    From: "maximus" <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: gwarancja między frimami a wymiana towaru na gwarancji
    Date: Mon, 9 Oct 2006 11:49:09 +0200

    Czy firma sprzedająca firmie towar ma prawo wymienić towar będący na
    gwarancji na nowy bez uwzględnienia okresu w którym towar był w reklamacji
    oraz braku wystawienia reklamacji biegnącej od początku.
    W warunkach gwarancji owej firmy nie ma nic wpomniane na temat związany z
    samym sposobem realizacji gwarancji oraz wydłużenia gwrancji.

    (inne firmy wystawiają mi nową kartę gwarancyjną i gwarancja biegnie od
    nowa)
    Ta firma jednak stwierdziła, że nie muszą mi wystawić nowej gwarancji po
    wymianie towaru reklamowanego na nowy.
    Po zapytaniu dostałem odpowiedź następującą:

    "TKIPSzoo> Przepisy na które Pan powołuje się dotyczą osób
    TKIPSzoo> fizycznych a nie firm. Firma zakupując u nas sprzęt
    TKIPSzoo> akceptuje warunki sprzedaży zawarte na naszej stronie i na
    TKIPSzoo> karcie gwarancyjnej. Prawo unijne pozwala także na to że
    TKIPSzoo> każdy sprzedający może ustalić odrębne warunki gwarancji na
    TKIPSzoo> sprzedawany przez siebie sprzęt elektroniczny."

    Rozumiem, że skoro w ich gwarancji nie ma wzmianki na te temat czyli nie mam
    ŻADNYCH PRAW i
    Art. 581. KC ich nie dotyczy ? Ba cały KC także ich nie dotyczy ?
    "§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z
    gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych
    napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili
    dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli
    gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do
    części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu
    którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie
    mógł z niej korzystać."

    W takim razie poza ich gwarancją czy dotyczą ich jakiekolwiek przepisy o
    sprzedazy gwarancyjnej ???
    Z ich wypowiedzi wynika że nie dotyczą ich żadne prawa poza ich wewnętrzną
    gwarancją.