  • Data: 2008-09-21 21:17:30
    Temat: instalacja ogrzewacza (c.w.u.) gazowego - aspekt prawny
    Od: "tango" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Proszę o poradę w następującej sprawie:

    mam małe mieszkanie tzw. kawalerka z c.w.u. z elektrycznego boilera. Chcę
    wymienić instalację ogrzewczą na gazową. Przestudiowałem przepisy rozp.
    min. "w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i
    ich usytuowanie.",
    łazienka spełnia warunki kubatury do instalacji urządzenia z otwartą komorą
    spalania jak i oczywiście z zamkniętą. W łazience są przewody spalinowe.

    I tu pytania:
    - czy oprócz kubatury łazienki są jeszcze inne wymagania względem mieszkania
    warunkujące możliwość instalacji urządzenia gazowego w łazience? np.
    kubatura mieszkania, a nie tylko łazienki? (nie znalazłem tego w w/w rozp.)

    - czy chcąc zainstalować ogrzewacz z zamkniętą komorą spalania spółdzielnia
    może mi odmówić dostępu do komina, w który chciałbym "wepchnąć: przewód do
    piecyka?