eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojak to na autostradzie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 313

  • 311. Data: 2024-12-12 12:11:45
    Temat: Re: jak to na autostradzie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-12-12, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 12.12.2024 o 00:24, Marcin Debowski pisze:
    >> Po prawdzie to mi się też zdarzało, na A1 bodajże, ale nie jest to MZ
    >> prawidłowość, a raczej są takie odcinki. Na większości trasy są pomiędzy
    >> gołe barierki wzdłuzne. Wysokośc jak widzę 1100 mm+... na płaskim mogą w
    >> sumie wystarczyć. Zalezy jak ma się światła u siebie. Min. z tego co
    >> widzę to 500mm, maks to 1200mm. Szerokość samej bariery ca 300mm. No to
    >> się w sumie można wstrzelić, tylko trochę trudno podług tej zasady
    >> ocenić jak się jedzie.
    >
    > Przyznam, z miałem zamiar już odpuścić dyskusje na ten temat, ale skoro
    > się pojawiły jakieś liczby :-) to zakładam, że jest szans na jakąś
    > merytoryczną wymianę zdań. Nie wiem, co to za liczby. Jakbyś mógł
    > przybliżyć. Piszesz o A1. Faktycznie tam nie widzę żadnych przesłon.
    > Przynajmniej nie mam ich na Google. Ale to nie jest standard.
    >
    > Rzuć sobie okiem przykładowo tu:
    > https://maps.app.goo.gl/3xkkXChjmFfpJYD27,
    > https://maps.app.goo.gl/XFJBaJE65TLci2TS6,
    > https://maps.app.goo.gl/CxYiTrVTkzWagaTA8 - tak losowo wziąłem na
    > częściej w nocy wykorzystywanym przeze mnie odcinku. Jak oceniasz? Po co
    > są tam te plastikowe "lamelki" na barierze?

    Wiadomo, ale są one wszedzie?

    > Zaintrygowany przejrzałem inne autostrady i faktycznie te przesłonki nie
    > są standardem. No ale jak kogoś oślepiam, to logicznym jest, że się na
    > drogowych nie jeździ. Natomiast w życiu by mi nie przyszło liczenie
    > tego. No przecież gołym okiem w nocy widzisz, gdzie Ci światła sięgają.
    > W ostateczności ten z przeciwka błyśnie i tyle. Naprawdę nie sądziłem,
    > że prosta odpowiedź o bezpieczną - moim zdaniem - prędkość na
    > autostradzie rozwinie się w bicie piany i dzielenie włosa na czworo
    > połączonym z jakimiś obliczeniami. Ty naprawdę z metrem podczas jazdy to
    > analizujesz? Nie widzisz, dokąd Ci światła sięgają?

    Macie ze Szrekiem ten sam problem :) To nie chodzi jak daleko sięgają,
    to chodzi na jakiej wysokości są światła w stosunku do wysokości
    barierki. Jak prowadzisz, to raczej nie jest zbyt spotykanym zjawiskiem,
    że masz głowę na wysokości własnych świateł, stąd też pewien problem w
    ustaleni czy te światła, przy obecności barierki, kogoś oślepiają.

    --
    Marcin


  • 312. Data: 2024-12-12 12:14:57
    Temat: Re: jak to na autostradzie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-12-12, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 12.12.2024 o 00:24, Marcin Debowski pisze:
    >
    >> Po prawdzie to mi się też zdarzało, na A1 bodajże, ale nie jest to MZ
    >> prawidłowość, a raczej są takie odcinki.
    >
    > No właśnie - się zdarza. Nie jest regułą jak pisze Robert, że on na
    > długich jeździ.
    >
    >> Na większości trasy są pomiędzy
    >> gołe barierki wzdłuzne. Wysokośc jak widzę 1100 mm+... na płaskim mogą w
    >> sumie wystarczyć. Zalezy jak ma się światła u siebie. Min. z tego co
    >> widzę to 500mm, maks to 1200mm. Szerokość samej bariery ca 300mm. No to
    >> się w sumie można wstrzelić, tylko trochę trudno podług tej zasady
    >> ocenić jak się jedzie.
    >
    > Dość prosto - skoro ty widzisz światła innych...

    W kontekscie barierki wcale, że niekoniecznie.

    --
    Marcin


  • 313. Data: 2024-12-12 12:42:12
    Temat: Re: jak to na autostradzie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Dec 2024 11:11:45 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2024-12-12, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    >> W dniu 12.12.2024 o 00:24, Marcin Debowski pisze:
    >>> Po prawdzie to mi się też zdarzało, na A1 bodajże, ale nie jest to MZ
    >>> prawidłowość, a raczej są takie odcinki. Na większości trasy są pomiędzy
    >>> gołe barierki wzdłuzne. Wysokośc jak widzę 1100 mm+... na płaskim mogą w
    >>> sumie wystarczyć. Zalezy jak ma się światła u siebie. Min. z tego co
    >>> widzę to 500mm, maks to 1200mm. Szerokość samej bariery ca 300mm. No to
    >>> się w sumie można wstrzelić, tylko trochę trudno podług tej zasady
    >>> ocenić jak się jedzie.
    >>
    >> Przyznam, z miałem zamiar już odpuścić dyskusje na ten temat, ale skoro
    >> się pojawiły jakieś liczby :-) to zakładam, że jest szans na jakąś
    >> merytoryczną wymianę zdań. Nie wiem, co to za liczby. Jakbyś mógł
    >> przybliżyć. Piszesz o A1. Faktycznie tam nie widzę żadnych przesłon.
    >> Przynajmniej nie mam ich na Google. Ale to nie jest standard.
    >>
    >> Rzuć sobie okiem przykładowo tu:
    >> https://maps.app.goo.gl/3xkkXChjmFfpJYD27,
    >> https://maps.app.goo.gl/XFJBaJE65TLci2TS6,
    >> https://maps.app.goo.gl/CxYiTrVTkzWagaTA8 - tak losowo wziąłem na
    >> częściej w nocy wykorzystywanym przeze mnie odcinku. Jak oceniasz? Po co
    >> są tam te plastikowe "lamelki" na barierze?
    >
    > Wiadomo, ale są one wszedzie?

    Jeśli chodzi o całą Polskę, to zdecydowanie nie.
    Nawet tam widać, że odcinkami ... ale mogli powiększyć.

    >> Zaintrygowany przejrzałem inne autostrady i faktycznie te przesłonki nie
    >> są standardem. No ale jak kogoś oślepiam, to logicznym jest, że się na
    >> drogowych nie jeździ. Natomiast w życiu by mi nie przyszło liczenie
    >> tego. No przecież gołym okiem w nocy widzisz, gdzie Ci światła sięgają.
    >> W ostateczności ten z przeciwka błyśnie i tyle. Naprawdę nie sądziłem,
    >> że prosta odpowiedź o bezpieczną - moim zdaniem - prędkość na
    >> autostradzie rozwinie się w bicie piany i dzielenie włosa na czworo
    >> połączonym z jakimiś obliczeniami. Ty naprawdę z metrem podczas jazdy to
    >> analizujesz? Nie widzisz, dokąd Ci światła sięgają?
    >
    > Macie ze Szrekiem ten sam problem :) To nie chodzi jak daleko sięgają,
    > to chodzi na jakiej wysokości są światła w stosunku do wysokości
    > barierki. Jak prowadzisz, to raczej nie jest zbyt spotykanym zjawiskiem,
    > że masz głowę na wysokości własnych świateł, stąd też pewien problem w
    > ustaleni czy te światła, przy obecności barierki, kogoś oślepiają.

    Tirmani siedzą wyżej. Swiatła mijania nie są problemem, bo świecą w
    dół (po lewej stronie - po prawej to w górę), ale drogowe już są.

    J.

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 31 . [ 32 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1