  • 1. Data: 2007-11-19 13:42:15
    Temat: [gdzie] tania porada prawna we Wroclawiu
    Od: "TN" <d...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow
    Szukam osoby, ktora pomoglaby mi w takiej oto sytuacji
    Na "ogladaniu" meczu zosrganizowanym przez pewne kino doszlo do rekoczynow:)
    nikt nie zostal powaznie ranny ale w trakcie calego zajscia, ktore trwalo
    okolo 2-3 minut na sali nie bylo zadnego pracownika ochrony. Czy w takiej
    sytuacji mozna domagac sie od organizatora jakies rekompensaty i jak to
    zalatwic prawnie? Skarga pisemna do organizatora czy inny sposob? Moze ktos
    na grupie bedzie znal odpowiedz albo zna osoby we wro, ktore za
    niewygorowana stawke pomoga mi wyjasnic co i jak
    z gory big thanx
    darky

  • 2. Data: 2007-11-19 18:56:58
    Temat: Re: [gdzie] tania porada prawna we Wroclawiu
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "TN" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktore trwalo okolo 2-3 minut na sali nie bylo zadnego pracownika ochrony.

    I nie musiało być. Kino czy knajpa to nie impreza masowa (jak np. koncert).

    > sytuacji mozna domagac sie od organizatora jakies rekompensaty i jak to
    > zalatwic prawnie? Skarga pisemna do organizatora czy inny sposob? Moze
    > ktos

    Możesz wytoczyć proces cywilny sprawcom pobicia

    Masz za darmo. Proszę :)

  • 3. Data: 2007-11-19 19:49:15
    Od: "TN" <d...@p...onet.pl>

    > I nie musiało być. Kino czy knajpa to nie impreza masowa (jak np.
    > koncert).

    A co w wypadku gdy ktos traci zycie w wyniku takiej bojki?? Kino jako
    oorganizator jest calkowicie zwolnione od odpowiedzialnosci??

    > Możesz wytoczyć proces cywilny sprawcom pobicia

    Czyli po pobiciu nalezy grzecznie poprosic o wylegitymowanie sie osobnikow
    :PP

    > Masz za darmo. Proszę :)

    Dziekuje :)
    darky

  • 4. Data: 2007-11-20 06:59:42
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > A co w wypadku gdy ktos traci zycie w wyniku takiej bojki?? Kino jako
    > oorganizator jest calkowicie zwolnione od odpowiedzialnosci??

    A co jeśli na ulicy stracisz życie ? Miasto jako organizator przestrzeni
    publicznej ma zapłacić odszkodowanie ?? Ryzyko życia. Co innego gdyby w tym
    kinie dochodzilo do codziennych bijatyk albo wpuścili ewidentnie pijanych
    ludzi lub nie próbowali wyrzucić agresywnych po zgłoszeniu od uczestników
    (ale przed pobiciem). Wówczas można by było mówić o "rażącym zaniedbaniu" i
    o "przewidywalnych skutkach".

    > Czyli po pobiciu nalezy grzecznie poprosic o wylegitymowanie sie osobnikow
    > :PP

    Da ci je Policja gdy o nie wystąpisz. Wezwaliście Policję oczywiście ?

  • 5. Data: 2007-11-20 11:08:27
    Od: "TN" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > A co jeśli na ulicy stracisz życie ? Miasto jako organizator przestrzeni
    > publicznej ma zapłacić odszkodowanie ??

    Ale ja miastu nie placilem za to ze moge chodzic po ulicy a kino jako
    organizator pobral oplate wiec dla mnie porownanie chybione

    >Ryzyko życia. Co innego gdyby w tym kinie dochodzilo do codziennych bijatyk
    >albo wpuścili ewidentnie pijanych ludzi lub nie próbowali wyrzucić
    >agresywnych po zgłoszeniu od uczestników (ale przed pobiciem)

    A jak to sobie praktycznie wyobrazasz? Podchodza do Ciebie goscie i zaczyna
    sie szarpanina. Wg Ciebie nalezy powiedziec stop panowie musze zglosic Wasze
    zle zachowanie zanim mnie pobijecie :)))

    darky

  • 6. Data: 2007-11-20 13:24:47
    Temat: Re: tania porada prawna we Wroclawiu
    Od: cosmic <m...@g...com>

    On 20 Lis, 12:08, "TN" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak to sobie praktycznie wyobrazasz? Podchodza do Ciebie goscie i zaczyna
    > sie szarpanina. Wg Ciebie nalezy powiedziec stop panowie musze zglosic Wasze
    > zle zachowanie zanim mnie pobijecie :)))

    Oglądałeś takie stare filmy z Jackie Chanem? Musisz robić takie uniki
    jak on i równocześnie dzwonić na policję. Jak już im zgłosisz że Cię
    biją to wtedy przestań robić uniki i możesz zacząć blokowanie twarzą i
    witalnymi punktami ciała :)

    Pozdro :)

  • 7. Data: 2007-11-20 20:33:57
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Ale ja miastu nie placilem za to ze moge chodzic po ulicy a kino jako
    > organizator pobral oplate wiec dla mnie porownanie chybione

    To jest opłata za film a nie za usługę ochroniarską :). Są przypadki gdy
    organizator MUSI zapewnić ochronę zgromadzenia - np. imprezy masowe, nawet
    jeśli są bezpłatne. W zwykłej sytacji - w kinie, na ulicy, w kościele, w
    bibliotece, w przychodni itd. chroni cię Policja i obrona konieczna.

    > A jak to sobie praktycznie wyobrazasz? Podchodza do Ciebie goscie i
    > zaczyna sie szarpanina. Wg Ciebie nalezy powiedziec stop panowie musze
    > zglosic Wasze zle zachowanie zanim mnie pobijecie :)))

    Chyba mnie nie zrozumiałeś. Gdyby było np. tak, że ktoś się zachowuje
    agresywnie (ale jeszcze nie bije), ktoś to zgłasza obsłudze a ta nie reaguje
    to można wykazać winę pracowników kina. Jeśli ktoś podchodzi i
    niespodziewanie z miejsca zaczyna się bójka to i ochroniarz na miejscu nie
    pomoże.