  • 11. Data: 2009-06-23 15:11:52
    Temat: Re: gwarancja na urzadzenie elektroniczne
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maverick pisze:

    > a od 6 do 24
    > miesiaca ty [musisz udowodnić], ze urzadzenie sie popsula w wyniku wady przy
    produkcji

    Trochę niezupełnie tak.

    Konsument nie musi niczego udowadniać. Jeżeli wada wystąpi do 6 miesięcy
    to po prostu przyjmuje się że już w momencie wydania ona występowała,
    jeżeli ujawni się później to ... przecież istnieje. :) Sprzedawca nie
    może żądać jakichkolwiek dowodów, wręcz przeciwnie - to on musi
    udowodnić iż to co uważamy za niezgodność z umową nie jest wadą lub
    powstało wskutek naszej winy. Konsumentowi przez cały okres dwóch lat
    przysługują te same prawa (żądanie wymiany, naprawy, obniżenia ceny czy
    nawet zwrotu pieniędzy).

    Interpretacja iż to klient musi udowadniać swoje roszczenia kosztowała
    całkiem niedawno Media Markt w Olsztynie skromne 3/4 mln złotych kary.

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-06-23 17:25:41
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 23 Cze, 14:45, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Nie, czytałem o takich projektach ale chyba nic z tego nie wyszło (na
    > razie).
    >
    > Obowiązkowy jest dwuletni okres odpowiedzialności sprzedawcy za
    > niezgodność towaru z umową.

    Jest cos takiego - tylko ze dotyczy samochodow. Ktore musza byc objete
    minimum 24mies gwarancja.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 13. Data: 2009-06-23 17:35:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    Rafal M pisze:

    > Jest cos takiego - tylko ze dotyczy samochodow. Ktore musza byc objete
    > minimum 24mies gwarancja.

    Jednak poproszę o wskazanie właściwego przepisu.

    Owszem, w Niemczech jest roczna na uzywane ale tylko tyle znalazłem.

    --
    spp

  • 14. Data: 2009-06-24 18:50:45
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Interpretacja iż to klient musi udowadniać swoje roszczenia kosztowała
    > całkiem niedawno Media Markt w Olsztynie skromne 3/4 mln złotych kary.

    Nic ich nie kosztowało - to na razie tylko fantazja pana
    "(niedo)rzecznika" - każdy sąd go natychmiast wyśmieje (art 4.1 ustawy).
    Chyba że będzie ściemniał że chodziło o "niedoinformowanie" ale wątpię.

    Konrad

  • 15. Data: 2009-06-24 18:55:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    Konrad pisze:

    > Nic ich nie kosztowało - to na razie tylko fantazja pana
    > "(niedo)rzecznika" - każdy sąd go natychmiast wyśmieje (art 4.1 ustawy).
    > Chyba że będzie ściemniał że chodziło o "niedoinformowanie" ale wątpię.

    Możesz przybliżyć?

    --
    spp

  • 16. Data: 2009-06-24 19:03:05
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Możesz przybliżyć?

    Wypowiadasz sie z przekonaniem i nie znasz dokładnie sprawy? Zapytaj wujka
    google - nie będę przeklejał tematów.

    Konrad

  • 17. Data: 2009-06-24 19:10:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    Konrad pisze:

    > Wypowiadasz sie z przekonaniem i nie znasz dokładnie sprawy? Zapytaj
    > wujka google - nie będę przeklejał tematów.

    Cóż, pożyjemy, zobaczymy. :)

    --
    spp

  • 18. Data: 2009-06-24 19:35:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    Konrad pisze:

    > Nic ich nie kosztowało - to na razie tylko fantazja pana
    > "(niedo)rzecznika" - każdy sąd go natychmiast wyśmieje (art 4.1 ustawy).
    > Chyba że będzie ściemniał że chodziło o "niedoinformowanie" ale wątpię.

    Przeczytałem jeszcze raz swoją wypowiedź i rzeczywiście jest ona źle
    sformułowana. Odpowiedzialność MM za wady dotyczy pierwszych 6 m-cy od
    dnia zakup bez konieczności dowodzenia swoich racji przez klienta.
    Jednak MM powołując się wyłącznie na wspomniany paragraf zbyt często
    odrzucał reklamacje po tym okresie, bez ustosunkowywania się do problemu
    zgłaszanego przez klienta. I tego dotyczyła decyzja UOKiK.

    Cóż, zobaczymy przed sądem kto ma rację. :)

    --
    spp