak faktu, że zdzierstwo w tym ZUSie
    niemiłosierne :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik