  • 1. Data: 2002-07-02 09:11:15
    Temat: hipoteka - podział sumy z egz. z nieruch.
    Od: "Tmk" <t...@k...net.pl>

    Stan faktyczny:
    -przysługuje mi wierzytelność zabezpieczona hipoteką,
    -wierzytelność nie jest wymagalna,
    -hipoteka ma pierwszeństwo

    Inny wierzyciel (niehipoteczny) mojego dłużnika prowadzi egzekucję z tej
    nieruchomości.

    Co muszę zrobić aby wziąć udział w sumie uzyskanej z egzekucji.

    Czy wystarczy wystapić z takim wnioskiem do sądu, czy też wypłacą mi gotówkę
    z urzędu. Może powienienem pozwać mojego dłużnika w odrębnym postępowaniu a
    następnie przyłączyć się do egzekucji?

  • 2. Data: 2002-07-02 21:09:24
    Temat: Re: hipoteka - podział sumy z egz. z nieruch.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jul 2002, Tmk wrote:

> [...]
    >+
    >+ Inny wierzyciel (niehipoteczny) mojego dłużnika prowadzi egzekucję z tej

    Tak z ciekawości: a nie "wyegzekwuje" on jej przypadkiem
    razem z hipoteką ?? (tj. może sobie wziąc, ale później
    to on będzie odpowiadał - bo wpis przecież nie zniknie).
    Mylę się ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-07-03 10:44:26
    Od: "Tmk" <t...@k...net.pl>

> [...]
    > razem z hipoteką ?? (tj. może sobie wziąc, ale później
    > to on będzie odpowiadał - bo wpis przecież nie zniknie).

    niestety mylisz się Gotfrydzie
    nieruchomość w postępowaniu egzekucyjnym zostaje sprzedana a wszystkie
    obciążające ją prawa wygasają. W zamian za wygasnięcie hipoteki można
    zaspokoić się z sumy, która została uzyskana z egzekucji.
    Moje pytanie dotyczy właśnie tego co trzeba zrobić, aby "dostać się" do tych
    pieniędzy.
    Pozdrowienia Toms