  • 31. Data: 2010-12-15 18:45:05
    Temat: Re: jak sprzedać audiobooka?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-15 18:08, Użytkownik cyklista napisał:

    > Przecież podałem wyżej cytat z regulaminu:
    > "Użytkownik może odsłuchiwać i nabywać oferowane w nim produkty"
    > NABYWAĆ a nie WYPOŻYCZAĆ.

    A to przepraszam, nie doczytałem.
    Jeśli gdzieś dalej nie ma odpowiednio zdefiniowanego wyrazu
    "nabywać" lub innego sprytnego kruczka to możesz sprzedać.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2010-12-15 19:21:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jeżeli wypożyczę Ci samochód, to możesz go sprzedać komuś?

    Tak, i to *skutecznie*.
    Nie wolno, ale można, i w efekcie "rzecz ruchoma" zmienia
    właściciela.
    Czyżby Cię to zaskakiwało? :>
    Wyjątkowo w przypadku samochodu zabezpieczeniem będzie
    problem poźniejszej rejestracji.
    Ale ponieważ wygląda na to, że kiedyś możesz się zdziwić,
    to tak dla przezorności weź i przeczytaj art.169 KC.
    Polecam. (pozostałe 1000++ artykułów KC też :D)

    Wydanie rzeczy z zamiarem sprzedaży (po obu stronach,
    znaczy zawarcia umowy między wydającym nie swoją rzecz
    a kupującym) jest nieskuteczne tylko w przypadku
    pozyskania tej rzeczy czynem zabronionym, a i to
    (w .pl!) tylko w okresie 3 lat.

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2010-12-15 19:26:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2010, Borys Pogoreło wrote:

    > Kupiłeś _egzemplarz_ utworu (materialny) - możesz sprzedać.
    >
    > To coś innego niż sam utwór.

    To ostatnie masz zazwyczaj w licencji wielkimi literami: to,
    że *nie kupujesz* utworu, więc nie masz prawa do (tu lista) :)
    Nie ma wię możliwości "sprzedania utworu" w tej formie.
    Zwróć uwagę: oznacza to, że *również* go nie kupiłeś!
    A rozważamy "odsprzedanie tego co kupiłeś", a nie utworu
    jako takiego.
    Z kolei, aby utwór spełniał definicje ustawy, musi być
    "ustalony". IMVHO tylko odwzorowanie w materii spełnia
    ten warunek (przy czym odwzorowany nie musi być utwór,
    lecz inna forma obejmująca jego treść - mam na myśli
    coś takiego jak "wykonanie").

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2010-12-15 19:35:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2010, cyklista wrote:

    > Gdybym zamiast KUPIĆ wypożyczył dany utwór np. na 3 m-ce,

    Tristanowi już zapodałem przepis, co polskie prawo sądzi
    o zbyciu rzeczy ruchomej przez osobę nie uprawnioną do
    rozporządzania, ale legalnie ją posiadającą.
    Tobie dopiszę art.555 KC.
    Co Ci wychodzi? ;)

    Tu uwaga: wypożyczyć utwór jest znacznie *trudniej*, bo
    ustawa o PA zawiera wyraźny zapis, iż zgoda na użyczanie
    i wypożyczanie musi być odrębnie wyrażona!
    Ale w drugą stronę to (zapis z PA) przecież nie działa.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2010-12-15 19:41:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2010, RadoslawF wrote:

    > A jak pożyczy samochód czy narty z wypożyczalni to też może
    > je sobie sprzedać po jednokrotnym użyciu ?

    Nie myślałem, że będę musiał kilka razy zapodawać art.169 KC ;)
    Myślałby kto, że wypożyczalnie bez sensu spisują coś z dowodów
    albo biorą zastaw ;)

    Tak, możesz, choć Ci nie wolno.
    I taka umowa ("sprzedaży" z Twojej strony) BĘDZIE SKUTECZNA.
    Co teraz?
    (właściciel będzie miał prawo do oszkodowania w wysokości wartości
    rzeczy, to oczywiste)

    > Ja dalej twierdzę że powinien sprawdzić czy kupił utwór

    Ale NIE KUPIŁ!
    I dlatego argument o tym, jakoby "odsprzedawał utwór" wygląda
    śmiesznie - nie rozważamy odsprzedaży czegoś, czego NIE KUPIŁ.
    Chce odsprzedać TO CO KUPIŁ!

    > czy jedynie prawa do jego słuchania/wykorzystania.

    O toto.
    I to prawo odsprzedaje.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2010-12-16 10:30:08
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 18:08:40 +0100, cyklista napisał(a):

    > A nie uważasz, że wprowadzenie do sprzedaży (w zwykłych sklepach albo
    > przez internet) jest tożsame z wprowadzeniem do obrotu? Krtoś prowadzi
    > dystrybucję danego towaru i zarabia na tym pieniądze, więc to chyba jest
    > obrót?

    "wprowadzeniem utworu do obrotu jest publiczne udostępnienie jego oryginału
    albo egzemplarzy drogą przeniesienia ich własności dokonanego przez
    uprawnionego lub za jego zgodą"

    Ale przecież w tym przypadku egzemplarz utworu nie został publicznie
    udostępniony - dostałeś go tylko Ty: "Audiobooki te są oznaczone na całej
    długości moim imieniem i nazwiskiem" - czyli dostałeś jeden egzemplarz
    który nie jest opublikowany.

    Henry

  • 37. Data: 2010-12-16 10:40:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-16 11:30, Henry(k) pisze:
    [..]
    > Ale przecież w tym przypadku egzemplarz utworu nie został publicznie
    > udostępniony - dostałeś go tylko Ty: "Audiobooki te są oznaczone na całej

    Jak dostał - choćby tylko on - to został upubliczniony.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com