  • 11. Data: 2005-09-10 19:45:54
    Temat: Re: fotograf a US ???
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Przy tak niskich kwotach nie ma wymogu spisywania umowy. Umowa może być
    > ustna.

    Możesz podać jakąś podstawę prawną tego twierdzenia, czy tylko tak Ci
    się wydaje? Umowa być musi - prawda, że do pewnej kwoty są specjalne
    zwolnienia, ale mówimy tu o przypadku osoby, która wykonuje tego typu
    prace cyklicznie, a nie jednorazowo - a to nosi już znamiona
    działalności gospodarczej - więc ma do wyboru albo umowy albo założenie
    firmy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2005-09-10 20:03:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Możesz podać jakąś podstawę prawną tego twierdzenia, czy tylko tak Ci
    > się wydaje? Umowa być musi - prawda, że do pewnej kwoty są specjalne
    > zwolnienia, ale mówimy tu o przypadku osoby, która wykonuje tego typu

    Nie chodzi mi o zwolnienia podatkowe, tylko o ak wymogu formy pisemnej
    umowy.

    Umawiam się z kimś ustnie na dzieło, dzieło wykonuję, wynagrodzenie
    inkasuję a potem uwzględniam w rocznym rozliczeniu (albo składam w danym
    miesiącu dodatkowy PIT - nie pamiętam, bo sam umowy o dzieło mam tylko z
    firmami i jeszcze nie ćwiczyłem samodzielnego uiszczania podatków za
    dzieła).

    > prace cyklicznie, a nie jednorazowo - a to nosi już znamiona
    > działalności gospodarczej - więc ma do wyboru albo umowy albo założenie
    > firmy.

    Udowodnij to.

    Przykładowo - ktoś raz w tygodniu pójdzie udzielić godzinki korepetycji
    za 40 zł. Prowadzi działalność, czy nie?

    Jesteś w stanie podać granicę częstotliwości tego cyklu?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 13. Data: 2005-09-10 20:25:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    > miesiącu dodatkowy PIT - nie pamiętam, bo sam umowy o dzieło mam tylko z
    > firmami i jeszcze nie ćwiczyłem samodzielnego uiszczania podatków za

    Jeśli uwzgęldniasz i płacisz podatek to OK. Myślałem że piszesz o
    przypadku, kiedy ktoś po prostu bierze kasę do ręki i nic od tego nie
    odprowadza.

    > Przykładowo - ktoś raz w tygodniu pójdzie udzielić godzinki korepetycji
    > za 40 zł. Prowadzi działalność, czy nie?
    >
    > Jesteś w stanie podać granicę częstotliwości tego cyklu?

    Ustawa nie precyzuje, natomiast US na bank by się przyczepił nawet
    jakbyś to robił 2x w roku :(

  • 14. Data: 2005-09-10 20:43:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Jeśli uwzgęldniasz i płacisz podatek to OK. Myślałem że piszesz o
    > przypadku, kiedy ktoś po prostu bierze kasę do ręki i nic od tego nie
    > odprowadza.

    Nie wnikam, czy odprowadza, czy nie.

    To jego prywatna sprawa.

    Plus działa domniemanie niewinności.

    > Ustawa nie precyzuje, natomiast US na bank by się przyczepił nawet
    > jakbyś to robił 2x w roku :(

    Nie ma do tego podstaw.

  • 15. Data: 2005-09-10 22:59:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> niebacznie popelnil

    > Tyz prowda.
    I jeszcze jedna prawda:
    są tacy co grzecznie DG założyli, podatkozusy haraczowe odprowadzają,
    waty i inne takie tyż a konkurencja "bezpodatkowych"
    wolnych strzelców im rynek znacznie ogranicza...

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-09-10 23:21:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poreba wrote:

    > są tacy co grzecznie DG założyli, podatkozusy haraczowe odprowadzają,
    > waty i inne takie tyż a konkurencja "bezpodatkowych"
    > wolnych strzelców im rynek znacznie ogranicza...

    Straszne.

    W ogóle na robienie zdjęć powinny być wydawane zezwolenia, żeby amatorzy
    chleba profesjonalnym fotografom nie odbierali.

  • 17. Data: 2005-09-11 05:01:11
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    anet wrote:
    > mam takie pytanko
    >
    > jest na rynku tylu fotografowo ktorzy robia tylko i wylacznie fotki na
    > slubach itp tak na zamowienie
    >
    > oczywiscie biora za to wynagrodzenie
    >
    > jak to sie ma do dzialalnsoci gospodarczej czy taka osoba musi miec
    > taka dzialalnosc zarejstrowana?
    >
    > mysle ze nikt nie dzialanosci po za tymi ktorzy maja sklep i studio
    > bo to konieczne

    A ja myślę, że większość z nas ma działalność. Nie ma żadnej różnicy
    pomiędzy posiadaniem lub nieposiadaniem sklepu i studia z punktu widzenia
    US.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/