  • 31. Data: 2007-09-29 21:25:20
    Temat: Re: jak się głupio mogłem czuć...!
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry (k) pisze:

    > A niby dlaczego ma go grodzić? Jest jakiś przymus?

    Nie ma. Właściciel musi umieścić tabliczkę - art. 26 ustawy o lasach.
    Jak jest zakaz wchodzenia to skutkiem jest również zakaz zbierania
    grzybów, bo nie można tego robić telepatycznie.

    > Co do zbierania grzybów:

    Grzyby w lasie państwowym wolno zbierać na własny użytek wszędzie gdzie
    można wchodzić.
    A nie można wchodzić do:
    Stałym zakazem wstępu objęte są lasy stanowiące:
    1) uprawy leśne do 4 m wysokości;
    2) powierzchnie doświadczalne i drzewostany nasienne;
    3) ostoje zwierząt;
    4) źródliska rzek i potoków;
    5) obszary zagrożone erozją.
    6) parki narodowe i krajobrazowe
    Lasy objęte stałym lub okresowym zakazem wstępu, z wyjątkiem upraw
    leśnych do 4 m wysokości, oznacza się tablicami z napisem "zakaz wstępu"
    oraz wskazaniem przyczyny i terminu obowiązywania zakazu

    A poza tym ustawa o lasach jest bardzo interesująca :)

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 32. Data: 2007-09-29 21:31:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > Akurat w przypadku lasu można zakładac, że nie jest prywatną własnością, bo taki
    status to
    > raczej margines lasów w polsce.

    Nie państwowych lasów w Polsce jest 17% - więc to nie jest margines.

  • 33. Data: 2007-09-29 22:11:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Rozumując w taki sposób: jeśli widzę niezamknięty samochód to mogę wsiąść
    > i pojechać? Bo przecież właściciel powinien był go zamknąć i pilnować?

    Jeśli wykażesz, że
    1) do tego samochodu nie są potrzebne kluczyki
    2) nie więcej jak 20% samochodów jest własnością prywatną, a cała reszta
    jest "wspólna"

    to wtedy twoje porównanie może mieć jakiś sens.

    Póki co jest idiotyczne. Zwłaszcza, że lasem nie odjedziesz ;)

    > No więc nie, ogrodzenie jakiegoś terenu nie jest wymagane dla objęcia go
    > ochroną wynikającą z prawa własności. Lepiej rozumieją to w krajach,
    > gdzie płoty stosuje się tylko tam, gdzie krowy mogą wejść w szkodę.

    Jak ty w takim razie w ogóle jesteś w stanie wyjść gdziekolwiek? Skąd
    wiesz, czy dane miejsce nie jest czyjąś prywatną własnością i czy
    właściciel sobie życzy, żebyś tam przebywał?

  • 34. Data: 2007-09-29 22:13:43
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 21:10:27 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > A z czego wynika ta "domyślność"?

    to troche przykre
    --
    marcin

  • 35. Data: 2007-09-29 23:27:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik zly napisał:
    > A to jakas roznica? Poprzegradzana, czy z biegajacymi ludkami krzyczacymi,
    > ze to ich teren?

    Zdecydowana różnica.

    W pierwszym przypadku możesz zapomnieć o swobodnych spacerach.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 36. Data: 2007-09-29 23:56:16
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 22:06:27 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Co to jest 'polska'?
    P.Lipskiego się pytaj, nie mnie. Ja zgaduję, że ort.

    --
    pozdro
    poreba

  • 37. Data: 2007-09-29 23:56:20
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 22:40:30 +0200, zly napisał(a):

    > No wiec scenka:
    > TY: CO pan tu robi? To moj las, prosze opuscic to miejsce
    > ON: Ze co? To przeciez moj las, sam pan sie wynos
    > No i co. On ci mowi, ze to jego las. Odejdziesz?
    Nie, _zażądam_ żeby natychmiast opuścił moją nieruchomość i spróbuję jakoś
    - nie wiem wprawdzie jak to praktycznie wykonać - zabezpieczyć dowód na
    popełnienie wykroczenia z art. 157. §1 kw.

    --
    pozdro
    poreba

  • 38. Data: 2007-09-29 23:56:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 22:56:52 +0200, zly napisał(a):

    > Domyslnie samochod jestt czyjas prywatna wlasnoscia
    > Domyslnie las jest panstwowy
    A łącka i pole Pse Pana tes rzondowa kazda? NMSP

    --
    pozdro
    poreba

  • 39. Data: 2007-09-30 00:01:14
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 22:07:09 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Kude, przecież mówiłem, żebyś się wynosił z mojego internetu!
    Proszę bardzo. Tylko musisz wyrazić żądanie inaczej.
    Np. przemów do swojego czytnika "score -9999" czy "kill-file add"
    i już mnie nie ma. ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 40. Data: 2007-09-30 00:08:41
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Domyslnie samochod jestt czyjas prywatna wlasnoscia
    > Domyslnie las jest panstwowy
    82,3% to dla Ciebie domyślnie?
    W niektórych rejonach Polski jeszcze dziś większość gruntów rolnych to
    własność SP. Uważasz, że możesz tam sobie po pierwszym lepszym polu łazić?
    Art. 26. ust. 1 ustawy o lasach dotyczy jedynie lasów SP, a jak poczytasz
    dalsze art. zorientujesz się, że i po państwowym lesie nie możesz łazić
    gdzie Ci się żywnie podoba.

    --
    pozdro
    poreba