  • 31. Data: 2018-12-15 01:08:35
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    walut, a jak zyskiwała za rządów PiS (np. prof. Gilowskiej).

    > To nie rzady po czy pis - po prostu PIS mial szczescie i trafil w
    > okres koniunktury, a w PO trafil swiatowy/amerykanski kryzys.

    "n" to jest istota typu troll występująca na pl.soc.prawo, która
    absolutnie kazdy argument skieruje na tematy polityczne.
    A że jest crosspostowany, to się i tu uaktywnił :)
    Just ignore, move along.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 32. Data: 2018-12-15 10:26:04
    Od: "n" <...@...e>

    No zobacz.
    A Jaruzelski na co trafił? A Chavez?

    -----

  • 33. Data: 2018-12-15 20:52:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2018 10:26:04 +0100, n napisał(a):
    > No zobacz.
    > A Jaruzelski na co trafił? A Chavez?

    Jaruzelski akurat trafil w kryzys w po Gierku.

    Czy moze inaczej - Gierek zrobil taki kryzys, ze trzeba go bylo
    zmienic.

    Ale IMO to Gierkowi duzo zawdzieczamy - pokazal, ze kazdemu sie nalezy
    bulka z maselkiem i szynka, telewizor i maluch.
    Jakby od poczatku przykrecil srube, to kto wie jak silne bylby
    protesty pozniej.

    J.

  • 34. Data: 2018-12-15 22:50:53
    Od: z <...@...pl>

    > Ma pewnie tych na myśli co w 2005-2007 pomstowali że rząd/knf
    > nie powinien nakładać restrykcji i że oni są dorośli i chcą
    > decydować sami za siebie.

    W opiekuńczym państwie obywatel pracując pół roku na podatki ma ochronę
    instytucji państwowych przed złodziejami. W tym przypadku bankami.

    Pora sobie to uświadomić.

    A nie podoba się taki układ?

    To trzeba go zmienić.

    Nie ma ochrony to i nie ma nadzorów, etatów, zabezpieczeń...
    i bank jak każda firma może sobie najnormalniej w świecie upaść.
    Przetrwają te co mają na wypłatę w skarbcu więcej niż te marne 10% tego
    co przyjęli.

    Świat/system się zawali i nastanie epoka kamienia łupanego. Nie sądzę :-)

  • 35. Data: 2018-12-16 11:03:53
    Od: "n" <...@...e>

    Kryzys Gierka był do łatwego i szybkiego odkręcenia, no ale nie komisarzami
    wojskowymi (i nie strajkami, bo Solidaruchy nieźle ten kryzys pogłębiły).
    W tamtych warunkach politycznych można było iść w model jugosłowiański (gospodarczy).
    Bułka z masełkiem, szynka i duży fiat 125p (1967?) były za Gomułki.
    Natomiast Gierek dzieki swojemu doświadczeniu zyciowemu to w odróżnieniu od Gomułki
    wiedział, że Zachód nie jest naszym wrogiem.

    -----

  • 36. Data: 2018-12-16 13:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 11:03:53 +0100, n napisał(a):
    > Kryzys Gierka był do łatwego i szybkiego odkręcenia, no ale nie
    > komisarzami wojskowymi

    Czy do takiego szybkiego - Gierek nas doprowadzil do tego, ze raty
    kredytow dewizowych przekraczaly wartosc calego eksportu dewizowego.

    A po Gierku byl Kania i jakos nie potrafil.
    Gierek tez nie potrafil.

    >(i nie strajkami, bo Solidaruchy nieźle ten kryzys pogłębiły).

    Bo skonczyly sie czasy "robic, robic i g* z tego miec" :-)

    Zreszta innej formy tamta wladza nie uznawala.

    > W tamtych warunkach politycznych można było iść w model
    > jugosłowiański (gospodarczy).

    Nie wiem czy nie za pozno.

    > Bułka z masełkiem, szynka i duży fiat 125p (1967?) były za Gomułki.

    Byly, ale sie skonczyly. I znow strajki i protesty.

    A 125p to nie bardzo byl "samochod dla ludu (polskiego)".

    Za drogi, za mala produkcja. Do wozenia milicjantow, sb-kow i
    partyjnych bonzow.
    Oni tego potrafili wyprodukowac 116 tys rocznie, z czego 83 tys na
    eksport. Nawet bez eksportu i liczac 20 lat jazdy to by bylo jakies
    2.3 mln pojazdow - dzis mamy 23 mln, ale to za duzo.

    No i po co jakis samochod dla ludu - zaraz zabraknie benzyny, opon,
    akumulatorow :-)

    J.

  • 37. Data: 2018-12-16 19:15:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-12-18 o 20:14, Poldek pisze:

    > To można już dalej nie spłacać :-)
    > A może raczej należy oddać od razu całą kasę ;-)

    To już pytanie do sądu chyba raczej, tym nie mniej moim zdaniem zaczyna
    obowiązywać prawo ogólne. Kredytobiorca z całą pewnością musi zwrócić
    kwotę kredytu. Uważam, że bez odsetek, czyli to co zaliczono dotąd na
    odsetki, należy zaliczyć na kwotę główną. No i teraz problemem może być,
    jeśli się okaże, że dotychczasowej spłaty nie wystarczy. Na pozostałą
    część kredytobiorca może wziąć kredyt w tym banku, albo innym.

    Natomiast sprawa ma jeszcze inny - moim zdaniem obecnie niedostrzegany -
    wymiar. Jeśli sądy unieważnią kilka takich umów, to pomysłodawcy ich
    zawarcia ze strony banku grozi odpowiedzialność karna za działanie na
    jego szkodę. No i roszczenia odszkodowawcze od banku, o ktoś te odsetki
    zapłacić musi.

  • 38. Data: 2018-12-16 19:20:54
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > zawarcia ze strony banku grozi odpowiedzialność karna za działanie na
    > jego szkodę. No i roszczenia odszkodowawcze od banku, o ktoś te odsetki

    Robi się ciekawie :-)

  • 39. Data: 2018-12-16 19:36:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-12-18 o 19:20, z pisze:

    > Robi się ciekawie :-)

    Osobiście jestem głębokim zwolennikiem ukarania tych ludzi, bo wiedzieli
    doskonale, co kombinują. Tu nie chodzi o jakieś niedopatrzenie. To było
    celowe działanie wymierzone w oszukanie klienta.

  • 40. Data: 2018-12-16 19:41:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli sądy unieważnią kilka takich umów, to pomysłodawcy ich
    > zawarcia ze strony banku grozi odpowiedzialność karna za działanie na
    > jego szkodę.

    1 - kto jest pomysłodawcą i dlaczego pomysłodawca miałby ponosić
    odpowiedzialność, a nie zarząd, który to klepnął?

    2 - no nie bardzo - jest wiele nietrafionych decyzji i raczej nie
    podpadają one pod odpowiedzialność karną.

    > No i roszczenia odszkodowawcze od banku, o ktoś te odsetki
    > zapłacić musi.

    Ta - jakiś bankster spłaci pół miliona kredytów po pół miliona;)

    Shrek